@ Posted 8 juni 2003 Report Share Posted 8 juni 2003 Dit weekend heb ik de Shakti Hallograph tweaks beluisterd. Het zijn drie geslingerde stukjes hout op staanders. Aardslelijk en de kosten bedragen 1500 Euro voor een set (2 stuks). Een weldenkend mens, zoals ik mijzelf placht te zien, schiet bij het zien van deze devices in de lach en doet vervolgens de uitspraak: "In geen 1500 jaar zet ik die rommel in mijn woonkamer! Dit moet 1 van de grootste oplichterijen in de geschiedenis van de mens zijn!". Maar goed, dan komt de luistertest en ik moet zeggen dat nadat ik mijn onderkaak weer van de vloer had geraapt totale verbijstering mijn deel was! In feite moet dit dus niet kunnen. Het geluidsverschil is schrikbarend en doet niet onder voor een substantiele hardware upgrade. En dan heb ik het niet over een ander kabeltje maar over zoiets als compleet andere speakers neerzetten. En dan wel compleet betere speakers neerzetten. Het doet verbazende dingen met het geluidsbeeld. Breder, dieper, meer lucht, meer leven, meer betrokkenheid. Schijnbaar gaan ze de tweede orde reflecties te lijf. En daar slagen ze met vlag en winmpel in. Ik ga ze bestellen zo gauw mijn financiele situatie dat toelaat. Eenmaal met deze dingen in de kamer geluisterd wil je echt niet meer zonder. En het zal gaan werken in elke set, het is in feite een tweak voor je luisterruimte. Errug onder de indruk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 8 juni 2003 Author Report Share Posted 8 juni 2003 Voor de geinteresseerden heb ik een aantal linkjes opgezocht dan kun je de lelijke eendjes bekijken. http://www.shakti-innovations.com/hallograph.htm https://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?nu...aitem=1&mitem=3 http://www.positive-feedback.com/Issue6/ha...hallographs.htm Groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 8 juni 2003 Report Share Posted 8 juni 2003 Kijk, dat het werk, dat kan. Maar dat er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wesley Posted 8 juni 2003 Report Share Posted 8 juni 2003 Sorry hoor, maar het moet niet GEKKER worden pffffffff wat een bullshit zeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 8 juni 2003 Author Report Share Posted 8 juni 2003 Geplaatst door Ome Henk: Als je handig bent, kun je ze m.i. gemakkelijk zelf maken. Toch Overigens lijkt het me de grootste onzin, mar dat zul je wel niet vreemd vinden, aangezien je dat zelf ook was. Dat dacht mijn hifi dealer ook. Hij heeft een tekening laten maken en ze in drie verschillende soorten hout laten uitvoeren. Niet het gewenste resultaat. Er zitten allerlei kamertjes gevreesd in de drie kronkels. Ook zijn ze bewerkt met speciaal verf en andere toestanden, je mag er ook niet met je vingers aanzitten. Als je Shakti vraagt of je ze mag oververfen dan schieten ze je af. Gooi maar in mijn pet, voor mij telt het resultaat. En sek genomen is het teveel geld voor het materiaal. Maar ja als er daadwerkelijk tien jaar research in zit... En als ik er resultaten mee bereik die ik met hoge investeringen in Hardware waarschijnlijk niet eens bereik, dan is 1500 Euro weer relatief weinig. Maar het enige wat ik kan zeggen is dat je het gewoon maar eens ongedwongen moet gaan beluisteren. Ieder mens kan voor zichzelf bepalen of het de investering waard is of niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 8 juni 2003 Author Report Share Posted 8 juni 2003 Geplaatst door Wesley:Sorry hoor, maar het moet niet GEKKER worden pffffffff wat een bullshit zeg Dat is de reaktie die ik ook had toen ik ze voor het eerst aanschouwde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wesley Posted 8 juni 2003 Report Share Posted 8 juni 2003 Geplaatst door @: Ook zijn ze bewerkt met speciaal verf Zeker bewerkt met watergedrage verf hahahaha. Wat een geld klopperij zeg!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wesley Posted 8 juni 2003 Report Share Posted 8 juni 2003 Geplaatst door @: Dat is de reaktie die ik ook had toen ik ze voor het eerst aanschouwde Zal wel tussen je oren zitten vriend, zoals de meeste geluids verbeterde dingen. Kabels en dempers oid kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar dit nee sorry weer een manier om je geld uit je zak te roven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 8 juni 2003 Author Report Share Posted 8 juni 2003 Geplaatst door Wesley: Zeker bewerkt met watergedrage verf hahahaha. Wat een geld klopperij zeg!! Het zou me benieuwen wat je ervan zou vinden als je het ging beluisteren. Als je dan nog met dergelijke reakties op de proppen komt dan vind ik het ook prima. Maar ik denk dat het wel eens anders zou kunnen uitpakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wesley Posted 8 juni 2003 Report Share Posted 8 juni 2003 Geplaatst door @: Het zou me benieuwen wat je ervan zou vinden als je het ging beluisteren. Als je dan nog met dergelijke reakties op de proppen komt dan vind ik het ook prima. Maar ik denk dat het wel eens anders zou kunnen uitpakken. Ik wil niet eens de moeite nemen om ze te beluisteren al was het bij mij om de hoek. Ik heb normaal nooit geen vooroordelen maar dit nee, dit is geld verspillerij en over lelijk gesproken, dit ga je uberhaupt toch niet in je kamer zetten. Trouwens probeer is een kapstok uit ikea is stukken goedkoper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 8 juni 2003 Author Report Share Posted 8 juni 2003 Geplaatst door Wesley: Ik wil niet eens de moeite nemen om ze te beluisteren al was het bij mij om de hoek. Ik heb normaal nooit geen vooroordelen maar dit nee, dit is geld verspillerij en over lelijk gesproken, dit ga je uberhaupt toch niet in je kamer zetten. Trouwens probeer is een kapstok uit ikea is stukken goedkoper. Zo gauw je de IKEA kapstok heb beluisterd kijk ik uit naar je bevindingen. De bjorn heeft wel behoorlijk vermogen nodig Maar even serieus. Ik ben benieuwd of anderen wel gaan luisteren en naar hun bevindingen. Ik voel verder geen aandrang om dit produkt te verdedigen. Maar ik ben benieuwd of meer mensen deze voor mij positieve ervaringen zullen gaan delen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wesley Posted 8 juni 2003 Report Share Posted 8 juni 2003 Geplaatst door @: Zo gauw je de IKEA kapstok heb beluisterd kijk ik uit naar je bevindingen. De bjorn heeft wel behoorlijk vermogen nodig Maar even serieus. Ik ben benieuwd of anderen wel gaan luisteren en naar hun bevindingen. Ik voel verder geen aandrang om dit produkt te verdedigen. Maar ik ben benieuwd of meer mensen deze voor mij positieve ervaringen zullen gaan delen. Sorry vriend maar je begrijpt waar ik naar toe wil. Gelukkig maar dat niet iedereen hetzelfde is . Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 8 juni 2003 Author Report Share Posted 8 juni 2003 Geplaatst door Wesley: Sorry vriend maar je begrijpt waar ik naar toe wil. Gelukkig maar dat niet iedereen hetzelfde is . Zo is het Wesley, iedereen zn eigen he, zo houden we de wereld een beetje interessant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 8 juni 2003 Report Share Posted 8 juni 2003 Geplaatst door Wesley:...Trouwens probeer is een kapstok uit ikea is stukken goedkoper. Die kost geen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 juni 2003 Report Share Posted 8 juni 2003 Waar heb je zan kunnen lenen/beluisteren. Overigens bij Elusive disc zie ik ze voo $999. Als transport niet al te duur is kan je ze dus beter in de states kopen (zoalng de dollar laag staat). Blijft gek dat het werkt, maar maakt wel nieuwsgierig. Doe kwantumpurifiers schijnen ook al te werken Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 8 juni 2003 Author Report Share Posted 8 juni 2003 Geplaatst door richard 1:Die kost geen Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 8 juni 2003 Author Report Share Posted 8 juni 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Waar heb je zan kunnen lenen/beluisteren. Overigens bij Elusive disc zie ik ze voo $999. Als transport niet al te duur is kan je ze dus beter in de states kopen (zoalng de dollar laag staat). Blijft gek dat het werkt, maar maakt wel nieuwsgierig. Doe kwantumpurifiers schijnen ook al te werken In mijn geval bij de hifiwinkel. Zie op www.hifi-notes.com voor een vestiging bij jou in de buurt. Wellicht dat er ook andere winkels zijn die het verkopen maar dat weet ik niet. In de states bestellen is inderdaad ook een idee.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 juni 2003 Report Share Posted 8 juni 2003 Geplaatst door @: Ik wil zelf niet eens weten wat tweede orde reflectiepunten zijn. Misschien bestaat het wel niet eens. Mij gaat het om het resultaat. Ik ben technisch totaal niet onderlegt en moet dus puur op mijn gehoor afgaan. En dat gehoor werd zeer plezierig verrast. Bij mij ligt er uiteraard een vloerkleed op de grond. Gordijnen, sofa's allemaal goed neerzetten. Enzovoorts, dat weet ik allemaal. Anyway, ik hoop en ik denk dat ik een aantal mensen een plezier doe met deze post over deze nieuwigheid. En daar hou ik het eerst maar even bij. Als ik meer resultaten heb van de Hallograph dan laat ik het uiteraard even weten. Het zou misschien wel aardig zijn om te zien of he het effect ook zichtbaar kan maken met een beetje goede meetsoftware en een microfoon (op een PCtje). Er moet toch wel enig effect zichtbaar zijn op zo'n waterval grafiek ofzo. Btw hoe moet je ze plaatsen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 8 juni 2003 Author Report Share Posted 8 juni 2003 Geplaatst door Duck-Twacy: Het zou misschien wel aardig zijn om te zien of he het effect ook zichtbaar kan maken met een beetje goede meetsoftware en een microfoon (op een PCtje). Er moet toch wel enig effect zichtbaar zijn op zo'n waterval grafiek ofzo. Btw hoe moet je ze plaatsen?? Meestal hebben mensen hun luidsprekers in een hoek staan of in de buurt van een hoek. Je moet ze dan in die hoek plaatsen. Over het algemeen in ieder geval in de buurt van de speakers bij de muur. Bij het testen haalde mijn dealer ze ook echt uit de ruimte omdat ze overal een effect geven als ze aanwezig zijn. Het plaatsen op zich is trouwens geen moeilijk karwei en je hebt al snel het juiste resultaat. Heb ik van horen zeggen want ik heb ze nog niet in mijn eigen woning en ben dus ook nog niet zelf aan het expirimenteren geweest met de specifieke plaatsing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superboer Posted 8 juni 2003 Report Share Posted 8 juni 2003 The Hallograph contours the frequency, amplitude and time coefficients of the first reflections you hear, which produces a stunning increase in realism dus geen tweede orde reflecties Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 8 juni 2003 Report Share Posted 8 juni 2003 Audioten worden toch al voor gek verklaard door hun omgeving, als je dergelijke zaken in huis haalt zal je omgeving zeker informeren of je er ooit aan hebt gedacht professionele hulp in te schakelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 juni 2003 Report Share Posted 8 juni 2003 Ik heb ze gezien en ook het verhaal gehoord. In Vegas werdt gedemonstreerd met tijdens de muziek wegzetten en terugzetten en dat was kennelijk duidelijk hoorbaar.Ik zal ze eens een keer gaan beluisteren want ik geloof het ook niet. Misschien wil iemand eens een keer gaan meten bij @. Tot slot lees je wel meer verhalen van vergelijkbare zaken die geluid "verspreiden" ipv dempen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 juni 2003 Report Share Posted 8 juni 2003 PS 1 Ik heb ze zelf niet gehoord in Vegas PS 2 Ik vind ze spuuglelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 8 juni 2003 Author Report Share Posted 8 juni 2003 Geplaatst door carl:Ik heb ze gezien en ook het verhaal gehoord. In Vegas werdt gedemonstreerd met tijdens de muziek wegzetten en terugzetten en dat was kennelijk duidelijk hoorbaar.Ik zal ze eens een keer gaan beluisteren want ik geloof het ook niet. Misschien wil iemand eens een keer gaan meten bij @. Tot slot lees je wel meer verhalen van vergelijkbare zaken die geluid "verspreiden" ipv dempen. Let wel, ik heb ze nog niet. Hoewel ik ze dus met zekerheid wil hebben wacht ik nog een tijdje want financieel moet er in het leven meer gebeuren dan alleen het aankopen van audio-spullen Tegen die tijd kom ik er wel weer op terug en is een meting bij mij thuis een interessante optie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 8 juni 2003 Author Report Share Posted 8 juni 2003 Geplaatst door richard 1:Audioten worden toch al voor gek verklaard door hun omgeving, als je dergelijke zaken in huis haalt zal je omgeving zeker informeren of je er ooit aan hebt gedacht professionele hulp in te schakelen. Een oom van me rijdt in een auto van meer dan een ton, stapelgek! Een vriendin van me heeft vier katten, stapelgek! je hebt mensen die gaan elk weekend naar dezelfde camping, stapelgek! Dr zijn mensen die doen mee aan belspelletjes op tv, stapelgek! Je hebt mensen die staan elke dag een uur in de file om naar werk te gaan, stapelgek! Volgens mij kan ik nog wel ff doorgaan.... Wat is gek en wat niet? Das voor iedereen verschillend he. Ik zal wel heel veel gekke dingen doen. Gek genoeg vind ik het niet zo boeiend wat een ander daar van denkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts