Jump to content

Dac Van 1500 Euro, Welke?

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

Daar gaat het hier niet over. We hebben het hier over een onverklaard fenomeen wat na herhaaldelijk vragen om opheldering met opzet onverklaard blijft en waarvan nog nooit op enige objectieve manier is vastgesteld dat het iets doet, laat staan dat het een verbetering oplevert.  

Dat is exact mijn punt.

Door vaag te blijven doen, komen er vanzelf serieuze luisteraars (zoals ik),  grappenmakers (zoals ik) en schurken (zoals ik) op je af.

Het kan toch zijn dat het brein er op reageerd voor de een wel en voor de andere niet en dat zou je kunnen toetsen in een scanner.

mvg wol

Ja, we zullen jou binnenkort in de scanner schuiven :D .

Heb je weleens geprobeerd naar muziek te luisteren in zo'n scanner?

Er staat helemaal niet objectief vast dat het gehakt fenomeen iets doet. Je zou dat eerst moeten onderzoeken maar daar wil men niet aan.  

De "gehaktgroep" van Audiofreaks wilde mij doen geloven, dat het onmogelijk is om eenzelfde wel- en niet gehakt-apparaat te vinden.

Dat is toch volstrekte onzin. Een klein lijstje met gehakte apparatuur op het forum zetten en hetzelfde niet behandelde apparaat is in een oogwenk gevonden.

Het geheel levert wel veel belangstelling op. Dat dan weer wel.

Jongensdroom, on 12 Oct 2013 - 8:00 PM, said:

Ook daar deed je vaag over zoals gewoonlijk. Wees toch eens keer duidelijk man.

Als je twee van die apparaten hebt, dan vraag je toch aan Plaatjesdraaier of je ze mee mag brengen naar de Testdag. Laat maar horen zou ik zeggen.

Een Weiss kost geen € 1500,00 , maar van mij mag je je apparaten er naast zetten. Laat maar horen.

Je weet zelf niet eens of er een harp of een grote trom meespeelt! Waar heb je het dan toch over?

Vooruit, voor de duidelijkheid dan: je kunt die 2 Olives hier thuis beluisteren, en anders niet. Punt. Geen haar op mijn hoofd denkt eraan ermee te gaan slepen. Heb ik al eens gedaan en bij aankomst was het ding behoorlijk van slag.

Verder heb ik hier nog een ongebruikte Dacmagic liggen, die je eventueel mee mag nemen om thuis met je Weiss te vergelijken.

Duidelijk zo?

DUIDELIJK ZO, JONGENSDROOM???

Vooruit, voor de duidelijkheid dan: je kunt die 2 Olives hier thuis beluisteren, en anders niet. Punt. Geen haar op mijn hoofd denkt eraan ermee te gaan slepen. Heb ik al eens gedaan en bij aankomst was het ding behoorlijk van slag.

Verder heb ik hier nog een ongebruikte Dacmagic liggen, die je eventueel mee mag nemen om thuis met je Weiss te vergelijken.

Duidelijk zo?

DUIDELIJK ZO, JONGENSDROOM???

Heh, heh, eindelijk. Was dat nou zo moeilijk? Je hoeft niet boos te reageren als je zelf de aanleiding bent!

Mooi dat het allemaal geprobeerd mag worden, waarvoor dank.

Hoe zou het komen dat je Olive door transport van slag raakt?

Is de Dacmagic een gehakt exemplaar? Indien ja, kun je hem dan meebrengen naar de Dac-dag? Als dat niet zo is, heeft dat weinig zin.

@HANS:  Zou je ook voor Array gekozen hebben als je broer het niet ontworpen had? Hoe open sta je dan voor andere merken?

Qua versterkers is het voor erg simpel, mijn broer heeft de elektronica ontworpen, ik het logo en de kabels. De eerste kasten heb ik trouwens ook getekend. Ik hoef dus niet voor andere merken open te staan. Dat zou net zoiets zijn, als DAF met Mercedes trucks zou gaan rijden.

:)

Die ga ik vast onder, eh die onderga ik vast op 17 november. Ik verwacht dat de dac van ravon eruit springt als net zo goed als de Pink Faun, de Weiss en de Kappa-dac. Blijft over welke de goedkoopste is en de meeste formaten aankan. ^_^

Zo duidelijk, jongensdroom?

Die ga ik vast onder, eh die onderga ik vast op 17 november. Ik verwacht dat de dac van ravon eruit springt als net zo goed als de Pink Faun, de Weiss en de Kappa-dac. Blijft over welke de goedkoopste is en de meeste formaten aankan. ^_^

Zo duidelijk, jongensdroom?

Complimenten Marc, het gaat steeds beter. Je beantwoordt nog niet alle vragen, maar dit is al meer dan ik had durven hopen.

Op 17/11 kun je vaststellen dat niet alle dac's hetzelfde klinken. Het wordt een spannende dag met hoop ik ook veel ontspanning. 

Complimenten Marc, het gaat steeds beter. Je beantwoordt nog niet alle vragen, maar dit is al meer dan ik had durven hopen.

Op 17/11 kun je vaststellen dat niet alle dac's hetzelfde klinken. Het wordt een spannende dag met hoop ik ook veel ontspanning. 

Dat komt er toch pas na minstens 2 seconden uit, als ik jou mag geloven. Maar daar heb je wel een bepaalde mindset voor nodig. Ik heb tegenwoordig uren nodig, en heel veel muziekjes, om verschil te horen met wat ik vroeger meende te horen, thuis.

En dan heb je ook nog die beïnvloeding over en weer. Stel dat ravon een vies gezicht trekt als de Weiss aan de beurt is, en ik zie dat toevallig omdat ik eens niet met gesloten ogen luister, wat zou dat dan doen met mijn oordeel? Of jij gromt goedkeurend, plaatjesdraaier laat een zucht van verlichting horen, enfin, ik bedoel maar, hoe moet ik dan oordelen?

Waarschijnlijk hoor ik geen duidelijk verschil, maar als de algemene stemming zo is dat de Weiss er beslist uitspringt, dan durf ik toch niet erkennen dat ik dat niet hoor? Dus daar ga je met je vergelijk.

Misschien moet het niet alleen via abx, maar ook anoniem, een voor een, met vastlegging van de notering.

Sorry voor de onduidelijkheid :o

1e axioma van Watzlawick: Het is onmogelijk om niét te communiceren: alle gedrag is communicatie, ook wie onverschillig is of elke betrokkenheid ontkent, bedrijft hiermee communicatie (wegkijken, niets terugzeggen).

(gejat van wikipedie natuurlijk)

Mijn eigen ervaring met vergelijken van digitale bronnen (interne dac van een Sony ES speler met een op dezelfde speler aangesloten extern dacje van perpetual technologies), ik hoorde geen verschil. Disclamer: ik stond bij het omschakelen achter de speakers. Grappig genoeg hoefde ik niet te doen kwa volume instelling, ook die was 100% gelijk.

omdat ik bijna elke zondag werkt heb ik verlof aangevraagd even afwachten 

ik reist waarschijnlijk met de trein ligt dat vlak bij het station 

mvg wol

De trein stopt zelfs in het station.