Jump to content

Element Versleten, Wat Nu?

mordante
 Share

Recommended Posts

Ben op zoek naar een Goldring D42 vervangings stylus. De prijzen op internet lopen nogal uiteen en zoals gebruikelijk zijn de prijzen in Nederland veel hoger dan in het buitenland. 

De laagste prijs die ik tot nu toe online in de UK heb gezien was omgerekend 200 euro inc btw en daar komen nog een paar euro verzendkosten bij. In Nederland is de laagste prijs die ik heb gezien 269 euro ex verzending. 

Ze leren het nooit hier. 

Of wel: beter 9 klanten die 269 betalen en 1 die naar de UK uitwijkt dan 10 klanten die 200 betalen  :D

Bovendien is de engelse pond relatief laag, leve de open Europese markt!

En de tussenhandel maar vasthouden aan "exclusieve" vertegenwoordigingen. Welnu, die "exclusiviteit" is louter en alleen bedoeld om prijzen kunstmatig hoog te houden.

Grijpgrage leveranciers die zich niet aan dit transparante mechanisme aanpassen en die geen waarde toevoegen verdwijnen vanzelf. Dat ruimt lekker op, de vrije markt is inderdaad een zegen. 

En de tussenhandel maar vasthouden aan "exclusieve" vertegenwoordigingen. Welnu, die "exclusiviteit" is louter en alleen bedoeld om prijzen kunstmatig hoog te houden.

Grijpgrage leveranciers die zich niet aan dit transparante mechanisme aanpassen en die geen waarde toevoegen verdwijnen vanzelf. Dat ruimt lekker op, de vrije markt is inderdaad een zegen. 

Hmm, dat weet ik nog niet zo net. Als consument zie nooit het hele verhaal en is het maar de vraag wie de eventuele winst pakt.  Hoe het in deze business gaat weet ik niet precies, maar in de tussenhandel wordt het meest gerotzooid en ik heb regelmatig te maken gehad met "aanbieders" die onder kostprijs op internet adverteren maar niet leveren om zo marktprijzen kunstmatig omlaag te forceren, BTW fraudeurs, enz enz. 

Anderzijds wordt er ook veel onhandige fouten gemaakt en een slimme en goed geïnformeerde consument profiteert daarvan.