Jongensdroom Posted 20 oktober 2013 Report Share Posted 20 oktober 2013 Ik zou een goede fles malt meenemen Leuk, ik wist niet dat je ook zou komen. Maar een goede fles malt is nooit weg . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 oktober 2013 Report Share Posted 20 oktober 2013 Het was een suggestie voor Wol (ipv een dsd stickje), ik ga nooit naar luistersessies... Ik haat technisch luisteren. Geniet liever gewoon van de muziek no offence natuurlijk, de set van Dr PI lijkt me wel genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 20 oktober 2013 Report Share Posted 20 oktober 2013 Het kan ook zijn dat de PCM ers een deuk op lopen mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 20 oktober 2013 Report Share Posted 20 oktober 2013 Hoe goed het ook moge klinken, voorlopig kan DSD nog geen deuk in een pakje boter slaan!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 oktober 2013 Report Share Posted 20 oktober 2013 Het kan ook zijn dat de PCM ers een deuk op lopen mvg wol Je gaat toch hopelijk niet slaan met die fles Malt? Het is de bedoeling om de inhoud daarvan op te drinken en van te genieten hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 20 oktober 2013 Report Share Posted 20 oktober 2013 Dukkie, live dat is pas genieten ,de rest is beleving. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 oktober 2013 Report Share Posted 20 oktober 2013 Live kan ook wel eens wat te veel van het goede zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 20 oktober 2013 Report Share Posted 20 oktober 2013 Het was een suggestie voor Wol (ipv een dsd stickje), ik ga nooit naar luistersessies... Ik haat technisch luisteren. Geniet liever gewoon van de muziek no offence natuurlijk, de set van Dr PI lijkt me wel genieten. Wist ik wel . Soms moet je eerst technisch luisteren, om daarna van muziek te kunnen genieten, is mijn ervaring. Chick Corea zit zijn uiterste best te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 oktober 2013 Report Share Posted 20 oktober 2013 Mijn HK dac lijkt het niet te gaan redden. Gister is bij het meten een poot van de dac chip afgebroken. Mogelijk krijg ik dan nog gemaakt maar ik twijfel of dat gaat lukken. Ben al wel aan het nadenken over een nieuwe oplossing maar daar over meer in mn eigen topic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 oktober 2013 Report Share Posted 20 oktober 2013 Auw! Domme pech. Sterkte ermee, George Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 oktober 2013 Author Report Share Posted 20 oktober 2013 Mijn HK dac lijkt het niet te gaan redden. Gister is bij het meten een poot van de dac chip afgebroken. Mogelijk krijg ik dan nog gemaakt maar ik twijfel of dat gaat lukken. Ben al wel aan het nadenken over een nieuwe oplossing maar daar over meer in mn eigen topic. Das jammer, ik was erg benieuwd hoe hij zich houdt t.o.v. de andere dac's. Kun je het plastic niet wegdremelen en er een draadje aansolderen ?? Van de andere kant... we hebben nog 'n maand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 20 oktober 2013 Report Share Posted 20 oktober 2013 ik ga nooit naar luistersessies... Behoudens dan die ene in Ede. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 oktober 2013 Report Share Posted 20 oktober 2013 Okay, betrapt. Was trouwens niet de enige uitzondering. Heb zelfs wel eens een kabel vergelijkstest mede georganiseerd (met Gitaarwerk in Den Haag). Twee maal in Oud Beijerland geweest en 1 keer een SACD modicatie vergeleken met de standaard Sony speler en een andere DAC. En natuurlijk wel eens op bezoek geweest (laatste tijd nog nauwelijks, hoewel ik nog wel wat afspraken heb af te lossen). EN natuurlijk wel een enkele showtjes bezocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 oktober 2013 Report Share Posted 20 oktober 2013 Das jammer, ik was erg benieuwd hoe hij zich houdt t.o.v. de andere dac's. Kun je het plastic niet wegdremelen en er een draadje aansolderen ?? Van de andere kant... we hebben nog 'n maand. Ik ga nog een poging wagen om het te herstellen al zal dat niet makkelijk worden.met een beetje mazzel lukt dat nog wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 21 oktober 2013 Report Share Posted 21 oktober 2013 Voor mij alleen brands bier kloek kloek en voor Hans een glas melk Brand bier? O ja, Brand bier... Was vroeger Limburgs maar verkwanseld aan een grote brouwer. Proficiat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 22 oktober 2013 Report Share Posted 22 oktober 2013 Hier nog een interessant artikel over de valkuilen van luistertests, iets om in gedachten te houden. http://www.nousaine.com/pdfs/Can%20You%20Trust%20Your%20Ears.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 22 oktober 2013 Report Share Posted 22 oktober 2013 Is er geen pdf vertaler dat ik dat nederlands kan vertalen mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 22 oktober 2013 Report Share Posted 22 oktober 2013 Doe geen moeite qua vertalen, Wol. Ieder zijn vak, zeg maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 oktober 2013 Report Share Posted 22 oktober 2013 Hier nog een interessant artikel over de valkuilen van luistertests, iets om in gedachten te houden. http://www.nousaine.com/pdfs/Can%20You%20Trust%20Your%20Ears.pdf In 1997 vertrouwde ik mijn oren ook nog niet . Als ik door de mand val, komt de dag er na alles op Marktplaats. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 oktober 2013 Report Share Posted 22 oktober 2013 zal lastig zijn, tekst is ingescanned zo te zien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 oktober 2013 Report Share Posted 22 oktober 2013 Is er geen pdf vertaler dat ik dat nederlands kan vertalen mvg wol Wol: Dat die meneer geen kleine verschillen hoort en ook niemand kent die dat wel hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 oktober 2013 Report Share Posted 22 oktober 2013 Google translate maakt er anders nog aardig Wolliaans van: ILLUSTRATIE VAN J. D. KINGKunt u vertrouwen je oren ?Misschien als je je hoofd te gebruiken , teVAN TOM NOUSAINEOntspannen , goed te luisteren op de lange termijn , en vooral , vertrouw op je oren . Zo gaat het vaakst herhaald advies van vrienden , recensenten , en verkopers over de juiste manier om de geluidskwaliteit te evalueren . Een vaak geciteerde uitvloeisel is dat je kan hebben om te " leren " om bepaalde verschillen te horen door te luisteren gedurende langere perioden . Het klinkt allemaal zo logisch , ook. Wij gebruiken onze oren constant , en ze serveren ons goed - in ieder geval gered ze onze voorouders worden opgegeten door tijgers . Is het niet natuurlijk om vertrouwen op hen om ons te helpen uitzoeken van audio-apparatuur ?Helaas , kunnen onze oren niet altijd compenseren voor een deel van de fout mechanismen die aanwezig is tijdens typische geopend luistersessies in woonkamers en audio salons zijn . Door het openen bedoel ik zonder controlemechanismen om luisteraar vertekening te voorkomen dat de resultaten beïnvloeden . Ik noem geopend luistersessies plug-and - play , omdat je gewoon trek de oude versterker ( of wat dan ook ) , plug in een nieuwe , en laat 'er scheuren . Dat is wat je normaal doet als je een nieuw stuk van het vistuig in uw woonkamer , en , met een paar slimme wendingen , het is de standaard werkwijze op de winkelvloer .Luisteraar vertekening kunnen worden gesorteerd in drie hoofdcategorieën : zintuiglijke , psychologische en sociale . Het vooroordeel mechanismen zou verborgen in de plug-and - play -omgeving blijven , maar ze zijn er altijd , enze verzekeren dat het luisteren evaluaties zullen worden besmet .De resultaten zullen par of gedeeltelijk zijn geheel op basis van andere dan het geluid dat wordt geproduceerd factoren zijn.Sensory BiasMensen voelen het milieu in een differentiële mode , en we zijn het meest gevoelig voor elke stimulus toen eerst blootgesteld. Bijvoorbeeld , we alleen horen of merken een ventilator wanneer deze is ingeschakeld of uitgeschakeld . Dat wil niet zeggen dat de opleiding is nooit belangrijk , maar voor geluid - evaluatiedoeleinden verschillen lijken dramatischer op de eerste blootstelling . Bovendien , met de voortdurende blootstelling we snel aanpassen of gelijk onszelf aan een stimulus . We stoppen met het horen van een fan na een korte tijd , en verandert het in sonische behang. We kunnen zelfs verschillende sensorische reacties op dezelfde stimulus . Je voelt koud beiden wanneer u eerst springen in een zwembad en weer als je uit , ook al is de temperatuur van de lucht in het geheel niet is veranderd .Deze eenvoudige voorbeelden laten zien hoe onze differentieel gebaseerd sensorisch systeem kan reageren op verschillende manieren op dezelfde stimulus en hoe die reacties kunnen variëren in de tijd . Probeer een klein experiment om dit punt te markeren . Herhaal een 30 - seconde muzikale passage meerdere malen en merk op hoe je verschillende dingen elke keer te horen . We kunnen verschillen met dezelfde muziek te horen, omdat wij voortdurend zoeken naar differentiële informatie en zal vaak voel een verandering alleen maar om ons te helpen voorkomen dat een fatale fout met de tijger . Geluid is gewoon een andere fysieke stimulus , en ons vermogen om de werkelijke geproduceerde geluid te beoordelen is wat we geïnteresseerd zijn in hier evalueren . Dat langdurig luisteren is een goed idee bij het kiezen van audio -apparatuur begint te lijken op een mythe .Elke plug - en - play vergelijking , zonder mechanisme voor de side - by-side vergelijking , zal zijn ontoereikend . We zijn het meest gevoelig voor verschillen in een side -by - side vergelijking klinken . Denk aan uw vermogen om wittinten evalueren . Met verfspaanders naast elkaar , zelfs subtiele verschillen duidelijk en gemakkelijk te ontdekken . Maar scheiden de vergelijkingen door de tijd en afstand , en uw gevoeligheid voor de verschillen af . Heb je ooit geprobeerd , bijvoorbeeld , op te halen uit de verf chip die de kleur van uw woonkamer plafond past , terwijl je bij de verfwinkel ? Het is bijna onmogelijk .De beste manier om geluid evalueren ook door directe vergelijkingen side -by - side . Het is de enige manier die ons in staat stelt op te merken en te identificeren subtiele verschillen . Maar er zijn andere aspecten die specifiek zijn voor de interpretatie van het geluid dat ons kan krijgen in de problemen . Bijvoorbeeld , hebben we de neiging om kleine veranderingen in volume als veranderingen in geluidskwaliteit interpreteren . Ik voerde een experiment enkele jaren geleden waar eenendertig proefpersonen werden gevraagd om te luisteren naar tien sets van muzikale passages , waarbij elke set met twee monsters van 30 seconden .In de helft van de sets werden beide monsters gespeeld op precies dezelfde volumes. In de andere helft , was er een 1 - dB niveauverschil tussen hen. Hoewel mensen hadden een sterke tenden -cy aan de luider alternatieve ( vooral wanneer het kwam als de tweede van twee ) , niet een van de proefpersonen liever gerapporteerde volume of niveau als een discriminerende factor . Alle opmerkingen over hoe het geluid veranderd werden gesteld in de kwaliteit termen zoals schonere of meer agressieve , hoewel het volume was het enige dat veranderd was .psychologische BiasOnze psychologische biases maken ons gevoeliger voor cognitieve fouten in het oordeel . Wij zijn bijvoorbeeld geprogrammeerd om keuzes te maken en zijn perfect gelukkig kiezen van een favoriet uit identieke alternatieven . In de hierboven beschreven experiment , de proefpersonen zei dat ze liever een van de twee identieke geluidsfragmenten meer dan 75 procent van de tijd , zelfs wanneer er een Onbelangrijk doos om te controleren op het scoreblad .We hebben ook de neiging om beslissingen zeer vroeg in het spel te maken , met slechts een klein deel van het mogelijke bewijs verzameld . Sommige onderzoekers schatten dat we de meeste van onze beslissingen met ongeveer 5 procent van het beschikbare bewijsmateriaal . De meeste van de tijd die prima werkt kun je niet te ver gaan mis kiezen koffiefilters op deze manier . Maar mensen routinematig maken zulke belangrijke beslissingen zoals het kopen van een auto op dezelfde manier . Er is bewijs dat de meeste van de informatie die mensen te verzamelen over de auto die ze kopen is gedaan na de aankoop - een beslissing al gemaakt te rechtvaardigen . Wij mensen onvolmaakt zijn in dit opzicht ook , bereid om korting of negeren overweldigend tegenstrijdig bewijsmateriaal te voorkomen toegeven aan onszelf dat we een verkeerde beslissing . Dus als je eenmaal hebt besloten om de prachtige effecten van het plaatsen van een steen op de top van uw eindversterker of schilderen groene strepen rond je cd's te horen , zul je psychologisch hard ingedrukt om ze unhear , zelfs wanneer ze geconfronteerd worden met het bewijs dat het geluid niet veranderen .sociale BiasTot nu toe hebben we ons geconcentreerd op de kenmerken die ons oordeel kunnen beïnvloeden in prive . De plot echt dikker in groep instellingen , waar onze maatschappelijke vooroordelen laten groepsdynamiek en geen geluid te vormen wat we horen .De beste manier om dit te illustreren is met een anekdote . Ik woonde een persconferentie onthulling van een nieuwe spreker een paar jaar geleden . Toen mijn seatmate boog voorover om me te vertellen wat hij hoorde en naar mijn mening te vragen , ik heb netsamengesteld iets dat aannemelijk klonk . En ja hoor , na de volgende volgorde we opnieuw bijeen , en hij doorschemeren dat hij had gehoord wat ik had hem verteld dat ik hoorde . Hij leek een kleinigheid miffed , hoewel, toen ik weigerde te erkennen wat hij had gehoord of om een overeenkomst te onderhandelen . U kunt deze ook proberen thuis . Gewoon voorzichtig zijn over wie u als onderwerp te gebruiken !Het scenario dat ik zojuist beschreven wordt gespeeld over en weer in audio demonstratie kamers en salons in het hele land . Wanneer de gastheer vuurt het systeem met zijn hete nieuwe versterker , de gasten in eerste instantie melden verschillende dingen horen , maar na een paar herhalingen van de groep onderhandelt een consensus over hoe de nieuwe versterker geluiden . Wat wij hebben met dit soort van open interactie is een oefening in groepsdynamiek , niet een oefening in goede evaluatie .De kans op fouten is hier groot, vooral wanneer iemand aanwezig is een speciale status . Als Neil Young was in de menigte , kunt u wedden dat velen zouden uitstellen tot zijn oordeel . Ik weet dat ik dat zou doen. Maar de autoriteit figuur hoeft niet eens aanwezig te zijn . Een verkoper zal graag de pomp te vullen door je te vertellen van te voren wat de meeste mensen en favoriete recensenten horen wanneer zij aan deze versterker luisteren . Hij zal ook vakkundig onderhandelen verschillen : Nou , misschien heb je niet waarnemen hoe beter ritme en tempo, maar zeker je de verbeterde liquiditeit gehoord in het middengebied . Het gebeurt de hele tijd .Laten we nu eens kijken op de meer crassly commerciële aspecten van groepsgedrag en audio- evaluatie . Allereerst is de verborgen veronderstelling dat het product wordt gedemonstreerd doet eigenlijk geluid verschilt van een ander product . In een audio- salon geen verschil is niet een aanvaardbaar antwoord . U kunt debatteren over wat de verschillen zijn , maar nooit de vraag of de verschillen daadwerkelijk bestaan ??. Wee aan de audophile die zelfs onhoorbaar die niet kunnen horen verschillenEen andere vaak verborgen factor is de agenda van de gastheer . Of hij is een verkoper of een goede vriend , hij wil je samenloop dat iets goed klinkt . De verkoper wil dat je het product dat is zijn werk te kopen . Hij kan uw vriend zijn , ook, maar hij zal de neiging om zijn verkoopcommissie verwarren met geluidskwaliteit . Als hij dat niet deed zou hij niet een goede verkoper . Op dezelfde manier , je buddy wil uw goedkeuring van zijn investering of zijn laatste tweak . Als hij echt wilde je ware mening, hijMULLER - Lyer FIGUURJa, zowel horizontale lijnen zijn even lang , zelfs als uw ingebouwde vooringenomenheid niet zal u laten zien .zou je een eigen scoreformulier geven en u laten opschrijven commentaren die hij later zou kunnen evalueren . Uw goedkeuring en bevestiging worden gevraagd .De hoge geluidskwaliteit van de apparatuur gedemonstreerd is een gegeven .Hoe het Speelt OutNu we weten wat te letten , laten we eens kijken hoe al deze vooroordelen factoren spelen in de verkoop routine . Hier is wat er met mij een aantal jaren geleden toen ik viel in een suite op de Consumer Electronics Show een bepaalde luidspreker auditie . Ik was in de verkeerde suite , maar het product demonstrator er gesuggereerd dat zijn kabel conditioner , kost een paar honderd dollar , het geluid meer dan een wijziging in de luidsprekers zou verbeteren . Hij bood me te laten auditie de effecten van dit apparaat door het vergelijken van een geconditioneerde interconnect kabel met een ongeconditioneerde een . Altijd de scepticus , ik stond hem toe om de kabels aan te tonen , maar ik vroeg hem om muziek te selecteren waar de verschillen zo groot mogelijk vanaf het begin zou zijn .Dus we hadden een blinde demo waar de demonstrator aangesloten een kabel en dan nog een schijnbaar identiek exemplaar en speelde een minuut of twee van een CD met behulp van elk van hen . Er waren twee andere mensen aanwezig tijdens de demo . Daarna vroeg de gastheer verwachtingsvol welke kabel we " preferred.The andere twee personen werden gesplitst . Men vond de eerste , de andere de tweede . Ik zei dat ze klonken hetzelfde . En dat deden ze . De gastheer antwoordde dat hij de demo zou herhalen met " beter materiaal . Wat? Had ik niet gevraagd om de moordenaar demo " op de eerste run ?De demo liep voor twee proeven . De andere luisteraars niet leuk dezelfde kabel tot de laatste proef . Nadat zij erkend dat zij beiden de voorkeur aan de geconditioneerde kabel op de derde poging , de demo was voorbij .Laten we nogmaals kijken naar de routine gebruikt voor de presentatie te herkennen waar vertekening is ingevoerd : 1 ) De host van de pomp zorgvuldig voorbereid door ons te vertellen wat we zouden gaan horen in de demo . 2 ) Het scoren werd zwaar benadeeld door de welke vond je formaat; er was geen gemakkelijke manier om te zeggen dat ze hetzelfde waren . 3 ) De host altijd begon de demo met de volumeknop op vol uit en draaide hem langzaam omhoog als hij begon elke muziek seg -ment . Hij wees het af als hij geruild kabels en tussen de proeven , dus er was geen manier om te verzekeren dat het niveau nauw werden geëvenaard . Hoewel het niet schaamteloos , de tweede reeks was altijd net een beetje harder dan het eerste . 4 ) De 15 tot 20 seconden tussen elke vergelijking en de 2 minuten tussen de segmenten waren veel te lang voor ons om een goede gevoeligheid voor eventuele verschillen hebben . 5 ) De voorziene kabel werd altijd gepresenteerd seconde . 6 ) Luisteraars mochten praten alvorens te beslissen hun voorkeuren . 7 ) Bij foute antwoorden werden gegeven , werd het proces gewoon herhaald tot de juiste antwoorden werden verkregen . Resultaten uit het verleden werden vervolgens genegeerd , en de demo werd een einde gebracht .Er waren geen registers , en geen wetenschappelijke controles van welke aard werden toegepast . Maar de andere twee luisteraars ( een van hen een professionele audio recensent die beter had moeten weten ) verklaard hun verbazing dat zo'n apparaat het geluid van een kabel kan veranderen , gunstig te vergeten dat geen van hen had afgesproken wat was wat tijdens de eerste twee onderzoeken waarbij de meest onthullende materiaal werd gebruikt . Plug - and- play op zijn best ! Geen " sound " is hier geëvalueerd . De antwoorden waren van tevoren bekend , en de routine werd gegarandeerd veel luisteraars laten denken dat ze verschillen hadden gehoord toen waren er geen. Het is verleidelijk om te denken : "Misschien hebben ze gehoord verschillen . " Maar als dat zo is, waarom heeft ze ze horen in de eerste proef ? Waarom niet met het beste materiaal ?Wanneer u winkelen voor audio spullen zul je deze routine te ervaren , in een of andere vorm , opnieuw en opnieuw . Het kan niet overkomen? Als je echt eerlijk , weet je dat het kan omdat het in het verleden . Let goed op de aanwijzingen , en je zult zien het uitgespeeld over en zelfs bijje eigen huis als je vrienden uit om uw nieuwe Gizmotron horen .Helaas kun je niet vooringenomenheid overwinnen alleen met wilskracht en goede bedoelingen , zelfs wanneer u zich bewust bent van het. Er is een algemeen begrip dat als je iets wat je niet verwacht te horen te horen , dan heb je een ervaren luisteraar die in staat is om af te stemmen op vooringenomenheid geworden . Nou , het werkt niet op die manier zelfs met vooroordelen die je kent over .Optische illusies , zoals de Müller- Lyer lijnen getoond hier geven ons inzicht in zintuiglijke vooringenomenheid . De hartlijnen zijn exact dezelfde lengte . Maar zelfs nadat je ze zelf meet , zal u niet in staat zijn om de lijnen te zien als zijnde gelijk , ongeacht hoe hard je scheel . Je kunt niet zomaar negeren geluidsniveau mismatches , hetzij . U kunt de differentiële aard van het menselijk gehoor , die voortdurend zoeken naar veranderingen niet te vermijden . De moraal is dat mensen niet zomaar kan negeren vooringenomenheid . Sommige cognitieve fouten zijn ingebouwd Bovendien veel van onze vooroordelen wordt begraven in het onderbewuste , veilig buiten het bereik van wilskracht . Dus waar komt die ons verlaten ?Zodra we begrijpen hoe vooroordelen werken , plug-and - play audities op een audio- salon nooit zal dragen hetzelfde niveau van mysterie . Het is relatief eenvoudig om een ??situatie waarin mensen kunnen worden geïnduceerd in horen verschillen tussen sonisch identieke producten. We weten ook dat een eerlijke luisteren vergelijking is erg moeilijk te regelen . Level matching en andere procedures die nodig zijn voor vooringenomenheid - free evaluaties zijn geen gemakkelijke taken zelfs voor ervaren testers . Kennis van onze aangeboren fout mechanismen zullen gaan een lange weg naar het houden van de zoektocht naar perfecte klank topte de goede weg .Niemand heeft ooit produceerde een wetenschappelijk gecontroleerde luistertest waaruit blijkt dat goed ontworpen versterkers ( vlakke respons, geen clipping ) , voorversterkers , geïntegreerde schakelingen , en luidsprekerkabels ( 16 - gauge en groter ) hebben het minste effect op het geluid dat wordt geproduceerd . Speciale condensatoren , absolute polariteit , stippen , klemmen , groene pennen , bakstenen , en diverse andere dingen ook zal het geluid van een stereo- of home - theater systeem niet veranderen , hoewel mensen kunnen worden gemaakt om dat te denken . Waarom ? Luisteraar vertekening kan mensen horen unverifi - staat verschillen in geluid . ?STEREO REVIEW augustus 1997 55 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 oktober 2013 Report Share Posted 22 oktober 2013 Google translate maakt er anders nog aardig Wolliaans van: Als het Wol het dan weer even vertaalt van het Wolliaans naar het Nederlands, is iedereen blij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 22 oktober 2013 Report Share Posted 22 oktober 2013 Pjotr, Bedank voor het vertalen mvg wollie Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 oktober 2013 Author Report Share Posted 28 oktober 2013 Ergens heb ik gelezen dat de Meitner dac kennelijk ook meedoet..?? Ik heb hem even in de openingspost er bij gezet. Jongensdroom en ik hebben vanmorgen al een voorproefje van het vergelijk gehad. We zijn het er in ieder geval over eens dat de beste dac er een zou zijn met het midlaag (body) van de Pink Faun en de resolutie in het hoog en midden van de Weiss. Gelukkig hebben we ieder de dac gekozen die het best bij ons past.. Misschien dat de Meitner ons allebei zou kunnen bevallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts