Jump to content

Dac Vergelijk

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik ben blij dat er weer wat wordt georganiseerd, dat geeft mij namelijk nog even wat lucht vanwege alle drukte hier.

De 16e heb ik een show bij Audio-Life, dus die 17e was bij mij toch niet gelukt. Mag verder de pret niet drukken.

Mochten jullie nog wat DAC's extra nodig hebben (ik zag het verzoek tot DSD voorbijkomen), eventueel is een Meitner ook nog wel mogelijk. Verder kan ik ook nog een Sonore AC of Astin Trew Concord ter beschikking stellen.

Ik weet alleen niet of dergelijke DAC's er tussen passen gezien het ontstaan van dit vergelijk waarbij DAC's van rond de 1500 ten grondslag lagen, maar alles is mogelijk.

Dit soort testdagen hebben 100 keer meer zin dan wellus-nietus discussies , waarbij men elkaar de loef (ik heb er eigenlijk nog nooit 1 gezien) probeert af te steken. 

Iedereen kan voor zichzelf beslissen of er verschillen hoorbaar zijn en hoe dit alles binnen zijn budget past. 

p.s. het is geen dac-vergelijk van € 1500,00

Laat de Meitner maar komen beste dsd dac on the world zeggen ze.

Zo,n kans om te vergelijken moet je altijd toehappen 

Dromertje ,prijzen zeggen mij niks ,of hij is goed of hij is niet goed

mvg wol

Laat de Meitner maar komen beste dsd dac on the world zeggen ze.

Zo,n kans om te vergelijken moet je altijd toehappen 

Dromertje ,prijzen zeggen mij niks ,of hij is goed of hij is niet goed

mvg wol

Ik ben altijd geinteresseerd in zeer goedkope producten die heel erg goed zijn. Helaas kom ik ze maar zelden tegen.

Ik ben blij dat er weer wat wordt georganiseerd, dat geeft mij namelijk nog even wat lucht vanwege alle drukte hier.

De 16e heb ik een show bij Audio-Life, dus die 17e was bij mij toch niet gelukt. Mag verder de pret niet drukken.

Mochten jullie nog wat DAC's extra nodig hebben (ik zag het verzoek tot DSD voorbijkomen), eventueel is een Meitner ook nog wel mogelijk. Verder kan ik ook nog een Sonore AC of Astin Trew Concord ter beschikking stellen.

Ik weet alleen niet of dergelijke DAC's er tussen passen gezien het ontstaan van dit vergelijk waarbij DAC's van rond de 1500 ten grondslag lagen, maar alles is mogelijk.

Hee leuk aanbod.

Ik hoop natuurlijk mijn dac gereed te hebben maar geef even geen garantie dat hij muziek maakt.

Ben nu wel weer aan het solderen en hoop morgen de eerste klanken er uit te hebben.

op deze wijze is er zeker een mooie DSD dac bij.

Als mijn dac gereed is beslissen we wel ter plaatsen of deze mee kan in het vergelijk.

• Members

Als er genoeg animo is voor een DSD dac hoor ik dit wel via welk van de kanalen dan ook. Daar Plaatjesdraaier in Amsterdam woont (als ik de openingspost goed heb begrepen) kan hij deze van te voren bij Alex van A10 Audio ophalen. Is dat logistiek gezien ook alvast voor elkaar. Het is een ''iets'' andere prijsklasse, maar dat mag de pret denk ik niet drukken.

Ik zal ook zorgen dat er een separaat gevoedde USB kabel bij zit, ik ben heel benieuwd wat het deelnemersveld daar van gaat vinden.

Ik neem het aanbod graag aan en bovendien een leuke aanleiding om weer eens bij Alex/A10 Audio langs te gaan (waar mijn Weiss overigens ook vandaan komt).

Geen idee wat ik me bij een separaat gevoede USB-kabel moet voorstellen, klinkt een beetje als flauwekul eerlijk gezegd want een USB-poort levert 500mA, maar ik laat me graag verrassen.

:)

Nu nog even op zoek naar DSD uitvoeringen van onze testtracks, best lastig....

@Arden: Heb jij iets dat we kunnen gebruiken??

Mannekke van Logan  :D  :D wollie kan wal wat mee nemen  om te vergelijken en er zijn vele site,s waar je kan .......... en zo moelijk is dat ook niet 

mvg wol

Ps ik heb nog wat op de Korg 1000 staan 

Dat lijkt mij een verstandige zet Potjr,ik heb ook een tool die dsd naar pcm converteert maar ik weet de nam niet meer en het converteren duurt een eeuwigheid.

mvg wol

Je kunt ook even hier kijken: http://www.channelclassics.com/

Zij leggen als een van weinigen zich toe op het opnemen in DSD en het produceren in DSD. Wat op hun site beschikbaar is in DSD is ook in de andere formaten beschikbaar maar die zijn dan geconverteerd vanuit DSD.

ik heb hun gratis download geprobeerd, maar krijg geen bestanden binnen. Wat een ontzettend kansloos gedoe zeg, ik ben nu al afgeknapt op DSD, dat gaat t nooit worden

Dat gedoe met die grote bestanden was ook mijn ervaring met dsd. Afgezien van de vraag of het gebruik van steeds hogere resoluties en sample rates iets bijdraagt aan het hoorbare vraag ik me af waarom die dsd bestanden zoveel duurder zijn dan de andere formaten.

Wat mij betreft geen dsd. Arden heeft vast nog wel andere handel die hij graag door ons op dit forum besproken ziet worden.

• Members

Dat gedoe met die grote bestanden was ook mijn ervaring met dsd. Afgezien van de vraag of het gebruik van steeds hogere resoluties en sample rates iets bijdraagt aan het hoorbare vraag ik me af waarom die dsd bestanden zoveel duurder zijn dan de andere formaten.

Wat mij betreft geen dsd. Arden heeft vast nog wel andere handel die hij graag door ons op dit forum besproken ziet worden.

Laat dat DSD gebeuren nou eindelijk een keer in de buurt van het analoge komen (en laat dat analoge nou weer net wel mijn handel zijn)...

Van de 3 DAC merken welke ik opperde komt er maar 1 uit mijn koker, dus tot zo ver dan ook mijn handel die ik hier graag besproken zou zien.

Als ik iets mooi of bijzonder vind, meld ik dat ook. Of ik het nu voer of een ander, dat maakt me niets uit.

Ik vind alleen wel, dat als jullie nu toch met die DAC's bezig zijn, je dat DSD ook voorbij moet laten komen. Weet je gelijk waarom die andere formaten toch behoorlijk te kort schieten. Je hebt er ook maar 1 track voor nodig om het te horen, dus zo ingewikkeld kan het nooit zijn.

Weet je gelijk waarom die andere formaten toch behoorlijk te kort schieten. Je hebt er ook maar 1 track voor nodig om het te horen, dus zo ingewikkeld kan het nooit zijn.

Ik begrijp dat je het graag zo ziet, de realiteit is iets anders: http://old.hfm-detmold.de/eti/projekte/diplomarbeiten/dsdvspcm/aes_paper_6086.pdf

Lees vooral de samenvatting op pagina 9. De rest is slechts onderbouwing.

DSD is er vooral voor de muziekindustrie, dat heeft te maken met kopieerbeveiliging. Leuk voor de handel, kwalitatief voegt dsd niets toe.