kappa7 Posted 16 november 2020 Report Share Posted 16 november 2020 Dan kan je dus over 100M 100 Gig doen ruim voldoende voor audio dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 16 november 2020 Report Share Posted 16 november 2020 Dat gevoel/idee had ik ook al. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 november 2020 Report Share Posted 17 november 2020 14 hours ago, kappa7 said: Deze kabel is dus gewoon van kuststof en totaal ongeschikt om toslink over te transporteren. Toslink is ook plastic. Het is een low budget "glas"vezel bedoeld voor audio. Het protocol komt van Toshiba, hens de naam toslink. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 november 2020 Author Report Share Posted 18 november 2020 On 11/14/2020 at 2:54 PM, Hans van Liempd said: Gezocht op dat forum en vond iemand die hetzelfde probleem had. Met een nieuwe versie bleek het opgelost. De update dus maar gekocht. Net geïnstalleerd. Nu afwachten. Na 5 dagen spelen weer een vastloper. Het heeft kennelijk met de firewall te maken. Daar de oude versies uitgegooid en alleen versie 27 aangevinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 19 november 2020 Report Share Posted 19 november 2020 (edited) Een firewall? Om muziek digitaal af te spelen??? How essential! Edited 19 november 2020 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 november 2020 Author Report Share Posted 19 november 2020 2 hours ago, thingman said: Een firewall? Om muziek digitaal af te spelen??? How essential! Qobuz komt wel via internet binnen. Een beetje beveiliging kan dan geen kwaad. Voor het afspelen van eigen muziek is het inderdaad overbodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 februari 2022 Author Report Share Posted 24 februari 2022 Gisteren toch maar de update naar versie 28 gedaan. Ik had ergens gelezen, dat de videofuncties nu (in versie 28) helemaal uitgezet waren wanneer de "audio only" onder views is ingeschakeld. Maar eigenlijk lees ik daar nu niks meer over en ziet het er precies hetzelfde uit als bij verzie 27. Er is kennelijk wél aan UPnP gesleuteld. Hoe het ook zei, het resulteert er in, dat het klankverschil tussen Audiophile Renderer (die ik de laatste maanden gebruikte) en JRiver 28 veel kleiner dan met 27 is geworden. Eigenlijk hoor ik nu geen verschil meer. De update naar versie 29 kon tot vandaag voor een gereduceerde prijs. Daar heb ik dan maar weer gebruik van gemaakt. Nog geen 2 tientje per 2 jaar is toch weinig, zeker voor een pakket met zo veel (voor mij veel te veel) mogelijkheden. Het voordeel van JRiver t.o.v. Audiophile Renderer is wél dat het alle formaten kan converteren. Wanneer de dac geen DSD kan bijvoorbeeld, kan JRiver er PCM van maken en kun je de muziek toch af kunt spelen. Maar omdat ik tegenwoordig vrijwel altijd van Qobuz speel, is dat voor mij ook niet echt noodzakelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts