knor Posted 26 oktober 2013 Report Share Posted 26 oktober 2013 Zo kun je het ook zien. Er zijn wel een paar kleine verschillen. B.v. bij een normale aangifte krijg je na de voorlopige aanslag de definitieve hetzelfde jaar nog. Dus je weet veel eerder, waar je aan toe bent. Als ondernemer ijlt dat 2 jaar na.... Als je daar geen rekening mee houd en geld reserveert ga je failliet. Maar als je het geluk hebt dat je onderneming gelijk al het 1e jaar behoorlijk winst maakt hou je er per saldo er meer van over dan een normale werknemer. Lijkt me ook niet meer dan terecht, gezien de risico' s. Nu is het net alsof de belastingdienst of regels het probleem zijn, maar in feite is anticiperen een wijs onderdeel van klein ondernemen. Deze oorzaak die je beschrijft zou vermijdbaar zijn geweest bij correct anticiperen, je schreef het per slot van rekening zelf: 'als je daar geen rekening mee houdt en geen geld reserveert'... Dat geldt voor ondernemen op elke schaal natuurlijk.Ik wil niet kritisch zijn, maar het is natuurlijk DE valkuil waar iedereen bij aanvang op gewezen zal worden bij zelfs het simpelste consult bij de KVK of bd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 oktober 2013 Report Share Posted 27 oktober 2013 Ik wil niet kritisch zijn, maar het is natuurlijk DE valkuil waar iedereen bij aanvang op gewezen zal worden bij zelfs het simpelste consult bij de KVK of bd. Dat klopt, het heeft m.i. niet zoveel met valkuilen te maken, daar heb je geen of nauwelijks grip op. Wellicht was het beter, om hier stilletjes te verdwijnen i.p.v. open te communiceren. Alleen de belastingdienst bepaald of je alleen ondernemer bent voor alleen de omzetbelasting of ook voor de inkomstenbelasting en voor zover ik weet niemand anders. Je wordt niet zomaar in het systeem als ondernemer aangemerkt. Daar moet je gelijk vanaf het begin een behoorlijke omzet maken. Ik heb direct in 2012 geprobeerd bij de 1e aangifte dit te veranderen, gebeld met de inspecteur die hier geweest is. Misschien had ik me er als een pitbull in moeten vastbijten. Helaas. Als 2013 ook fout gaat , vul ik gewoon nul gewerkte uren in. Voor de rest kan ik er niet zo mee zitten, ik heb het in ieder geval geprobeerd, het was leuk om te doen. 98...99% van de klanten was en is tevreden. Met de WW waar ik recht op heb, komen er weer bedragen op mijn rekening die ik lange tijd niet meer gezien heb. Misschien maak ik t.z.t. een doorstart, maar voorlopig niet. Het domein tubejack.nl hou ik gereserveerd. Wie weet kunnen we straks na jaren, weer eens op vakantie Mvg, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 27 oktober 2013 Report Share Posted 27 oktober 2013 Je bent gewoon 'klaar' met het ondernemen, da's iets anders... Dan zou ik ook de eer aan mezelf houden, samen met de oorzaak voor mislukking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 oktober 2013 Report Share Posted 28 oktober 2013 Jack merkt op: " Op zo' n forum, leer je, je vrienden kennen" Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 oktober 2013 Report Share Posted 28 oktober 2013 De werkgelegenheid is verder klote natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 28 oktober 2013 Report Share Posted 28 oktober 2013 tuurlijk maak je een doorstart....het zou je de eer te na zijn. misschien is de combi forum / eigen zaak niet zo gunstig. Ik zie dat meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 29 oktober 2013 Report Share Posted 29 oktober 2013 Is toch verspelbaar vroeger had je gezinnen van 6 t/m 10 kinderen en nu hebben ze 2 kinderen Het probleen is wij zijn niet staat creatieve hoog waardige produkten te maken en te exporteren. En de loon kosten zijn te duur 30 tot 50 procent tov Duitsland dat is een logische zaak dat Duitsland beter gaat. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 oktober 2013 Report Share Posted 29 oktober 2013 Op een of andere manier begrijp ik het probleem van Jack niet. Hij werkt thuis, heeft de apparatuur inmiddels aangeschaft en dan gaat het er toch alleen maar om dat je declareerbare uren hebt. Dan heb je de zaak in principe lopend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 oktober 2013 Report Share Posted 30 oktober 2013 Waarom rakel je e.e.a. weer op Carl? Zo aardig zijn ze niet op dit forum. Je wordt nog net niet voor achterlijk uitgemaakt. Dan al die zogenaamde goede adviezen en opmerkingen. Hoepel toch op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 30 oktober 2013 Report Share Posted 30 oktober 2013 De beste stuurlui staan aan wal, niks van aantrekken Succes met je nieuwe baan, wat het ook moge worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 30 oktober 2013 Report Share Posted 30 oktober 2013 Waarom rakel je e.e.a. weer op Carl? Zo aardig zijn ze niet op dit forum. Je wordt nog net niet voor achterlijk uitgemaakt. Dan al die zogenaamde goede adviezen en opmerkingen. Hoepel toch op Ik denk toch dat in dit geval de meesten het beste met je voor hebben. Over apparatuur slaan we elkaar regelmatig de hersens in, maar je bent er wel degelijk een van ons en iedereen vind het erg dat je gestopt bent. Daar ben ik van overtuigd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts