Jump to content

Dac Vergelijk

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Off topic. Brand is bitterder dan Heineken (meer hop). Heineken smaakt zurig.  :eek:  Doe mij maar Brand (ook al weet ik dat ze opgekocht zijn door Heineken).

Kijk, eindelijk een onderwerp waar ik verstand van heb :)

is prima hans

mvg wol

Wollie, als je toch met het openbaar vervoer wilt komen, neem dan de trein vanuit Belgie naar Amsterdam Centraal Station. Daarna met de tram naar de Oudezijdse Voorburgwal en daarna met de bus naar Plaatjesdraaier.

Zelden zo'n goed voorbereidde bijeenkomst gezien. Ik zou ook al vast een roulatie schema voor de stoel/bank bezetting opstellen.

Door alle drukte, vergeet ik te vragen hoeveel klontjes iedereen in zijn koffie wel?

Brands = Heineken (meer of minder)

(...) Op 19 april 1989 wordt bekend dat Heineken de brouwerij van de familie Brand heeft overgenomen. Daarmee verloor Brand in 1992 hetpredicaat Hofleverancier, omdat Heineken dat reeds was. De overname brengt een schok teweeg in Limburg, maar Brand bier wordt nog steeds in Wijlre gebrouwen. Enkele jaren na de overname past Heineken het recept voor Brand Pilsener aan bij de heersende smaak en gaat ook over tot pasteuriseren. Hierdoor ging de karakteristieke smaak grotendeels verloren. (...)

Amstel = Heineken (helemaal)

Misschien leuk om een driedubbelblindbierproeftest met Wollie te doen?

Hij gaat in ieder geval dronken naar huis.

Ik probeer mijn dac tijdig zo ver te hebben dat deze mee kan doen.

Echte wel een vraag, kan de PC die de Dac gaat voeden ook dsd files afspelen?

Ik weet alleen dat hij normaal gesproken via een MacMini afspeelt. Vermoedelijk is hij een lang weekend weg.

Ik weet alleen dat hij normaal gesproken via een MacMini afspeelt. Vermoedelijk is hij een lang weekend weg.

Die kan wel aangepast worden om Dsd te spelen maar dat zal ik maar niet vragen. Daarnaast kan een appeltje niet standaard met flac overweg ik ben bang dat ik toch een PC moet mee sjouwen.

Indien nodig breng ik m'n laptopje mee. Met JRiver, die kennelijk DSD kan. Ik heb alleen geen enkele DSD track.

:)

Die heb ik wel, ook in flac 192/24 zo dat direct vergelijk tussen dsd en Flac mogelijk is. zal ook de driver meenemen om het dacje aan te sturen.

Mijn Pink Faun kan op USB ook niet verder dan 96 kHz. Wanneer er hogere resoluties ingestopt worden vertaald hij deze overigens wel naar 24/96.

Maar toch wel leuk om de hogere resoluties te horen. Mijn ervaring hier thuis is, dat het lang niet altijd ook beter klinkt. En dan bedoel ik 24/96 t.o.v. 16/44.1. Ook hier bepaald de opname voor het grootste deel wat er van de oorspronkelijke muziek overblijft.

:)

Ruud je mag mijn plaats inemen en ook nog geheel gratis

En die diy dac heb ik ook hier liggen ,kost peanuts zonder dac 39 euro via diy audio ,i have the green 

mvg wol

Ruud je mag mijn plaats inemen en ook nog geheel gratis

En die diy dac heb ik ook hier liggen ,kost peanuts zonder dac 39 euro via diy audio ,i have the green 

mvg wol

Dan wordt het Ruud i.p.v. Wol. Misschien wil Hans de openingstekst weer aanpassen.