Jump to content

Het Ga Jullie Goed

hansko
 Share

Recommended Posts

Ik heb het ook al een paar keer overwogen.

Binnenkort een nieuw forum voor forumverlaters? :lol:

Dit soort topics hebben wel al sinds het begin van Hear, we zijn er aan gewend. Maar degenen die echt wat te vertellen hadden en weg bleven deden dat zonder enige tam tam.

Binnenkort een nieuw forum voor forumverlaters? :lol:

Dit soort topics hebben wel al sinds het begin van Hear, we zijn er aan gewend. Maar degenen die echt wat te vertellen hadden en weg bleven deden dat zonder enige tam tam.

En degenen die echt wat te vertellen hebben en weg blijven slechts overwegen? Is daar nog een apart forum voor?

Kennelijk verwachten we te veel van zo'n forum. Bovendien zijn we hier in Nederland nogal snel op de teentjes getrapt. Het makkelijkst is dan, gewoon weg te blijven. Iedereen maakt n.l. zelf uit of hij op een forum wat wil schrijven. Maar ook gelijk, wát hij wil schrijven. Wanneer je het daar niet mee eens bent, tja jammer. Een forum als dit is nu eenmaal bedoeld om te discussiëren en je mening uit te dragen. Discussiëren zonder meningsverschil werkt nou eenmaal niet echt.

De oorspronkelijk betekenis van de naam forum is overigens deze:

----------------------------

forum
Een openbaar plein in een Romeinse stad. Oorspronkelijk een marktplaats ontwikkelde zich het forum tot het culturele en politieke centrum. Bekend is het Forum Romanum.

-----------------------------

:)

Een forum is volgens mij bedoeld om te communiceen en informatie uit te wisselen (advies te vragen wellicht). En zo nu en dan een discussie natuurlijk, maar ik hoef niet op een vecht forum, kost veel te veel tijd en energie en levert niets op.

Ik kan het me levendig voorstellen dat er mensen opstappen.

De enorme kinderachtigheied, de penisnijd en het elkaar of elkaars spullen afkatten heeft een nieuw hoogtepunt bereikt de laatste tijd.

En niet alleen hier, haast ik me erbij te zeggen, ik merk die trend op veel fora die ik lees.

Begint een beetje op het blauwe forum te lijken waar het afzeiken zowat de norm is geworden.

Jammer hoor. Gebrek aan (goede) moderatie? De herfst? Ik weet het niet ......

Ik hou me even lekker buiten het gekleuter en reageer alleen in draadjes die ik leuk vind.

En die zijn er gelukkig ook nog.

.....Jammer hoor.......

Ja, echt jammer. Ongelofelijk hoe het steeds weer kan ontaarden in welles/niettes en de bijbehorende escalaties...... Terwijl ik dacht dat het weer de goede kant op ging hier, maar het is blijkbaar al weer te lang goedgegaan....  :(

Escalaties? Heb ik iets gemist?

Ik weet ook niet wat er aan de hand is. Dat er een meningsverschil is, maakt nog niet meteen dat de boel uit de hand loopt. Het valt me altijd op dat er een hoop stemmingmakerij door mensen die er niks mee te maken hebben, is. Lees eerst eens goed, wat er aan de hand geweest zou kunnen zijn. Kennelijk praten jullie elkaar maar na. Dat zou je ook escaleren kunnen noemen.

Jongensdroom en ik zijn het niet met elkaar eens over wat goed geluid is. Nou én. A.s. donderdag zien we elkaar bij onze audioclub en zijn we gegarandeerd goede vrienden. Maar wanneer je altijd "te" lief tegen elkaar bent gebeurt er ook niks.

Ik denk dat Jongensdroom het hier mee eens is.

Ik weet ook niet wat er aan de hand is. Dat er een meningsverschil is, maakt nog niet meteen dat de boel uit de hand loopt. Het valt me altijd op dat er een hoop stemmingmakerij door mensen die er niks mee te maken hebben, is. Lees eerst eens goed, wat er aan de hand geweest zou kunnen zijn. Kennelijk praten jullie elkaar maar na. Dat zou je ook escaleren kunnen noemen.

Jongensdroom en ik zijn het niet met elkaar eens over wat goed geluid is. Nou én. A.s. donderdag zien we elkaar bij onze audioclub en zijn we gegarandeerd goede vrienden. Maar wanneer je altijd "te" lief tegen elkaar bent gebeurt er ook niks.

Ik denk dat Jongensdroom het hier mee eens is.

Helemaal mee eens Hans. Ik denk wel dat we beiden wat over-gereageerd hebben (ik in ieder geval), dat bedoelt men waarschijnlijk. Wat mij betreft moeten we dat niet meer doen in de toekomst. We zijn bij elkaar op bezoek geweest en ik heb dat als bijzonder plezierig ervaren. Donderdag a.s. drinken we er een biertje op. Ik ga er vanuit dat we samen naar de Dac-dag gaan en dat je met mij meerijdt. Het leven is te kort en te mooi om een hoop herrie te maken, maar soms loopt het wel eens even uit de hand. Misschien kunnen we elkaar helpen met positieve kritiek. Ik ben benieuwd wat je van de set van Plaatjesdraaier vindt. Als je wilt kan ik aan de hand van zijn set uitleggen, hoe ik een installatie graag wil horen.

Bij Vingerhoeds (ons clubhuis) hebben ze nogal wat keus.

http://www.cafevingerhoeds.nl/download/cv_speciaalbier_normaal_web.pdf

en 

http://www.cafevingerhoeds.nl/download/cv_speciaalbier_tijdelijk_web.pdf

Ik ga meestal voor de tongbreker 'n dubbele la Trappe van de tap".

Beste Hans,

Ho, ho... er is niet voor niets een apart bierforum!

Natuurlijk zijn er sociografisch en geografisch verklaarbare biervoorkeuren.

Jij, als Brabander, zal ongetwijfeld & vanzelfsprekend & eigenlijk volkomen kritiekloos een Brabants biertje de voorkeur geven... 

(Al zal je er je tong over moeten breken, wanneer je d'r nòg eentje te véél bestelt...)

Wat denken jullie van een Heintje Davids Prijs, voor forummers die dreigen afscheid te nemen om door Het Publiek (d.i. de overige forummers) te worden teruggeroepen?

(...) Na haar officiële afscheid in 1954 maakte Heintje Davids al snel haar comeback. Tot ver in de jaren zestig bleef ze optreden, waarbij ze regelmatig aankondigde dat dit echt de laatste keer was. Op den duur werd het verschijnsel van telkens afscheid nemen en weer terugkomen het heintjedavidseffect[1] genoemd. (...)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Heintje_Davids

heintjeweer.jpg

Goeie tip!!

Heb ik meteen ook een adviesje:

Blond: Omer

Bruin: Embrasse

Terras in de zon: Drie Fonteinen Oude Geuze

:wub:

Oh sorry verkeerde forum. Dan ga ik ook maar ;)

Wat denken jullie van een Heintje Davids Prijs, voor forummers die dreigen afscheid te nemen om door Het Publiek (d.i. de overige forummers) te worden teruggeroepen?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Heintje_Davids

Dat is een goeie! Je kunt beter geen afscheid nemen en later weer verschijnen. Dus gewoon lid blijven.

Want buiten dit forum is het niet veilig  :D .

Ik luister wel eens bij een collega die in de audio totaal anders denkt dan ik. Dan heb je helemaal niet het gevoel van vrijheid om alles recht voor z'n raap te zeggen, zoals op een forum. Zeker niet als er weer eens teinduizenden Euro's zijn uitgegeven aan iets waar we erg van mening over verschillen! Ik zeg het natuurlijk wel, maar dan wat voorzichtiger. We respecteren elkaars mening. Op een forum hoeven we niet persé elkaars vrienden te zijn, en te blijven.

Hij zegt zelf op geen enkel forum te zitten maar ik denk dat het 'm goed zou doen, net als het ons allen hier goed doet.

En op dat blauwe forum zitten alleen maar anti-kabel mensen en daar kan ik echt niets van leren  :D .