Jump to content

Dac Vergelijk

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Marc heeft zeer fraaie hoog-romantische orkestwerken. Deze kenmerken zich o.a. door een grote verscheidenheid aan instrumenten. Lijkt mij zeer geschikt voor deze testdag.

Ja, die heb ik, en nog veeeeeeeeeeee...l meer. Kunst is er iets korts uit te kiezen. Syrinx voldoet daaraan, maar is alleen maar een fluit (wat voor fluit weet jij wel).

Misschien het allegretto uit symfonie nr 5 van mijn geliefde Sjostakovitsj? Onder Koffman, Haitink of Barshai? Ongeveer 5 minuten.

Ja, die heb ik, en nog veeeeeeeeeeee...l meer. Kunst is er iets korts uit te kiezen. Syrinx voldoet daaraan, maar is alleen maar een fluit (wat voor fluit weet jij wel).

Misschien het allegretto uit symfonie nr 5 van mijn geliefde Sjostakovitsj? Onder Koffman, Haitink of Barshai? Ongeveer 5 minuten.

Daar geef ik geen fluit om. Ik ken niet alle fluiten. Er zit hier een gekke fluit naast me.

Geef mij maar Amsterdam, dat is mooier ............    Geef mij maar Sjostakovitsj 5. Misschien de duidelijkste opname kiezen.

Marc heeft ook nog hele mooie oerwoud "Plons Plons" die erg audiofiel schijn te zijn :lol:  Maar ik begrijp dat dromer liever iets van Herman Emmink heeft?

:D

Warm :D, maar mijn echte voorkeur gaat uit naar Eddy Wally (duh vois from Bels)

Ik had eens een luisterafspraak in een zeer exclusieve winkel in Belgie. Voor de grap had ik een lp meegenomen van Johnny Hoes. Deze lp heeft als titel "en van je hoempa!".

Op de hoes staat Johnny Hoes (dat rijmt) afgebeeld met een grote trom voor zijn buik en een leuk hoedje op zijn hoofd. Een leuk en fleurig geheel. De namen van de allergrootste hits wil ik jullie niet onthouden; 

* Hup Faldera

* Tararaboemdiejee

* Maak van je vrouwtje geen Assepoes!

* Vader waar is moeder gebleven?

* Nelis niet kietelen

* Oh la la Louise!

* Janus, pak me nog 'n keer (in m'n ....)

Het is niet alleen Johnny H. die deze lp tot een muzikaal hoogtepunt heeft gebracht. Hij is daarbij ondersteund door Dikke Leo, Blonde Sjaantje en het Hoempa-orkest.

De plons plons heb ik ontvangen, erg audiofiel allemaal.

Boem boem en tuut tuut had ik uiteraard al  :D

Zo, Varèse had je al? En krek die uitvoering van The Race? Daar heb ik vier soorten van, deze kwam van een bijlage bij het Duitse blad Audio.

ik vergiste me zonet met de versies van de 5e, want ik had er nog een, die qua opname uitsteekt boven die drie andere, op het Mercury Living Presence label.

Het gaat daarbij om een uitvoering door het Minneapolis Symphony Orchestra onder leiding van Stanislaw Skrowaczewski uit 1961. Die komt er zo aan ^_^

Je vergeet "Sneeuwwitte boezem"  en "Daar mag je alleen maar naar kijken".

En natuurlijk "Och was ik maar..."

Correct, eigenlijk zijn het allemaal muzikale hoogstandjes.

Heb jij hem ook? De verkoper had hem ook al.

Ben je vast ook een fan van Spike Jones ;) Zijn ook geen audiofiele opnamen van, dat soort complexe klanken, mits goed opgenomen,  zijn wel mooi testmateriaal.

Zo, Varèse had je al? En krek die uitvoering van The Race? Daar heb ik vier soorten van, deze kwam van een bijlage bij het Duitse blad Audio.

ik vergiste me zonet met de versies van de 5e, want ik had er nog een, die qua opname uitsteekt boven die drie andere, op het Mercury Living Presence label.

Het gaat daarbij om een uitvoering door het Minneapolis Symphony Orchestra onder leiding van Stanislaw Skrowaczewski uit 1961. Die komt er zo aan ^_^

Jawel maar het ging toch niet om een artistiek vergelijk van uitvoeringen? Maar om een DAC vergelijk? Of een analoge opname uit 1961, hoe fraai ook, daar nu zo geschikt voor is?

Zelden zo'n goed voorbereidde bijeenkomst gezien. Ik zou ook al vast een roulatie schema voor de stoel/bank bezetting opstellen.

Er zitten natuurlijk een aantal genieen achter. Vanwege de beperkte ruimte wil ik bij Wollie op schoot. Willy en Wolly, dat moet lukken.

Vandaag een audiofiele dag. 

Even een break  :wacko:  en lekker voor mezelf aan het solderen. 

Mijn Leak Stereo 30 plus wordt ook super.en zeer solide. 

De nieuwe originele elco' s blijken nog beter dan verwacht 

Eigenlijk ideaal voor vintage :)

Ik kan bijna niet wachten, totdat hij in het rek kan :rolleyes:

Spido wat klinkt bij jou beter?  Je buizen stereo 60 of transistor stereo 70?

Effe 'n break... is wel nodig.

in het verkeerde topic...!!

• Members

Ik ben blij dat er weer wat wordt georganiseerd, dat geeft mij namelijk nog even wat lucht vanwege alle drukte hier.

De 16e heb ik een show bij Audio-Life, dus die 17e was bij mij toch niet gelukt. Mag verder de pret niet drukken.

Mochten jullie nog wat DAC's extra nodig hebben (ik zag het verzoek tot DSD voorbijkomen), eventueel is een Meitner ook nog wel mogelijk. Verder kan ik ook nog een Sonore AC of Astin Trew Concord ter beschikking stellen.

Ik weet alleen niet of dergelijke DAC's er tussen passen gezien het ontstaan van dit vergelijk waarbij DAC's van rond de 1500 ten grondslag lagen, maar alles is mogelijk.