Jump to content

Dac Vergelijk

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Is het mogelijk om al die nummers alvast in te korten tot 1,5 minuut en in een playlist te zetten. Dan hebben we per speler 15 minuten nodig. Met alle ombouwwerk, eten en bijpraten hebben we onze tijd dan hard nodig.

Zal ik notitieblaadjes maken ? Met een raster van 10 nummers x 4 Dac's, zodat bij elk nummer wat kreten geschreven kunnen worden. Leuk om nog eens na te lezen.

:)

Goede vraag. Wat de hardware betreft: uit mijn Mac komt SPDIF en FireWire, evt heb ik ook nog een Apple laptop voor USB. Ik neem aan dat voor allemaal voor alle apparaten de nodige drivers on-line staan voor PCM.

Alleen voor DSD weet ik het niet. Iemand?

Voor DSD is op een Apple wat extra software nodig.

De Dac wordt dan via USB aangesloten.

ITunes word dan als player gebruikt en die stuurt de werkelijke player software aan.

Werkt goed maar als je niet over een DAC beschikt die met DSD kan omgaan heb je daar dus niet veel aan en zou ik je het niet aanraden om daarvoor je Mac aan te passen.

Handeg er is het als Hans zijn Note boek mee neemt met Jriver dat is daar op voorbereid en werkt out of the box.

Is hooguit een aparte driver nodig.

op de HD die ik mee neem staat de nodige DSD software.

Is er trouwens nog een redelijke cd speler om te vergelijken met de streamers.

Kan zijn dat er erover heen heb gelezen.

Wat ik namelijk aan streamers heb gehoord kan er geen 1 aan een goede cd speler tippen.

Uh nee, dat klopt; zei ik meteen al, maar niemand die het geloofde. Nieuw en hi-res is immers beter, want het is nieuw en hi-res, en dus beter...

Zie ik net nog iemand opmerken hierboven dat de grammofoon plaat toch echt het beste klinkt. Dat is oud nieuws... :)

En stiekem denk ik dat geen van de fans ooit een goede normale cd-speler hoorde, want dan laat je het inderdaad uit je hoofd om te gaan streamen op dit moment. Ik denk dat je dan ook zomaar geen losse dac zult kiezen, met alle problemen rond signaal transport.

Ik bedoel dat als je zo'n ding gehoord hebt, en er zijn er zat, de lust naar streaming je voorlopig nog even vergaan zal.

Wat versta je onder een goede CD speler..?? Dat is ook weer voor iedereen anders. Ik vond de klank van de Droplet prachtig, Toch was hij aan de vette kant. Marantz spelers hebben ook hun eigen klankkleur. Andere spelers spelen weer iets minder open. En b.v. die dure Sony ES-en klonken toch wat scherp. Een Northstar met Dac klinkt dan weer heel precies.

:)

Niet dus. Mijn computer+DAC klinkt stukken beter dan die Meridian en daarmee heel veel andere spelers.

Blijkbaar heb jij nog nooit een goede streaming set-up gehoord.

Dat laatste is zeker zo Pd. Ze zijn er niet, dat zei ik al.

Gisteren hoorde ik trouwens een streamer met een 5-cijferig prijskaartje. Mijn mp3 met goede flacs valt er niet blind van te onderscheiden en mijn mp3 speler klinkt aardig, maar is verder niet serieus te nemen. Heeft trouwens een 3-cijferige prijs.

Ik had heel erg te doen met de eigenaar van die streamer, temeer omdat de rest van de set een 6-cijferig prijskaartje had en lachwekkend ontoereikend klonk. Hij had geen andere bron meer nodig, sinds deze streamer was gekomen, zo deelde hij nog mee. Helemaal niet nu de nieuwe interlink onderweg was.

Ieder volgt een eigen weg, da's duidelijk, maar deze ging niet over luisteren!

Streaming met een cd speler kun je helemaal niet vergelijken qwa16 bit.

mvg wol

Jazeker wel, zo heb ik het althans gedaan: CDs rippen naar de computer en dan zoeken naar een streaming oplossing die beter klinkt dan de CD speler. Je moet er even je best voor doen, maar dan is het ook veel en veel beter plus veel en veel handiger. 

Trouwens, duurder is niet altijd beter: een digitaal streaming apparaat van duizenden euros is niets anders dan en klinkt niet beter dan een goed ingericht computertje. De kwaliteit van de DAC is alles bepalend. 

@Knor: veel plezier met je mp3 speler. De oude koffergrammofoon van mn opa klonk eigenlijk ook best aardig, het gaat tenslotte om de muziek. Ignorance is bliss... 

Luisteren is zo 2012.

Als ik het verhaal van Knor (geen reclame) volg, was de set niet echt in balans (wellicht ook niet met de ruimte). Dan kun je er denk ik geen conclusies tov streaming aan vastknopen.

Verder heeft iedereen toch zijn eigen luister smaak, De een wil veel details, if juist vloeiend, of een 3d plaatje, of wapperende broekspijpen, of fluweel zacht hoog, of juist fel hoog, etc.

Ik bedoel dat als je zo'n ding gehoord hebt, en er zijn er zat, de lust naar streaming je voorlopig nog even vergaan zal.

Hallo,

Geef nu a.u.b. een paar voorbeelden van dat soort CD spelers.

Mijn zwaargemodificeerde Teac 25 VRDS wordt in ieder geval volkomen weggespeeld door mijn streaming set.

Alle directe vergelijken die ik tot nu gehoord heb, zelfs binnen hetzelfde merk (Ayre), werden gewonnen door de streamers.

Groet,

Leobus

Hallo,

Geef nu a.u.b. een paar voorbeelden van dat soort CD spelers.

Mijn zwaargemodificeerde Teac 25 VRDS wordt in ieder geval volkomen weggespeeld door mijn streaming set.

Alle directe vergelijken die ik tot nu gehoord heb, zelfs binnen hetzelfde merk (Ayre), werden gewonnen door de streamers.

Groet,

Leobus

Via mijn tweedehands computer en dac hoor ik nu zaken op mijn eigen cd's die ik nog nergens heb gehoord.

Van mij mag iedereen er een cd-speler van 10.000 euro naast zetten.

A. Via mijn tweedehands computer en dac hoor ik nu zaken op mijn eigen cd's die ik nog nergens heb gehoord.

B. Van mij mag iedereen er een cd-speler van 10.000 euro naast zetten.

Beste Jongensdroom,

Ad A. So what? Zijn dat dingen die je hóórt te horen?

Ad B. Alleen volslagen gekken hebben CD-spelers van 10.000 euro. En lang niet iedereen is volslagen gek, hoor. Zelfs niet hear   :D

Beste Jongensdroom,

Ad A. So what? Zijn dat dingen die je hóórt te horen?

Ad B. Alleen volslagen gekken hebben CD-spelers van 10.000 euro. En lang niet iedereen is volslagen gek, hoor. Zelfs niet hear   :D

Ik begin te vermoeden dat je het echt niet begrijpt. Voor mij is dit tijdverspilling.