Jump to content

Verhuizing Van De Stemvork

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Dat was meer dan 12 jaar geleden.

:)

Je geeft de euro als een gulden uit. Ik verdien nu, 12 jaar later, minder euro's dan destijds guldens. Daarom reken bij dergelijke bedragen nog even terug. 

5000 euro is voor veel mensen 3 maandsalarissen.

In verhouding tot de sets van soms vele tienduizenden euro's is dat inderdaad goedkoop. Zeker wanneer je de klank vergelijkt.

Zo beredeneerd is een auto van 100.000 euro ook goedkoop, zolang je 'm maar vergelijkt met een Bugatti Veyron...

Ik zou eerder andersom redeneren: de meeste mensen geven die 5000 euro nog niet eens in totaal uit voor een hele set. En daar zitten ook muziekliefhebbers bij met leuke spulletjes van Marantz, NAD, Cambridge, enz....

Met 5000 euro voor een paar speakers mag je toch wel verwachten dat het fantastisch klinkt, lijkt mij. Dat die dure spullen soms ook hopeloos tegenvallen, dat is een ander verhaal. Maar je leek erg verrast dat het zo goed klonk, met de opmerking "en dat voor een setprijs van ongeveer € 5000,-". Ik zou eerder verrast zijn als het niet goed geklonken zou hebben...

Zoals Jongensdroom al zegt: voor veel mensen staat die 5000 euro gelijk aan 3 (netto) maandsalarissen. Voor mij zijn het er nog geen 2, maar toch vind ik het een hoop geld voor een paar speakers...

Henrie... kennelijk ben ik niet duidelijk geweest. Het gaat om € 5000,- voor de set inclusief Cd speler, voorversterker, eindversterker en de luidsprekers.

Dat verandert de zaak inderdaad al een beetje... :) Al zal het voor veel mensen nog steeds een hoop geld zijn voor een (complete) set... ;)

Na dat geweld hebben we nog even naar de nieuwe Focals geluisterd.

aria-948.jpg

Met de poorten dicht klonken ze echter fantastisch. Yello met The Expert klonk zeer gecontroleerd en het laag ging erg diep. En dat voor een setprijs van ongeveer € 5000,-.

Aan wat voor stereoset hing dit? Is misschien aardig om te weten.

Aan een Advance acoustic set: :)

Veel kilo's en veel watts per neergelegde euro, maar als je dan, de volumeknop in je knuistjes heb,

wat draait & voelt, dan merk je toch dat er ergens op bezuinigd is. Voelde erg fragiel aan, veel speling <_<

Maar wellicht valt het overall erg mee