r.a.v.o.n Posted 13 november 2013 Report Share Posted 13 november 2013 Ik bedoel dat als je zo'n ding gehoord hebt, en er zijn er zat, de lust naar streaming je voorlopig nog even vergaan zal. Interessant, misschien is er toch nog hoop voor mijn CD verzameling. Geef eens een voorbeeld van zo'n goed klinkende CD speler? Twee voorbeelden mag ook. En welke DAC met een prijskaartje van vijf cijfers had je ook alweer gehoord? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 13 november 2013 Report Share Posted 13 november 2013 Interessant, misschien is er toch nog hoop voor mijn CD verzameling. Geef eens een voorbeeld van zo'n goed klinkende CD speler? Twee voorbeelden mag ook. En welke DAC met een prijskaartje van vijf cijfers had je ook alweer gehoord? Ook ik ben een en al oor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 13 november 2013 Report Share Posted 13 november 2013 Jazeker wel, zo heb ik het althans gedaan: CDs rippen naar de computer en dan zoeken naar een streaming oplossing die beter klinkt dan de CD speler. Je moet er even je best voor doen, maar dan is het ook veel en veel beter plus veel en veel handiger. Trouwens, duurder is niet altijd beter: een digitaal streaming apparaat van duizenden euros is niets anders dan en klinkt niet beter dan een goed ingericht computertje. De kwaliteit van de DAC is alles bepalend. @Knor: veel plezier met je mp3 speler. De oude koffergrammofoon van mn opa klonk eigenlijk ook best aardig, het gaat tenslotte om de muziek. Ignorance is bliss... Echt lezen kun je niet, dat was me eerder al duidelijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 13 november 2013 Report Share Posted 13 november 2013 Luisteren is zo 2012. Als ik het verhaal van Knor (geen reclame) volg, was de set niet echt in balans (wellicht ook niet met de ruimte). Dan kun je er denk ik geen conclusies tov streaming aan vastknopen. Verder heeft iedereen toch zijn eigen luister smaak, De een wil veel details, if juist vloeiend, of een 3d plaatje, of wapperende broekspijpen, of fluweel zacht hoog, of juist fel hoog, etc. Nee, dit was doorgeschoten hi-end spul, van het soort dat sommigen hier maar al te graqg promoten. Ruimte was prima. Opstelling sloeg ook nergens op. Koop dan niet voor 2 ton aan hardware, als je het niet kunt opstellen, want het gaat nooit klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 13 november 2013 Report Share Posted 13 november 2013 Hallo, Geef nu a.u.b. een paar voorbeelden van dat soort CD spelers. Mijn zwaargemodificeerde Teac 25 VRDS wordt in ieder geval volkomen weggespeeld door mijn streaming set. Alle directe vergelijken die ik tot nu gehoord heb, zelfs binnen hetzelfde merk (Ayre), werden gewonnen door de streamers. Groet, Leobus Misschien moet ik gewoon eens bij jou luisteren. Zoals ik als zei (niemand herinnert het zich) ben IK nog geen opvolger voor cd tegengekomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 13 november 2013 Report Share Posted 13 november 2013 Interessant, misschien is er toch nog hoop voor mijn CD verzameling. Geef eens een voorbeeld van zo'n goed klinkende CD speler? Twee voorbeelden mag ook. En welke DAC met een prijskaartje van vijf cijfers had je ook alweer gehoord? D'r stond iets van 'Aleithea' op of zoiets, ik ben niet zo op de hoogte van doorgeschoten merken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 13 november 2013 Report Share Posted 13 november 2013 Via mijn tweedehands computer en dac hoor ik nu zaken op mijn eigen cd's die ik nog nergens heb gehoord. Van mij mag iedereen er een cd-speler van 10.000 euro naast zetten. Jouw korte-termijngeheugenn is groter dan de fantasie, dus dat is niet zo gek, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 13 november 2013 Report Share Posted 13 november 2013 Echt lezen kun je niet, dat was me eerder al duidelijk... Je vage statements en goedkope ongefundeerde kritieken beginnen behoorlijk irritant te worden. De uitnodiging om die geweldige apparatuur van je in een vergelijkende luistertest mee te nemen heb je niet durven aannemen en wat mij betreft heb je jezelf daarmee allang buitenspel gezet, dus onthoud je van verdere kritiek svp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 13 november 2013 Report Share Posted 13 november 2013 Echt lezen kun je niet, dat was me eerder al duidelijk... Over niet lezen gesproken! Er is je nu al diverse malen gevraagd merken van goede CD spelers te noemen. Heb je dat niet gelezen? Meld dan ook even welke super dure DAC zo slecht klonk. Ach, beschrijf die hele set maar. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 13 november 2013 Report Share Posted 13 november 2013 D'r stond iets van 'Aleithea' op of zoiets, ik ben niet zo op de hoogte van doorgeschoten merken. Kan knor wel goed lezen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 13 november 2013 Report Share Posted 13 november 2013 Je vage statements en goedkope ongefundeerde kritieken beginnen behoorlijk irritant te worden. De uitnodiging om die geweldige apparatuur van je in een vergelijkende luistertest mee te nemen heb je niet durven aannemen en wat mij betreft heb je jezelf daarmee allang buitenspel gezet, dus onthoud je van verdere kritiek svp. Je maakt anderen graag monddood als ze je duidelijk maken dat je selectief leest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 13 november 2013 Report Share Posted 13 november 2013 D'r stond iets van 'Aleithea' op of zoiets, ik ben niet zo op de hoogte van doorgeschoten merken. Zo te zien ben je van een heleboel zaken niet zo op de hoogte.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 13 november 2013 Report Share Posted 13 november 2013 Over niet lezen gesproken! Er is je nu al diverse malen gevraagd merken van goede CD spelers te noemen. Heb je dat niet gelezen? Meld dan ook even welke super dure DAC zo slecht klonk. Ach, beschrijf die hele set maar. Groet, Leobus Ik heb netjes geantwoord op de dac. Het merk ken ik verder niet.Ik had op een uitnodiging gehoopt waarin jij me middels streaming een muziekbeleving had kunnen geven. Ik zoek geen goed geluid alleen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 13 november 2013 Report Share Posted 13 november 2013 Je maakt anderen graag monddood als ze je duidelijk maken dat je selectief leest? Dus echt lezen kan ik niet, maar wel selectief lezen? Wat is je probleem, Knor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 13 november 2013 Report Share Posted 13 november 2013 Ik heb netjes geantwoord op de dac. Het merk ken ik verder niet. Ik had op een uitnodiging gehoopt waarin jij me middels streaming een muziekbeleving had kunnen geven. Ik zoek geen goed geluid alleen. Zo'n uitnodiging heb je gehad en afgewezen. Ik vrees dat je voorlopig ook geen nieuwe uitnodiging hoeft te verwachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 13 november 2013 Report Share Posted 13 november 2013 Dus echt lezen kan ik niet, maar wel selectief lezen? Wat is je probleem, Knor? Nou simpel: streaming bevindt zich niet op het niveau van zelfs een bescheiden cd-speler. Als je let op geluidsjes komt dat er niet zo uit, waardoor wel duidelijk is geworden wie nu eigenlijk waarnaar luistert. De meeste zijn gewoon geluidsfetisjisten, maar geen muziekliefhebber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 13 november 2013 Report Share Posted 13 november 2013 Nou simpel: streaming bevindt zich niet op het niveau van zelfs een bescheiden cd-speler. Als je let op geluidsjes komt dat er niet zo uit, waardoor wel duidelijk is geworden wie nu eigenlijk waarnaar luistert. De meeste zijn gewoon geluidsfetisjisten, maar geen muziekliefhebber. Zolang je de CD-speler en streaming oplossing niet specificeert of noemt is dat een volledig loos statement. Ik krijg vooral de indruk dat jij zelf nogal simpel bent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 13 november 2013 Report Share Posted 13 november 2013 Jouw korte-termijngeheugenn is groter dan de fantasie, dus dat is niet zo gek, toch? Beste Knor, Het ga je goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 13 november 2013 Report Share Posted 13 november 2013 Ik heb netjes geantwoord op de dac. Het merk ken ik verder niet. Ik had op een uitnodiging gehoopt waarin jij me middels streaming een muziekbeleving had kunnen geven. Ik zoek geen goed geluid alleen. Beste Knor, Was het deze DAC? http://vertexaq.com/wp-content/uploads/2013/07/hifi85-dac-1-review-1.pdf Inderdaad een aardig prijsje. Ik ken hem niet en ga dus niet oordelen. Ik heb een voorstel. Als jij die namen van die goede CD spelers noemt, mag je hier naar een streamingset komen luisteren. En nou niet zo maar met een paar namen komen, maar met namen van spelers die jij gehoord hebt. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 november 2013 Report Share Posted 13 november 2013 http://www.luxurie.me/vertex-aletheia-dac-1-dac/ 11500 BPnd. Tja, dat is wel erg veel voor een DAC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 13 november 2013 Report Share Posted 13 november 2013 Lekker baklkeleien wellles nietes welles nietes hebben julllie wel intern onderzoek gedaan in inface en in processor.s en in losse dac,mij valt niks meer in mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 november 2013 Author Report Share Posted 13 november 2013 Hoi Wol, heb je je PB al gecheckt... we gaan om 10:00 uur beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 november 2013 Author Report Share Posted 13 november 2013 Openingspost bijgewerkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 13 november 2013 Report Share Posted 13 november 2013 Hans ik heb jou een PM gestuurt mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 13 november 2013 Report Share Posted 13 november 2013 Spido heeft waarschijnlijk 1541 verder komt die niet ,en wat heeft de rest inde player of losse dac mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts