Jango Posted 3 juli 2001 Report Share Posted 3 juli 2001 welke reacties ontlok ik dan bij jullie? Groeten, Jango Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 3 juli 2001 Report Share Posted 3 juli 2001 Het eerste wat in mij opkomt is: 'oerlelijk'. Verder meen ik dat de receiver rond de 2000 piek moet kosten en dat vind ik hem niet waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 3 juli 2001 Report Share Posted 3 juli 2001 YAK! maar laat dat je er niet van weerhouden hoor! 't gaat erom dat jij er happy me bent. Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jango Posted 3 juli 2001 Author Report Share Posted 3 juli 2001 Alco, Ik heb nog niks gekocht, vroeg me alleen af of het iets voorstelde. WIl je ook je "YAK!" toelichten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 3 juli 2001 Report Share Posted 3 juli 2001 Uiteraard, Ik ben niet zo'n liefhebber van merken als Sony. Ik geet toe dat ze best goede CD-spelers maken in elke prijsklasse,maar als 't gaat om versterkers (laat staan receivers) dan ben ik minder enthousiast. Te veel toeters en bellen (hebben meer Japanners) die de uiteindelijke geluidskwaliteit niet ten goede komen. Bovendien wisselt Sony erg vaak van modellen,waardoor ze snel in waarde verminderen. That's all, Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 3 juli 2001 Report Share Posted 3 juli 2001 Beste Alco, Daar heb je 100 % gelijk in, maar Sony is wel een firma die heel erg innovatief bezig is en daardoor komen er bij andere fabrikanten ook snel verbeteringen. Dus zonder Sony zou het allemaal veel langer duren voordat we naar SACD zouden kunnen luisteren. Maar ik ben het wel met je eens dat Sony heel snel modellen verandert en dus zeer snel in waarde daalt. Ook heb ik op dit moment een Sony SACD speler staan die 4000,00 gulden kost maar hij klinkt wel beter dan een gewone Cdspeler met een gewoon cdplaatje ! Dit alles wordt dan vergeleken met een Transrotor met verschillende voorversterkers wo Sphinx en ik moet zeggen SACD komt weer een stap dichterbij maar haald echt niet de muzikale kwaliteit van een Transrotor Leonardo 2.5 met een Goldring Eroica MC low element. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 3 juli 2001 Report Share Posted 3 juli 2001 Ha,die Haudio. Jemig, die Transrotor moet wel echt iets bijzonders zijn. ps. ik heb alleen 'n mm-ingang op m'n versterker. Houd dat in 't geval van zo'n Goldring Eroica in,dat ik ook nog weer 'n MC-voorversterkertje nodig heb ? o,ja.nog iets..ik deed uit verveling laatst eens 'n "vergelijkend warenonderzoekje". Ik had nog 'n supergoedkope Technics-SP370 CD-speler van 299,- staan. (puur voor 't digitaal copieeren naar CD-recorder) Nu heb ik deze eens naast m'n 12,5 keer zo dure CD-speler gezet,om eens te kijken hoe groot 't verschil zou zijn. Uiteraard won de Naim CD-3.5 't met gemak. Maar,... gezien de zeer bescheiden prijs van de Technics was 't verschil niet schokkend groot. ok, de Technics was minder gedetailleerd,de plaatsing was minder en de dynamiek ook,maar al met al... not bad at all,voor 300 piek. Zo hoorde ik laatst ook bij 'n dealer de eenvoudigste TEAC CD-speler,tot m'n grote verbazing won ie 't van de befaamde Rega Planet CD-speler! (die 4x zo duur was) da was't.. Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 3 juli 2001 Report Share Posted 3 juli 2001 ...Oeps,sorry Jango. Ik dwaalde weer even af, mijn berichtje hierboven heeft nix te maken met je vraag. Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 3 juli 2001 Report Share Posted 3 juli 2001 Ha die Alco, Hoe komen mensen aan sterren ? En wat houdt het in , wat kun je ermee ? En met geluidsapparatuur is het heel erg moeilijk om vast te stellen welke prijs is beter. Je kunt dus niet stellen als het hoog geprijst is is het dus beter , dat hoeft niet ! De prijs is het bewijs gaat dus hier niet op. Samen met verschillende mensen uit verschillende plaatsen met verschillende muziek voorkeuren zijn we met z'n allen tot dezelfde konkusie gekomen, welke waarom mooier klonk en het oordeel was eensluidend. Dus dit kun je redelijk objectief noemen. Zonder gesjoemel met het 1 of ander. Ik weet het het kan nog mooier maar dan kom je in exotische armen ,elementen,prijzen terecht en het is altijd mijn bedoeling om voor zo weinig mogelijk geld zoveel mogelijk kwaliteit samen te stellen. En op dit moment heb ik een gebruikte Sony pre-pre voor de Eroica staan die erg goed klinkt. En het is waar dat de Sphinx pre-pre erg goed is en echt waar hij is ook een beetje beter maar voor een nieuwprijs van 2000,00 mag dat ook wel . Dan is het verschil in muzikale vooruitgang echt niet super groot. Maar een paar trafo'tjes zijn echt niet slecht ! Dus daar zou ik mij maar geen zorgen over maken . Het onderste uit de kan oke maar je kunt heel goedkoop heel dicht bij de bodem komen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 3 juli 2001 Report Share Posted 3 juli 2001 Jango, Wat wil je eigenlijk weten over deze receiver? Wil je hem kopen of achter de auto hangen? Waar wil je hem primair voor gebruiken? Ik heb hem thuis op de logeerkamer voor de films. Deze receiver klinkt vrij 'helder', maar met een paar niet al te uitbundige speakers issie goed geschikt voor DVD en redelijk geschikt voor stereo/Hifi vind ik. En voor de overige functies: Al die digitale effecten vind ik zelf niet zo belangrijk en de afstandbediening zit ergonomisch sh*t in elkaar. Voor ca. Hfl 1500,- zeker geen slechte optie, maar voor sommige mensen heeft hij de naam Sony tegen. Voor luistergenot alleen heb ik net als Haudio voorkeur voor een platenspeler of een goede CD speler en mag dit best stereo zijn. M. PS. Op dit moment Arthur Rubinstein LP op de Clearaudio ... nog steeds moohooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jango Posted 4 juli 2001 Author Report Share Posted 4 juli 2001 Maarten, Ik overwoog deze te kopen, zoals ik al zoveel recievers heb overwogen te kopen. Ik ben op dit moment net een Jojo: Eerst was het Onkyo (TX-DS 575), toen werd het de NAD (751), ook de HK3000 is aan de beurt geweest, en toen weer de Sony. Ik wil een reciever die dus enerzijds geschikt voor bioscoopeffecten, anderzijds moet ie goed klinken als stereo versterker. Ik wil mijn KEF Q50 handhaven, voor het surround gedeelte ook KEF's (Q85) en dan ook een center Q95 aanschaffen en een sub. Ik weet alleen niet meer waar ik goed aan doe, en ben een beetje de weg kwijt. Ik realiseer me dat "hoe iets klinkt" erg persoonlijk is en dat ik zou moeten gaan luisteren. Is er dan werkelijk zo een groot verschil in die recievers in de prijsklasse nam ca. 1500,00? Klinkt de een dan overdreven hoog of laag, en de andere weer soft o.i.d.? HELP!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 4 juli 2001 Report Share Posted 4 juli 2001 Beste Jango, Voor de prijsklasse tot Hfl 1500,- is de Sony een beest van een receiver. De Sony en de Onkyo 575 gaan in de Duitse hifi bladen ongeveer gelijk op. Maar NAD vind ik zelf ook errug mooi... Een vriend van mij heeft de 940 in de huiskamer met twee Tannoy R2 boxen (hij zoekt nog naar surround speakers) en dit klinkt eerlijk gezegd absoluut niet fout met stereo opnamen. Tja, Sony is een groot bedrijf dus innovatief maar wisselt snel van collectie. Voor de serieuze hifi-zaak is dit een probleem want die moet voordurend nieuwe modellen demoklaar hebben staan en dat kost geld. Hij staat nauwelijks in de winkel of hij is niet meer verkrijgbaar en je moet naar een nieuw model. Bovendien staat een Sony bijna in iedere winkel (Scheren en Foppen etc.) dus het image wordt wat minder ... Tja, en dan levertijden etc... Als ik jou was zou ik alle folders met technische specs het raam uit gooien, eerst een keer in een serieuze winkel luisteren en dan een apparaat mee op proef. Ik denk zelf nl. dat de combinatie van jouw receiver, boxen en luisterkamer net zo'n grote invloed op de klank heeft als de onderlinge klankverschillen tussen de genoemde receivers. En als het apparaat bevalt doen.. Een serieuze zaak laat je spulletjes thuis proberen. Die service vertaalt zich waarschijnlijk in een iets hogere prijs maar dat is beter dan voor de laagste prijs het verkeerde apparaat in huis halen :-) M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 4 juli 2001 Report Share Posted 4 juli 2001 Beste Jango, Als het je alleen om home theater gaat dan de Sony , is dan goed genoeg. Als je 60 % stereo luistert en 40 % HT dan een Denon. Als je 80 % stereo luistert en 20 % HT dan een NAD. Let wel dit alles is in jou prijsklasse ! In een andere prijsklasse kan het heel anders worden b.v. Dan is Marantz ook aan te bevelen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jango Posted 4 juli 2001 Author Report Share Posted 4 juli 2001 Houdio, Aan welke MArantz denk je dan? Het is inderdaad een feit dat ik meer naar audio luister dan HT. Zijn er naar jouw mening goede (betere) A/V recieversin de prijsklasse van 1500 - 2000? Groet, Jango Link to comment Share on other sites More sharing options...
berry Posted 4 juli 2001 Report Share Posted 4 juli 2001 beste jango, marantz verandert niet zo vaak van serie, maar toevallig op dit moment wel. de onvoorstelbaar goede SR 7000 is op dit moment op sommige plaatsen te koop onder de 2000,-, dus tast toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts