rbh Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Ik heb een Tentlabs B-Dac tweedehands, mag je ook voor € 1.500 aan je schoonmoeder slijten en steken we de winst 50/50 in onze zak. Groet, Audiovreugde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 september 2013 Author Report Share Posted 17 september 2013 Ik heb een Tentlabs B-Dac tweedehands, mag je ook voor € 1.500 aan je schoonmoeder slijten en steken we de winst 50/50 in onze zak. Groet, Audiovreugde Dank je voor het aanbod. Ik denk er over na. Ik droom ook vaak over schoonmoeder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 september 2013 Author Report Share Posted 17 september 2013 Beste mensen, Er is niets zo veranderlijk als een mens. Zojuist heb ik iets geheel tegen mijn principes in gedaan, n.l. een dac besteld zonder deze eerst in de eigen set gehoord te hebben. En je moet hem ook nog eerst vooruit betalen voor men hem gaat bouwen. Veel gekker moet het niet worden. Ben ik van de ratten besnuffeld, heb ik te dicht langs een molen gelopen, of zijn het de naweeen van een eerder opgelopen zonnesteek? Nee, geen van allen (denk ik zelf, heh ) Het is de Metrum Hex geworden. Vorig jaar heb ik deze bij Cees Ruitenberg thuis gehoord en hem rechtstreeks kunnen vergelijken met mijn eigen cd-speler. Afgelopen zaterdag, tijdens de X-Fi, heb ik hem kunnen vergelijken met hun Octave. Samen met de vele positieve berichten op het net, is de beslissing tot stand gekomen. Omdat ik denk dat computeraudio de toekomst zal worden, heb ik niet voor een instapper gekozen. De enige struikelblok nog was mijn vrouw, maar die heb ik terug kunnen geven aan haar moeder. Ik vind de sfeer op dit forum zo goed, dat ik het volgende voorstel; Als iemand serieus geinteresseerd is en hem eens in zijn eigen set wil horen, is er in principe wel iets te regelen. p.s. moeder is een van de liefste mensen ter wereld (dat was natuurlijk allemaal maar een grapje), haar dochter wilde ze ook niet terug, waarvoor alle begrip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Beste mensen, Er is niets zo veranderlijk als een mens. Zojuist heb ik iets geheel tegen mijn principes in gedaan, n.l. een dac besteld zonder deze eerst in de eigen set gehoord te hebben. En je moet hem ook nog eerst vooruit betalen voor men hem gaat bouwen. Veel gekker moet het niet worden. Ben ik van de ratten besnuffeld, heb ik te dicht langs een molen gelopen, of zijn het de naweeen van een eerder opgelopen zonnesteek? Nee, geen van allen (denk ik zelf, heh ) Het is de Metrum Hex geworden. Vorig jaar heb ik deze bij Cees Ruitenberg thuis gehoord en hem rechtstreeks kunnen vergelijken met mijn eigen cd-speler. Afgelopen zaterdag, tijdens de X-Fi, heb ik hem kunnen vergelijken met hun Octave. Samen met de vele positieve berichten op het net, is de beslissing tot stand gekomen. Omdat ik denk dat computeraudio de toekomst zal worden, heb ik niet voor een instapper gekozen. De enige struikelblok nog was mijn vrouw, maar die heb ik terug kunnen geven aan haar moeder. Ik vind de sfeer op dit forum zo goed, dat ik het volgende voorstel; Als iemand serieus geinteresseerd is en hem eens in zijn eigen set wil horen, is er in principe wel iets te regelen. p.s. moeder is een van de liefste mensen ter wereld (dat was natuurlijk allemaal maar een grapje), haar dochter wilde ze ook niet terug, waarvoor alle begrip. Mooi alleen wel aanzienlijk boven het budget van je topic vrees ik... Maar goed, nieuw is wel weer de BTW terug en een leuke aftrekpost voor de belasting... Je zal er vast van gaan genieten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 De enige struikelblok nog was mijn vrouw, maar die heb ik terug kunnen geven aan haar moeder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Beste mensen, Er is niets zo veranderlijk als een mens. .... De enige struikelblok nog was mijn vrouw, maar die heb ik terug kunnen geven aan haar moeder. ... Kreeg je wel je geld terug? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 september 2013 Author Report Share Posted 17 september 2013 Kreeg je wel je geld terug? Mijn schoonmoeder is geen miljonair. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Ik droomde ooit ook van een mooie set. Kocht die, en vond het maar tegenvallen. Maar nu is mijn droom allang uitgekomen, en staat die dure externe dac er verloren bij, nadat ik de zachte krachten van de interne dac wist te ontketenen. Het kan verkeren. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Ja, maar jouw dakkie had geen geheime magic chipies. Maar alle gekheid op een stikkie, de reviews zijn laaiend. Zal vast wel heel mooi klinken. Rest nog de vraag die me uit mn slaap houd. Heb je een zilveren or een zwarte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 september 2013 Author Report Share Posted 17 september 2013 Het wordt geen zilver, het wordt geen zwart en ook geen andere kleur. Twee maal eerder en vanochtend nog bood Cees Ruijtenberg van Metrum Acoustics het volgende aan; Een splinternieuwe Hex gebouwd in een prototype behuizing. Ook heeft hij daar een aantal maanden geleden mee op Marktplaats geadverteerd. Destijds was de prijs € 1500,00. Op dat moment was dat teveel voor mij. Vanochtend bood hij hem aan voor € 1500,00 inclusief USB-module. Ik heb ja gezegd en de afspraak per email bevestigd. Zojuist krijg ik een email dat de deal niet door kan gaan, omdat de componenten niet in goede staat op voorraad liggen!? En men wil geen ondeugdelijk product leveren. Met dat laatste ben ik het eens. Ik heb hen nu gevraagd, de mondelinge afspraak na te komen en kennelijk ontstane problemen zelf op te lossen. Zo lust ik er nog wel een Ik heb dus helemaal niks. Op een klein katertje na dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 september 2013 Author Report Share Posted 17 september 2013 In geval Metrum zich echt niet aan de afspraak gaat houden± Er wordt een demo Northstar Dac 32 aangeboden voor 1250,00 Kent iemand deze= Zelfs mijn toetsenbord is in de war. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 hm, bugger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 september 2013 Author Report Share Posted 17 september 2013 Een tweede reactie van Metrum Acoustics; Wij hebben u geinformeerd op basis van vermoedens tijdens de beurs, echter om kwaliteitsredenen(zoals eerder aangegeven) zijn wij daarom niet in staat u het product aan te bieden zoals voorgesteld. Overigens is het langs rechtswegen zo dat beide partijen van een overeenkomst kunnen afzien binnen een termijn van 14 dagen. Hopende u hiermede van voldoende informatie te hebben voorzien. Ik: Men verkoopt vermoedens. Zou dat goede handel zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Ik vond de prijs al laag gezien de nieuwprijs van een normale hex, vervelend maar goed je kan nu wel rustig oriënteren op iets anders. En ik blijf daarbij koop niet zomaar een vreemd merk zonder te luisteren omdat het een leuke prijs is. Dat kon je weleens duur te komen staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Ik vind de vraagprijs voor de Northstar DAC 32 stevig, de DAC is al 4 jaar uit, kostte nieuw 1799. Vraag me wel een beetje af of je dat nog wel zou willen... Een demo klinkt leuk maar hoe lang staat hij daar al? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 september 2013 Author Report Share Posted 17 september 2013 Ik vind de vraagprijs voor de Northstar DAC 32 stevig, de DAC is al 4 jaar uit, kostte nieuw 1799. Vraag me wel een beetje af of je dat nog wel zou willen... Een demo klinkt leuk maar hoe lang staat hij daar al? Dank je Peter. Ik wist niet dat het ontwerp al zo oud was. Dat wil ik dus niet. Voor mijn gevoel worden dac's elk jaar beter en goekoper. Zo is het met de cd-spelers ook gegaan. Ik kocht destijds een Philips voor Fl 650,00 die twee jaar daarvoor nog Fl 2000,00 kostte. Persoonlijk denk ik dat je voor € 1500,00 een fraaie nieuwe dac kunt kopen. De Hex leek een buitenkansje, maar zo als zo vaak: als iets te mooi is om waar te zijn, is het vaak niet waar. Gelukkig zijn het allemaal slechts luxe problemen. Over Metrum: een goed ontwerper is nog geen goede zakenman. Dat is een bekend probleem bij mini-bedrijven. Je zult wel moeten lachen: maar daarstraks had ik tijdens het koken, bijna een potje augurken opgezet. Ik vergeet nog iets. Vanmiddag had ik een mooie bos bloemen in pasteltinten laten maken voor mijn vrouw. Het was erg lief dat ze ja had gezegd tegen een dac. Ze wilde ze echter niet terugbrengen naar de bloemist. Gelukkig kent ze, na 30 jaar, mijn flauwe grappen wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Straks komt mijn driewerf gepimpte DacMagic terug van de uitleen. Die jongen krijgt er kippenvel van, maar zoekt meer hoog en laag. Ieder zijn meug. Maar als je het gerecht nog nooit genuttigd hebt, weet je niet hoe het op jouw meug valt. Hoeveel kost een retourtje Leiden? Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Dac,s is komplete onzin je moet dat vergelijken zoals wij een mening verschil hebben dat heb je ook onder dac,s firma,s de ene weet het beter als de ander maar ze vertellen niet de andere kant van de medaille de ene is analitisch en de andere is muziekaal en dan gaan wij ook nog vertellen welke de beste mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Das knap vervelend... Ik heb ook 'ns iets dergelijks aan de hand gehad met een caravan. Ik baalde toen ook enorm. Tot ik dezelfde caravan voor dezelfde prijs maar 1 jaar jonger vond... Maar je had toch ook een mooi aanbod van Pink Faun...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Waarom zou een DAC € 1500,- moeten kosten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 een cd is toch 16 bit 44khz wat heb je aan een 24 bit 192 khz dac ,moeten ze mij toch eens uitleggen ,je krijgt gebonden soep ervoor terug of tewel kleuring in het geluid. Spido heeft volkomen gelijk ,er een cd speler met tda 1541 vragen ze iets van 8000 euro,s omdat ze een goed verhaal hebben mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 een cd is toch 16 bit 44khz wat heb je aan een 24 bit 192 khz dac ,moeten ze mij toch eens uitleggen ,je krijgt gebonden soep ervoor terug of tewel kleuring in het geluid. Je vergeet dat er steeds meer hoge resolutie opnamen beschikbaar komen. Voor ons audiofielen zal dat alleen maar toenemen. De USB ingang van mijn dac kan alleen 24 bits 96 kHz. Ik moet daarom een aantal muziekstukken terug brengen in resolutie om ze te kunnen draaien. Nou doet JRiver dat automatisch zonder het origineel aan te tasten, maar toch... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Ze kunnen mij de pot op met die 'hoge' resoluties. Maar ja, ik las pas nog dat die 16 bits de dynamiek beperken tot 96 dB, en dat het bereik van 0 tot 96 dB 'dus' in stappen van 6 dB werd verdeeld. Elke bit 6 dB. En dat kon je horen. Tja, pokke. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Ze kunnen mij de pot op met die 'hoge' resoluties. Maar ja, ik las pas nog dat die 16 bits de dynamiek beperken tot 96 dB, en dat het bereik van 0 tot 96 dB 'dus' in stappen van 6 dB werd verdeeld. Elke bit 6 dB. En dat kon je horen. Tja, pokke. Marc Maar hoge resoluties klinken echt beter. Maar niet proberen te upsamplen. Daar wordt het echt niet beter van. Zonder upsampling kan het n.l. ook heel goed klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Maar hoge resoluties klinken echt beter. Maar niet proberen te upsamplen. Daar wordt het echt niet beter van. Zonder upsampling kan het n.l. ook heel goed klinken. Hogere resolutie, oftewel bitdiepte is wel te horen maar dan moet je wel heel erg je best doen. Is echt op het randje van hoor ik nou wel of hoor ik geen verschil. Maar hogere sample rate horen zelfs getrainde studiotechnici niet. Laat staan het verschil tussen 192 KHz en 96 KHz. DSD is een ander verhaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts