Jump to content

Shakti Hallograph

@
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door @:

want financieel moet er in het leven meer gebeuren dan alleen het aankopen van audio-spullen

Mogelijk kun je ze met gespreide betalingen kopen. Het lijken me dingen die niet verslijten of zo, dus ze houden hun waarde.

Of raken ze verzadigd na verloop van tijd zodat je nieuwe moet kopen ? Misschien kun je ze in dat geval laten demagnetiseren ... confused.gif ..

grtz Yoyo

Kijk eens aan eindelijk iemand die met de akoestiek bezig is.De meeste audiofielen houden zich alleen bezig met het aanschaffen van dure apparaten en vergeten dat de akoestiek ook een groot gedeelte van je geluid bepaald.

Dit lijkt me typisch iets voor de mensen die hun hoop in het verbeteren van de akoestiek al hebben opgegeven.

De redenen; kamer te klein,er moet ook nog geleeft worden en ik heb er te weinig verstand van om de kamer te verbouwen,zijn op deze tweak niet van toepassing. :)

Ik heb ze zelf nog niet geprobeerd,maar dat zal er ongetwijfeld een keer van komen.Ik denk dat veel van de ongelovigen ,na dit geprobeerd te hebben, begrijpen dat er meer in je kamer gebeurd dan je denkt ;)

Marc

Ja,je hebt daar wel een heikel punt.

Maar eerlijk gezegd dacht ik toch ook dat Heras hekwerk voor buiten was. :D

Akoestiek is idd een ondergeschoven kindje! :(

Om nou van die dikke springkussens (die ook op de markt zijn) midden in mijn kamer te plaatsen...... en ze dan nog koesteren....esthetisch gaat het niet lukken igg. ;)

Tja,mijn vriendin,wat zou die er wel niet van vinden?

Ik denk dat ik me buiten op het springkussen uit mag gaan leven,met het hekwerk erom heen.

En dan weachten op de mannen met de dwangbuis :D

IKKE

Geplaatst door dirtyherrie:

..... Ik denk dat veel van de ongelovigen ,na dit geprobeerd te hebben, begrijpen dat er meer in je kamer gebeurd dan je denkt      ;)

Marc

Dat geloof ik zo ook wel hoor en niet alleen in je kamer. Maar om dat nou te lijf te gaan met para-audiofilologie confused.gif

Er staat veel tekst op die Shakti site. Enig zinnig verband valt daar niet in te ontdekken. Ook die Shakti stenen schijnen heel bijzonder te zijn. Ze zijn zelfs gepatenteerd. Het is de moeite om dat patent eens op te zoeken en te lezen. Zeer effectief: Als je de slaap niet kan vatten, val je gegarandeerd binnen een paar minuten in slaap.

Als je iets goed doet en het effect heeft kun je ook goed het hoe en waarom uitleggen. Op die Shakti site alleen mistige wolken van woorden.

Ach, als er mensen zijn die baat vinden bij van die hallographs, mijn zegen hebben ze hoor. Mensen zoeken wel vreemdere oplossingen voor hun problemen.

Maar wat een foeilelijke dingen zijn dat zeg.

cool.gif

Geplaatst door Yoyo:

Mogelijk kun je ze met gespreide betalingen kopen. Het lijken me dingen die niet verslijten of zo, dus ze houden hun waarde.

Of raken ze verzadigd na verloop van tijd zodat je nieuwe moet kopen ? Misschien kun je ze in dat geval laten demagnetiseren ...  confused.gif ..

grtz Yoyo

Altijd geleerd dat ik niet kan uitgeven wat ik niet heb. Op afbetaling kopen vind ik dan ook maar een raar fenomeen.

Ik ga er vooralsnog vanuit dat de aanschaf eenmalig is trouwens. Demagnetiseren???? Tzijn geen bliksemafleiders....

Geplaatst door Hi-Fifi:

Ja,je hebt daar wel een heikel punt.

Maar eerlijk gezegd dacht ik toch ook dat Heras hekwerk voor buiten was.   :D

Akoestiek is idd een ondergeschoven kindje!   :(

Om nou van die dikke springkussens (die ook op de markt zijn) midden in mijn kamer te plaatsen...... en ze dan nog koesteren....esthetisch gaat het niet lukken igg.   ;)

Tja,mijn vriendin,wat zou die er wel niet van vinden?

Ik denk dat ik me buiten op het springkussen uit mag gaan leven,met het hekwerk erom heen.

En dan weachten op de mannen met de dwangbuis    :D

IKKE

toch kun je je woonkamer heel goed audiofiel akoustisch verantwoord maken ,zonder dat je vriendin/vrouw ,er wat op aan te merken heeft .

zo heb ik hoogpolig tapijt ,overgordijnen en veel meubilair en een hoop rommel tegen de wanden .

overgordijnen en de vensterbank vol met planten .

stoffen bankstel en een gipsplafond .

dit geeft een meerwaarde van 10.000 euro aan je installatie .

en het kost niks .

maar ja ,je moet wel een ouderwetse vrouw treffen

;)

Geplaatst door erik klijnsmit:

toch kun je je woonkamer heel goed audiofiel akoustisch verantwoord maken ,zonder dat je vriendin/vrouw ,er wat op aan te merken heeft .

zo heb ik hoogpolig tapijt ,overgordijnen en veel meubilair en een hoop rommel tegen de wanden .

overgordijnen en de vensterbank vol met planten .

stoffen bankstel en een gipsplafond .

dit geeft een meerwaarde van 10.000 euro aan je installatie .

en het kost niks .

maar ja ,je moet wel een ouderwetse vrouw treffen

;)

Helaas, hoogpolig tapijt kan ik vergeten, net als waarschijnlijk een hoop rommel tegen de wanden (stofnesten), want mijn vriendin heeft astma.....

Een kleedje op de grond komt er wel en er komt ook geen salontafel, dus dat scheelt wel weer!

Gipsen plafond wordt het denk ik ook niet, want wij willen in een oud herenhuis gaan wonen met minimaal 3,5 meter hoog plafond en nog liefst met originele ornamenten.....

Geplaatst door Maurice:

Gipsen plafond wordt het denk ik ook niet, want wij willen in een oud herenhuis gaan wonen met minimaal 3,5 meter hoog plafond en nog liefst met originele ornamenten.....

Dat is ook een gipsen plafond hoor, dat zit dus wel goed. Bovendien zorgen de ornamenten voor extra verstrooiing. Wel oppassen dat de kristallen kroonluchter (wat natuurlijk bij zo'n plafond hoort) niet gaat rinkelen of naar beneden komt als je de muziek te hard speelt.

Geplaatst door richard 1:

Dat is ook een gipsen plafond hoor, dat zit dus wel goed. Bovendien zorgen de ornamenten voor extra verstrooiing. Wel oppassen dat de kristallen kroonluchter (wat natuurlijk bij zo'n plafond hoort) niet gaat rinkelen of naar beneden komt als je de muziek te hard speeld.

Natuurlijk, hoe krijg je anders de ornamenten....... cool.gif

Natuurlijk geen kristallen kroonluchter, maar gewoon een papieren IKEA lamp van 2 meter.. :D

Geplaatst door dirtyherrie:

Dat heb je in een tijd met het CDA voorop!   ;)

Die link mis ik ff confused.gif:rolleyes:

Ik woon nog niet samen, maar ben wel mijn vriendin aan het voorbereiden.... SOmmige dingen moet je niet als akoestische tweak verkopen, maar als decoratie. Zo komt er iig geen salontafel, een kleed, symmetrische en vrije opstelling audio, boekenkasten achter de luisterpositie (mijn vriendin is gek op boeken).

Geplaatst door Ome Henk:

Ha, tegenwoordig worden er meer kunststof ornamenten verkocht, dan gipsgevallen. Een likje akoestisch dempende verf en hopla   cool.gif

Ornamenten info

Natuurlijk wel een echte he, niet van die nepzooi! Mijn vriendin zit nu nog op kamers (wel heel ruim) in een herenhuis met nog de originele ornamenten. En dan niet alleen de lijsten, maar ook een groot ornament in het midden en