Hans van Liempd Posted 23 september 2013 Report Share Posted 23 september 2013 (edited) Afgelopen vrijdag was ik in Uden bij de Stemvork, Frans wist me te vertellen dat ze gaan verhuizen naar een nieuwere en veel luxere showroom. Nu zit de audio/muziekzaak nog in een industriehal, maar dan dus niet meer. Na een korte huisvesting op een ander adres, gaat De Stemvork nu alweer maar definitief naar de loopkantstraat 23 in Uden. Het nieuws is nog zo vers, dat het nog niet op hun site staat vermeld. http://www.stemvork.nl/ Edited 13 januari 2014 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 september 2013 Report Share Posted 23 september 2013 Heb je aandelen Stemvork Hans? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 september 2013 Author Report Share Posted 23 september 2013 Heb je aandelen Stemvork Hans? Nee, maar ik gun het ze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 september 2013 Report Share Posted 23 september 2013 Gaan alle dac's van € 4000,00 nu voor € 1500,00? Hans, weet jij of hij iets heeft staan voor mij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 september 2013 Report Share Posted 23 september 2013 http://www.stemvork.nl/category/aanbiedingen/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 september 2013 Report Share Posted 23 september 2013 http://www.stemvork.nl/category/aanbiedingen/ http://www.stemvork.nl/category/aanbiedingen/ Ik kom niet verder dan: weg = pech Niets is ook iets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 september 2013 Author Report Share Posted 24 september 2013 Gaan alle dac's van € 4000,00 nu voor € 1500,00? Hans, weet jij of hij iets heeft staan voor mij? Volgens mij niet, de meeste spullen zijn daar een stuk lager geprijsd. Er staat nog een mooie draaitafel en wat buizenversterkers. Maar ook veel gebruikte apparatuur. En niet te vergeten, zo'n 250 gitaren, maar dat bedoel je denk ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 24 september 2013 Report Share Posted 24 september 2013 Gaan alle dac's van € 4000,00 nu voor € 1500,00? Hans, weet jij of hij iets heeft staan voor mij? Ja, hij heeft iets staan voor jou. En ga je het meteen kopen als Hans het zegt? :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 september 2013 Report Share Posted 24 september 2013 Heeft Array geen DAC? Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 september 2013 Report Share Posted 24 september 2013 Ja, hij heeft iets staan voor jou. En ga je het meteen kopen als Hans het zegt? :-) Knorrepot, bemoei je er nou eens even niet tegenaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 september 2013 Author Report Share Posted 24 september 2013 Heeft Array geen DAC? Marc Nee, dan had ik geen Pink Faun natuurlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 september 2013 Report Share Posted 24 september 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 november 2013 Author Report Share Posted 1 november 2013 Vandaag ben ik even in de nieuwe winkel van de Stemvork binnengelopen. Het is iets totaal anders dan de vorige winkel geworden. De nieuwe winkel is n.l. gevestigd in een ruime showroom van een bedrijf op hetzelfde industrieterrein. Frans en z'n Marijke waren nog druk bezig de boel in te richten. Maar de contouren van de winkel waren toch al duidelijk aanwezig. Aan de linkerkant de audiospullen en naar rechts de instrumenten. Helemaal achterin is nog een rek met wat oudere tweedehands en vintage spullen. Wat een enorme hoeveelheid gitaren heeft Frans (naar hij zegt ca. 200 ). Nu er in de regio maar liefst 3 instrumentenwinkel worden gesloten ligt er natuurlijk een prachtige markt open. Ben van Dijk, de andere winkel in audio (maar ook witgoed) in Uden is ook sterk ingekrompen en heeft alleen nog wat Sonos en Bose zooi staan. Ook daar zullen dus zeker klanten richting Stemvork gaan. Hier gaat kennelijk ook op... de een de dood is de ander z'n brood. Vandaag waren ze de eerste dag op het nieuwe adres open. Eerst alles op orde maken zegt Frans en dan gaan we aan een openingsshow denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 2 november 2013 Report Share Posted 2 november 2013 Een stevige operatie dus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 januari 2014 Author Report Share Posted 13 januari 2014 Hoeveel pech kan een mens hebben. De Stemvork was dus per 1 November naar een ander adres verhuist. Maar omdat de eigenaar van het pand de hypotheek niet meer kan betalen gaat de bank dit verkopen. Het moet daarvoor leeg worden opgeleverd.... Frans was dus weer alles aan het inpakken. Hij hoopt per 1 februari op weer een ander adres z'n winkel te openen. Dit is op de Loopkantstraat 23. Daar betrekt hij een veel nieuwer en ook groter pand. Bovendien ligt het aan een doorgaande weg tussen andere winkels en vlakbij de meubel boulevard. Het huurcontract geldt voor 5 jaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 13 januari 2014 Report Share Posted 13 januari 2014 Het zou redelijk zijn als de Stemvork een schadevergoeding kreeg. Maar van wie? Misschien van de bank, die bulkt waarschijnlijk toch van het geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 januari 2014 Report Share Posted 13 januari 2014 Volgens mij betekent faillisement van verhuurder niet dat huurrechten vervallen. Ik was er niet uitgegaan en zeker niet zonder schadevergoeding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 januari 2014 Author Report Share Posted 13 januari 2014 De showroom waar de Stemvork in zat was onderverhuurd door de huurder van het hele pand. Maar kennelijk was het voor die verhuurder ook een verrassing. Misschien dat hij wel een schadevergoeding krijgt. Nou had ik het idee dat Frans er niet echt wakker van ligt. Een paar weken er flink tegen aan en het leed is geleden. De nieuwe locatie ligt ook veel beter dan de huidige. Zoals al gezegd ligt deze aan een hoofdweg met andere winkels in de buurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 januari 2014 Report Share Posted 14 januari 2014 Maar al die tijd bijna geen omzet. Als je hoge vaste lasten hebt (personeel bv), dan kan dat een probleem worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 januari 2014 Author Report Share Posted 14 januari 2014 Maar al die tijd bijna geen omzet. Als je hoge vaste lasten hebt (personeel bv), dan kan dat een probleem worden. De winkel is volgens mij geen dag echt dicht. Er bestaat wel de kans dat je even naar de andere locatie zou moeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 januari 2014 Report Share Posted 14 januari 2014 Bij dat soort verhuizingen kan je veel oud spul verantwoord in de uitverkoop doe. Ga er wel een keer kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 januari 2014 Author Report Share Posted 26 januari 2014 De winkel is volgens mij geen dag echt dicht. Er bestaat wel de kans dat je even naar de andere locatie zou moeten. Toch wel, de winkel blijft dicht tot a.s. zaterdag. Zie ook : http://www.stemvork.nl/nieuws/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 februari 2014 Author Report Share Posted 7 februari 2014 Vandaag een eerste bezoekje aan de nieuwe winkel gebracht. Dit ziet er echt veel beter en professioneler uit dan de eerdere locaties. Bovendien aan een levendige straat met verschillende andere detailhandelaren. Er komen ook weer wat nieuwe merken bij. Je komt binnen via een centrale hal die ook toegang geeft tot de bovenliggende kantoren. Rechtsaf is de Ingang naar de centrale ruimte. Hier staat hoofdzakelijk Hifi apparatuur. Naast deze ruimte is een ruime luisterruimte met prima akoestiek voor de wat betere apparatuur. Achterin is nog een grote ruimte met daarin de muziekinstrumenten (o.a. erg veel gitaren) en de servicebalie. Volgende week zondag 16 februari is er een open dag. Iedereen is er welkom voor een drankje en uiteraard muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 februari 2014 Author Report Share Posted 15 februari 2014 Ik heb gisteravond bij De Stemvork geluisterd naar een gitarist die wat verschillende gitaren bespeelde. Ook had hij een proefversie van z'n nieuwe CD meegebracht. Allemaal erg leuk om te horen. Na dat geweld hebben we nog even naar de nieuwe Focals geluisterd. Deze dus... Oei dat was even wennen. Live went toch wel erg snel. Maar toch.. na 10 minuten was ik er aan gewend en beviel het me allemaal wel. Frans had de basreflexpoorten dichtgestopt. Volgens hem was het laag met open poorten in de opgestelde ruimte veel te hard en flodderig. Met de poorten dicht klonken ze echter fantastisch. Yello met The Expert klonk zeer gecontroleerd en het laag ging erg diep. En dat voor een setprijs van ongeveer € 5000,-. Maar ga a.s. zondag zelf even luisteren, het is de moeite. Ook al is de belettering aan de buitenkant nog niet klaar. Let maar op de verlichte letters "Live Music". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 februari 2014 Report Share Posted 15 februari 2014 En dat voor een setprijs van ongeveer € 5000,-. Je doet net alsof dat bijna niks is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts