Jump to content

Het Ga Jullie Goed

hansko
 Share

Recommended Posts

Ik beken de laatste tijd regelmatig 1-liners te kwaken, maar het (vorige) forum leek lange tijd ten onder te gaan aan 0 liners (nog steeds soms).

Maar het is niet eenvoudig om inhoudelijk te blijven posten, tenzij je in een fase bent van een nieuwe aanschaf (en dat zit er momenteel voor mij even niet in). Je vraagt je af; wat doe hier hier dan nog? Toch een beetje interesse in wat andere "bekenden" denken en meemaken mbt audio. Beetje een gewoonte ook denk ik.

Ça va

Voor mij lijkt het wel een verslaving. Het klopt, als je bent uitgekocht ..... ja wat dan? Daarom ben ik zo blij met de dac-testdag. Vanavond ga ik naar de club van Hans van Liempd. Audio trekt nou eenmaal. Ik hoop altijd, mooie muziek te horen die ik nog niet ken. Ik heb alle apparatuur inmiddels bij elkaar gesprokkeld. De eerste jaren ga ik niets vervangen.

De eerstvolgende stap zal de bekabeling zijn. Ik zit te wachten op een nieuwe merk interlinks, dat hetzelfde doet als de toplijnen van Nordost, Kimber en Siltech, voor een fractie van de prijs.

Ik kijk nu al uit naar de komende dicussies hierover :D.

Ik zit te wachten op een nieuwe merk interlinks, dat hetzelfde doet als de toplijnen van Nordost, Kimber en Siltech, voor een fractie van de prijs.

Ik kijk nu al uit naar de komende dicussies hierover :D.

En tussen Nordost, Kimber en Siltech zitten ook verschillen. "dat hetzelfde doet" is dus een ruim begrip.

:)

En tussen Nordost, Kimber en Siltech zitten ook verschillen. "dat hetzelfde doet" is dus een ruim begrip.

Inderdaad, ik denk dat de ontwerper kwalitatief hetzelfde bedoelde. De prijs is in ieder geval interessant.

Guest tubejack

Kan me wel vinden in de conclusies van de topic starter,

Mooie dingen meegemaakt, waarvoor mijn dank, maar  ervaar

steeds meer, een herhaling van zetten.  Kost me gewoon

te veel tijd en energie.

Vriendelijke groet,

Jack

te veel tijd en energie.

Vriendelijke groet,

Jack

Mijn negatieve visie;

* de discussies kosten veel negatieve energie.

* fora hebben een hoog "nee, ik heb gelijk gehalte".

* communiceren op papier is erg lastig.

* de essentieele gezichtuitdrukking ontbreekt. 

* je weet niet welke luisterervaringen de ander heeft.

* het is nogal onpersoonlijk (je kunt eens heerlijk iemand uitkafferen).

* slechts weinigen zijn bereid iets te willen leren van de ander.

Mijn positieve visie:

* Hoop doet leven.

* Twee weten meer dan een.

* De humor vind ik leuk.

* Ik schrijf graag.

* Je kunt er waardevolle contacten aan overhouden.

* Ik leer wat over technische zaken.

* Je kunt geen ander kattenkwaad uithalen.

Tot slot: denk bij alles wat je doet, vindt mijn vrouw dat nou wel goed?

te veel tijd en energie.

Vriendelijke groet,

Jack

Het lijkt wel een virus. Griepprik al gehaald?

Mee eens Duck.

Ik lees Jack's stukjes graag, het enthousiasme en de leerweg zijn leuk leesvoer. ;)

Ik zie het absoluut niet als reclame maar als het delen van een gepassioneerde (misschien wat uit de hand gelopen) hobby.

Jammer dat Wol zo wollig schrijft, want ook die heeft naar mijn idee een schat aan ervaring waarover ik graag meer zou lezen, in plaats van wat one-liners.

(...) Ik lees Jack's stukjes graag, het enthousiasme en de leerweg zijn leuk leesvoer. ;) (...)

...plus zijn inmiddels genoegzaam bewezen deskundigheid op het gebied van renovatie, dunkt me.

Bovendien heeft hij ALTIJD gelijk wanneer hij over Leak en over The Perfect Performer schrijft!  :D

te veel tijd en energie.

Vriendelijke groet,

Jack

Och.. dan ben je toch alleen hier wanneer je tijd en zin hebt...

Guest tubejack

Ben gewoon wat forummoe.  Er valt zeker, elke dag wel wat te vertellen.

Vandaag een hele mooie Sony ST-S730 afgeregeld, zeer indrukwekkenq qua spec's. bouw en geluid.

En ik ben mijn Leak versterkertje aan het tweaken :o  Het eindtrapje is zo simpel qua opzet dat praktisch

elke wijziging hoorbaar is.  :)

Ben gewoon wat forummoe.  Er valt zeker, elke dag wel wat te vertellen.

Vandaag een hele mooie Sony ST-S730 afgeregeld, zeer indrukwekkenq qua spec's. bouw en geluid.

En ik ben mijn Leak versterkertje aan het tweaken :o  Het eindtrapje is zo simpel qua opzet dat praktisch

elke wijziging hoorbaar is.  :)

Welkom terug  :)  :)  :)

Guest tubejack

Als het helemaal naar mijn zin is,  zal ik er een stukje overschrijven.

Hij speel nu al erg goed, wel iets voor hen die een hekel aan condensatoren heeft :rolleyes:

...plus zijn inmiddels genoegzaam bewezen deskundigheid op het gebied van renovatie, dunkt me.

Bovendien heeft hij ALTIJD gelijk wanneer hij over Leak en over The Perfect Performer schrijft!  :D

Spido ,de bovenste regel dat klopt maar de tweede regel klopt niet en dat moet die maar eens  feiten komen en niet zomaar wat zeggen.

Van Software en mc md  elementen heb ik weinig  kaas van gegeten  in de praktijk ,dus houd wollie zijn mond erover want ik kan het met feiten niet weerleggen ,en als jack dat doet met feiten en onderbouwing is er niks aan de hand .

Waarom kan hij dat met tuners wel en de anderen niet !

mvg wollie

Ps Theoretisch gezien behoort  Leak buizen versterkers tot de nepversterkes of wel soudmacher die voegen wat toe wat niet op de opname staat  en dat kun je ook met feiten weerleggen ,Spido

Guest tubejack

Waarom kan hij dat met tuners wel en de anderen niet !

mvg wollie

Dat heet leercurve Wol ;)

Dacht jij dat ik 10 jaar terug een ST-S730ES kon afregelen? Nou, toen moest je nog dure servicemanuals kopen.

Dat ding is zo complex, dat ik en -zo goed als nieuwe-  uit pure ellende voor een paar gulden heb weggedaan.

Nu kan ik het :)  Maar ook op dit gebied kom ik nog steeds types tegen dat ik even achter mijn oren moet krabben.

Gelukkig gaat nu het meest op gevoel zoals laast met een Accuphase  en ik heb lekker veel meetspullen.

Zelfde met buizen versterkers dat heb ik in 2008 weer serieus opgepakt en een curcus van een jaar gevolgd.

Kan me aardig redden en zelf dingen ontwerpen en bouwen.

En een nieuwe uitdaging is transistor receivers en versterkers, kun je nergens leren gewoon zelf doen! ook daar langzaam maar zeker.  Vooral receivers zijn heftig omdat ze zo compact gebouwd zijn :blink:

En zo leer je elke dag wat Wol,  mijn bevindingen probeer ik altijd te onderbouwen.

Dus wat is je punt?  Niemand kan toch overal expert in zijn?  Ik blijf nog even weg  van platenspelers, luidsprekers en taperecorders etc. Kennissen van mij zijn daar veel beter in :)  Maar dat betekend niet niet dat je er als mens niet iets van mag vinden.

Kom nou, anders leer je niks ....

Ik ga weer heerlijk solderen,

Jack

Ja ,Jack hou het op Tuners en renovatie en reparatie,s ik ben vast van overtuigd dat je dan  lekker in je vel zit ,en gooi voorlopig de rest overboord,alles heeft zijn leerproces,je moet gewoon doen waar je sterk in bent.

mvg wol

Ja ,Jack hou het op Tuners en renovatie en reparatie,s ik ben vast van overtuigd dat je dan  lekker in je vel zit ,en gooi voorlopig de rest overboord,alles heeft zijn leerproces,je moet gewoon doen waar je sterk in bent.

mvg wol

Ik denk ook dat iedereen moet doen waar hij goed in is.

Vorige week heb ik aan mijn vrouw gevraagd waar ik eigenlijk goed in ben?

Ik heb nog steeds geen antwoord gehad.

Guest tubejack

Zoals het er nu uitziet  is vanaf 1-12 is mijn werk,  weer hobby.  

Ik heb alle doelstellingen van mijn ondernemersplan  gehaald, maar het is te weinig om van te leven.

Ga  weer een baantje in de ICT zoeken.   Er veranderd dus eigenlijk niets.....