Tubejack Posted 30 november 2013 Report Share Posted 30 november 2013 Dan ook niet klagen, als service niet verder blijkt te gaan, als de deur.... of post in dit geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 november 2013 Report Share Posted 30 november 2013 Dan ook niet klagen, als service niet verder blijkt te gaan, als de deur.... of post in dit geval. In principe heb je in Duitsland evenveel garantie als hier en misschien in de praktijk nog wel meer. Ik woon nog geen 10 minuten van de grens en tank mijn benzine daar en doe er soms mijn boodschappen zoals zoveel buurtgenoten. waarom zou een artikel in Nl duurder moeten zijn als bij de buren? We wonen allebei in Europa hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 november 2013 Report Share Posted 30 november 2013 Simpel omdat Duitsland een véél grotere markt is, dan kun je gewoon méér met een prijs doen. Jij boft dan, dat je zo dicht bij de grens woont, het daar in een winkel kan kopen en zelf het pick-up element goed in een arm kan schroeven. Of het dáár in de winkel kan laten monteren. Service kost ook geld hoor. Ik was onlangs bij een hardloop winkel die ook speciale schaatsen verkocht. Die schoenen van die schaatsen worden o.a. met een hete Föhn precies op maat gemaakt, helemaal aangepast aan je voeten. Ze gaan er mee stoppen. Reden: Op het internet zijn ze 50€ goedkoper. En "klanten" komen doodleuk langs... Of ze, ze "even" op maat willen maken.... Dat moet dan voor niks natuurlijk, immers ze zijn al jaren klant. Ze snappen of willen niet snappen dat die 2 uur tijd om die schaatsen te modelleren óók geld kost. Voor "dozenschuivers" heb ik geen begrip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 november 2013 Report Share Posted 30 november 2013 Dat is wel heel erg zwart/wit gezien Jack, In Nederland zijn er nog altijd hele volksstammen die menen dat hun "goud" meer goud is dan dat van de buren. Een verschil van 300 euro op een element van €1200 is niet te verklaren, enkel met service en dozenschuiven. Het BTW verschil met Duitsland is slechts 2% en met Belgié is er al helemaal geen meer. De markt in België is ook nog eens kleiner dan hier, maar het Delos elementje kost daar ook gewoon €1200. Er zit hier geen accijns op elementen, dus daar hoeven we ook geen rekening mee te houden. (hoe anders is dat met benzine. ik betaal in België 18ct minder per liter benzine dan hier in NL). Die lui in Den Haag snappen gewoon niet dat ze van alle Nederlanders op die manier economische vluchtelingen maken, waarvan de kleine detaillist de dupe wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 november 2013 Report Share Posted 30 november 2013 Dat is wel heel erg zwart/wit gezien Jack, Dat weet ik Sodejuu Er zijn er ook zat die voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten. Maar als ik langs landsgrenzen zou wonen en over de grens wordt ik net zo goed geholpen. Tja dan is het simpel. De waarde van benzine voor zover dat raakvlakken heeft met pick-up elementen.... wordt voornamelijk bepaald door de accijns. http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1002232 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 november 2013 Report Share Posted 30 november 2013 Vroeger werd er veel meer gecalculeerd, nu is bij sommigen de filosofie kijken wat de gek er voor geeft. Dit leidt tot korte termijn successen en op lange termijn prijs je je uit de markt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 november 2013 Report Share Posted 30 november 2013 Vroeger werd er veel meer gecalculeerd, nu is sommigen de filosofie "kijken wat de gek er voor geeft". Dit leidt tot korte termijn successen en op lange termijn prijs je je uit de markt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 november 2013 Report Share Posted 30 november 2013 Vroeger werd er veel meer gecalculeerd, nu is sommigen de filosofie "kijken wat de gek er voor geeft". Dit leidt tot korte termijn successen en op lange termijn prijs je je uit de markt. Vroeger was er ook geen internet Nu gelukkig wel Ik koop onderdelen over de hele wereld. En heb met een paar muisklikken nog betaald ook. Maar er zijn ook dingen die ik echt niet meer via het net bestel. Gewoon omdat ik er te weinig verstand van heb of niet zelf kan monteren. Garantie en service in de buurt vind ik dan belangrijker. Je moet elkaar ook wat gunnen. Bovendien als ik een element door b.v. Bob laat installeren kost dat ook 100€ En hem gun ik het ook ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 november 2013 Report Share Posted 30 november 2013 Als je het element door een professional laat installeren voor geld waarom zou je dan een handelaar de hoofdprijs betalen? Volgens mij denken we niet zo anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 november 2013 Report Share Posted 30 november 2013 Als je het element door een professional laat installeren voor geld waarom zou je dan een handelaar de hoofdprijs betalen? Volgens mij denken we niet zo anders. Een professional kijkt eerst, of het element goed is, voordat hij het monteert. Daar heb ik geen verstand van Carl. Handelaars zijn er in diverse soorten. Om het nu allemaal zakkenvullers te noemen gaat me wat ver. Wat prijzen in Nederland betreft. Hier heb je soms een exclusieve importeur waarmee een fabrikant afspraken heeft gemaakt over b.v. distributie, service en merchandising. Luxman was b.v. een mooi voorbeeld. Je betaalde er stevig voor maar de service van Audioscript was m.i. legendarisch goed. Het lijkt wel. of jij voor een duppie op de 1e rang wilt zitten S.v.p. niet komen klagen als het mis gaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 december 2013 Report Share Posted 1 december 2013 Ik heb in mijn leven misschien voor een paar honderd euro op internet gekocht en dan alleen zaken die ik hier nergens kon vinden Jack. Maar als de prijsverschillen te groot worden... Overigens was ik vrij verguld op marktplaats 6 keukenstoelen te vinden voor 100 euro in totaal die nieuw in de handel meer dan 700 euro per stuk kosten. Moet me nog eens gebeuren met een mooie klassieke draaitafel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 december 2013 Report Share Posted 1 december 2013 Internet is wat dat betreft wel een mooi medium. Je kan inderdaad de prijzen een beetje in de gaten houden. Maar heel veel mensen staren zich m.i. alleen blind op de prijs. Het "willen hebben voor een paar tientjes minder zit diep in de genen van ons volk, lijkt wel" Daar scheppen we graag mee op bij vrienden en kennissen... Terwijl er hier genoeg voorbeelden staan, dat zo denken niet altijd even handig is. Ik heb het zelf met schade en schande moeten ondervinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 december 2013 Report Share Posted 1 december 2013 Je moet nooit voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten Jack, maar met die stoelen hadden we geluk. Ik heb nog nooit zo snel 100 euro betaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 december 2013 Report Share Posted 2 december 2013 Simpel omdat Duitsland een véél grotere markt is, dan kun je gewoon méér met een prijs doen. Jij boft dan, dat je zo dicht bij de grens woont, het daar in een winkel kan kopen en zelf het pick-up element goed in een arm kan schroeven. Of het dáár in de winkel kan laten monteren. Welke grens, welke markt...??? Denk nou toch eens wereldwijd. Dat wij hier in Nederland een regering hebben die de touwtjes niet aan elkaar kan knopen is op z'n minst merkwaardig. Het aantal belastingbetalers is nergens zo groot (per vierkante km) en de afstanden zijn voor communicatie en reizen relatief kort. Bovendien hebben we een hoop gas en een haven in Rotterdam, waar de helft van de spullen uit China en de rest van de wereld voor Europa binnenkomen. Dat prijzen relatief hoog zijn, komt alleen door een overschot aan importeurs en winkels die met de kleine omzet toch nog iets willen verdienen. Dat de prijs wordt bepaald door vraag en aanbod, geldt kennelijk niet voor audioapparatuur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 december 2013 Report Share Posted 2 december 2013 Als er iemand "wereldwijd" denkt Hans.... Waar denk jij dat ik mijn spullen vandaan haal ??? Denk je nu echt dat ze Rubycon XLC condensators of CDM9 loopwerken "om de hoek verkopen" Twee ja Nederland is niet meer "het braafste jongetje van de klas" binnen Europa. Wij hebben jarenlang ons vingertje opgeheven: "denk aan 3%" Er zijn veel meer landen die het al eerder moeilijker hadden en waar nu licht de economie gaat groeien. Nederland waar het nog lang goed ging, ijlt gewoon een beetje na. We hebben nu de problemen die omringende landen eerder hadden. Overgens denk ik dat we het diepste dal wel gehad hebben. Alleen op de regering hakken, vind ik populistisch geklets. Maar ik snap niet wat dat met pick-up elementen te maken heeft? Er is geld zat in Nederland en dat wordt alleen maar minder waard omdat mensen het op de bank laten staan. Wat dat betreft vind ik Mordante heel wat slimmer dan Carl. Die had ook een defect element en koopt gewoon een nieuwe. Verder denk ik dat er juist nu, ruimte is voor te onderhandelen. De hele 2e hands audiomarkt ligt volledig op zijn gat. Daar kun je nu leuke spullen kopen voor vriendelijke bedragen. Wat nieuwe dingen betreft: Dat b.v. een Nederlandse importeur het niet aandurft om zeg 50 Lyra Delossen in te kopen vind ik begrijpelijk. Maar het kan ook zijn dan de fabriek niet kan voldoen aan de vraag..... Ik weet het niet. ... wel weet dat er altijd meer kanten aan iets zit. Durf eens wat breder na te denken Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 december 2013 Report Share Posted 2 december 2013 Geld uitgegeven is slim volgens Jack. Ik ben meer opgevoed in de trend van koop pas een auto als je er twee kan veroorloven. De Benz Ruby krijgt een retip maar ik sluit niet uit dat er een nieuw element bijkomt en de Benz naar zolder gaat op een massa loopwerk. Dat wordt dan niet nieuw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 2 december 2013 Report Share Posted 2 december 2013 Voor mij heb je gelijk Carl. Met geld smijten kan altijd nog. En als je een prima element hebt liggen met een versleten naald dan is een nieuw puntje een prima investering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 december 2013 Report Share Posted 2 december 2013 Ik denk wel dat jouw ervaring mij overtuigde George. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 december 2013 Report Share Posted 2 december 2013 Het zijn altijd de kleine nuances Carl ..... dat weet je toch? Jack zegt: Het is slim om NU te kopen en Jack zegt : Dat, dat slimmer is dan je geld op de bank te houden. Als je geen géén geld voor hebt dan moet je het niet doen, natuurlijk. De vergelijking met een auto is natuurlijk géén vergelijking. Zo duur is een elementje nu ook weer niet. In mijn vorige beroep had ik ook van die eeuwige twijfelkonten, 3x bellen, mailen etc en niet kunnen beslissen ....kost toch een hoop tijd. Zo heb ik er een die al maanden loop te twijfelen over een restauratie van een zware receiver. Nu ik gestopt ben met mijn bedrijfje belt ie ineens. Misschien niet helemaal netjes, maar op zulke "klanten" zit en zat ik niet te wachten. Hij mag het ergens anders proberen. Net als alle ander zeurpieten kan ik nu denken "fl***er" op! Heerlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 december 2013 Report Share Posted 2 december 2013 Toch wel grappig hoe dat werkt Jack, soms ben ik makkelijk met iets aan te kopen en soms weer helemaal niet. Volgens mij heeft dat niets met geld hebben of niet te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 december 2013 Report Share Posted 2 december 2013 Toch wel grappig hoe dat werkt Jack, soms ben ik makkelijk met iets aan te kopen en soms weer helemaal niet. Volgens mij heeft dat niets met geld hebben of niet te maken. Dat heeft denk ik met "gevoel" te maken Carl Het huis moet geschilderd, vrouwlief moet een nieuwe garderobe, dochterlief heeft een excursie in Spanje maar geen cent te makken. Dan moet ook de auto een grote beurt. En wordt er een dikke blauwe enveloppe verwacht. Allemaal dingen waar je niet altijd grip op hebt. Je gevoel zegt dat er toch wel minimaal 5 of 10.000€ op de spaarrekening moet staan .... Voor dat soort "rampen" In de tussentijd cijfer je, je als man zijnde maar weer weg .... Dat elementje kan nog wel even wachten..... Hoezo? dochter lief zet toch ook de bloemetjes buiten? Af en toe moet je, je zelf ook wat gunnen Dat heeft niks met geld over de balk gooien te maken. Ik maak de laatste tijd veel trieste dingen mee, dan ik wel eens denk: life's too short. Aan de andere kant is het een eer als je een apparaat van een dierbare weer in topconditie mag en kan brengen. En heus dan doe ik niet moeilijk als het middagje of een dag extra duurt. Dat is allemaal ingecalculeerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 3 december 2013 Report Share Posted 3 december 2013 Er is geld zat in Nederland en dat wordt alleen maar minder waard omdat mensen het op de bank laten staan. Durf eens wat breder na te denken Nooit van afschrijving gehoord? Dat geld wordt nog veel sneller minder waard als je het "investeert" in nieuwe audiospullen. En dat komt onder meer doordat de marges toegevoegde kosten op elektronica hier zo hoog zijn want dat is het eerste wat je afschrijft. Soms is het beter om diep na te denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 december 2013 Report Share Posted 3 december 2013 Ik word niet gelukkiger door geld over de balk te gooien Jack. Blijf toch een (zoon van een) middenstander die niet kan slapen zonder een behoorlijke financiele buffer. Net de krant gelezen over de toenemende armoede in NL. Bevestigd weer dat ik het niet slecht geleerd heb van mijn ouders. Overigens ga ik ervan uit dat na retip de Benz weer zo goed als nieuw is.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 december 2013 Report Share Posted 3 december 2013 Ik word niet gelukkiger door geld over de balk te gooien Jack. Heb het gevoel tegen een betonnen muur te praten en vind het vervelend dat ik hier als "big spender" neergezet word. Bij veel wat ik doe en aanschaf vraag me dat af . Net weer heerlijk LP' s gedraaid. Moet er niet aan denken, dat, dat niet eens meer kan. Natuurlijk gaat het niet best in Nederland maar als je het Journaal van vanochtend om 7:00 hebt gezien is dat nu een piek neemt de armoede in 2014/2015 alweer af. Veel van de economische crisis is ons aangepraat. Het gaat allemaal om vertrouwen. De berichten in de krant zijn voor het grootste deel negatief. Echt rijken merken het niet eens en slaan nu hun slag. Maar goed, dan doe je het toch niet.... Ik zet nog een plaat op en mijn soldeerbout aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 december 2013 Report Share Posted 3 december 2013 Net tijdens de lunch e.e.a. ter sprake gebracht bij mijn vrouw. Zij : "Er zijn veel mensen die het slecht hebben, wij hebben het ook niet breed, maar mensen die hun geld niet durven uit te geven zijn eigenlijk armer" Dat wordt mijn nieuwe voetnoot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts