Jump to content

Element Versleten, Wat Nu?

mordante
 Share

Recommended Posts

Ik zie je echt niet als een "big spender"Jack, volgens mij ben je alleen iets makkelijker met mijn geld dan dat van jezelf. Ik moet nog wat dingen voor het huis doen en daar leggen we voor opzij, vandaar. Ik kan zeker niet alles tegelijk.

Verder zitten we natuurlijk wel in een reeele crisis. Iedereen heeft de afgelopen 10 jaar te veel uitgegeven en dat moet nu eenmaal eerst ingehaald worden. De echt rijken zullen trouwens hun geld vergelijkbaar hebben belegd als pensioenfondsen en die hebben het echt wel gemerkt. Mijn broer zit bij een pensioenfonds en daar keren ze toch behoorlijk minder uit.

volgens mij ben je alleen iets makkelijker met mijn geld dan dat van jezelf.

:D Nee joh.  Waar ik voor waak, is me mee te laten sleuren in het negatieve spiraal.  We hebben het nog nooit zo goed gehad :)

Jij komt toch uit een middenstand gezin?  Nou dan weet je,  dat vele middenstanders het nu erg moeilijk hebben en bij bosjes omvallen. Dus waarom zou je wachten tot volgend jaar als je toch iets wilt aanschaffen?  wil laten repareren? of verbouwen. Help die kleine middenstand. Niemand en niets is er volgens mij bij gebaad  als er straks nog maar een paar leveranciers/winkels over zijn. 

Dan ga je echt de hoofdprijs  betalen als je toevallig afhankelijk bent van hun kennis en kunde.

En die pensioen  fondsen?   De dekking graad van die van mij  (ik dacht minimaal 105%) is nooit echt in gevaar geweest.

Ik krijg  glimmende en bruisende folders ..... info....  Inderdaad zijn er een paar die het slecht doen. Maar m.i. gaat het

bij het merendeel van de fondsen weer goed.

Zij : "Er zijn veel mensen die het slecht hebben, wij hebben het ook niet breed, maar mensen die hun geld niet durven uit te geven zijn eigenlijk armer"

Het wordt hier steeds leuker. Verstandige zelfstandigen met een spaarpotje worden nu doodleuk weggezet als arme bangeriken.

Ik heb altijd geprobeerd voor een gezonde mix te zorgen.

Tijdens de topjaren wat opzij leggen, dat gebruiken in een crisis.

Wij hebben nooit echt gespaard voor "later". Later moet je eerst nog maar eens zien te halen in goede gezondheid en de overheid pakt het toch van je af.

Waar ging dit topic ook al weer over? :D

Ik krijg vrijdag een architect langs voor een aanbouw. Wel noodgedwongen want een deel van de achtergevels is steens. Met de aanbouw hoop ik dat probleem op te lossen.

Maar om op het element terug te komen , het lijkt me wel erg leuk het resultaat van zo'n retip te horen.

Ik krijg vrijdag een architect langs voor een aanbouw. Wel noodgedwongen want een deel van de achtergevels is steens. Met de aanbouw hoop ik dat probleem op te lossen.

Maar om op het element terug te komen , het lijkt me wel erg leuk het resultaat van zo'n retip te horen.

Je bedoelt  "enkel steens"  Carl?  zonder spouwmuur?  Tja dat zal een paar centen kosten. 

Helemaal als ze eerst moeten heien,  voordat  er een fundering kan worden  gemaakt .

Onder ons huis zitten betonnen palen van 21 meter. 

Vond ik het verhaal van George ook leuk met zijn Benz.   Hoop dat jouw retip ook zo goed uitpakt.

Geen idee of het de economie vlottrekt, maar ik heb de afgelopen jaren een veelvoud van wat ik aan de set kwijt was, uitgegeven aan de plaatjes. Wel van die glimmende overigens. Én ik heb eens een nieuw element gekocht, om mijn draaitafel te aaien.

Je bedoelt  "enkel steens"  Carl?  zonder spouwmuur?  Tja dat zal een paar centen kosten. 

Helemaal als ze eerst moeten heien,  voordat  er een fundering kan worden  gemaakt .

Vond ik het verhaal van George ook leuk met zijn Benz.   Hoop dat jouw retip ook zo goed uitpakt.

Dat was meer een grote verbouwing van het element bij mij geweest.

Het is toen gelijk op mijn arm afgesteld wat natuurlijk het eind resultaat nog weer wat mooier maakte.

Wel verwacht ik dat de aftasting nog iets mooier wordt met een mooiere naald.

Hardere modulaties worden dan makkelijker gevolgd.

Geen idee of het de economie vlottrekt, maar ik heb de afgelopen jaren een veelvoud van wat ik aan de set kwijt was, uitgegeven aan de plaatjes. Wel van die glimmende overigens. Én ik heb eens een nieuw element gekocht, om mijn draaitafel te aaien.

Alle beetjes helpen. Ik heb de laatste 3 jaar  privé  en zakelijk  best veel uitgegeven aan audio en daaraan verwante zaken zoals audio onderdelen.

Beste koop was een Nagaoka JT-322  die nu lekker ingespeeld is.  Ongehoord goed! en dat maar voor 144.50 :)

http://www.pickupnaald.nl/index.php/expert-nagaoka-quadra-jt-322-original-403004.html

Ook leuk,  als je even geen geld hebt, maar wel fatsoenlijk platen wilt draaien. ^_^

Ander thema maar wel leuk. Mijn achterkant is grotendeels afgestuct. Wat ik wil is daar een buitenisolatie op aanbrengen en dat opnieuw stuccen. Als dat goed wordt gedaan hoeft dat het karakter van het huis uit 1920/1930 niet aan te tasten en krijg ik een Rc waarde van 2,5/3 (afhankelijk van de dikte). Wat het duur maakt is dat ik de aanbouw door een iets grotere wil vervangen. Dat maakt het huis wat meer levensloopbestendig. Ik woon op een zandbak met het grondwater op meer dan 40 meter en dat heien hoeft dus niet. Ik denk eigenlijk aan het onderkelderen van de ruimte. Maar goed ik krijg de architect pas vrijdag. Overigens is hij geen echte architect maar meer vormgever. De uitwerking van zijn idee zal door een bouwkundige gebeuren. 

Duidelijk verhaal Carl.   :)

Ik denk er aan om qua vinyl te gaan downgraden.  

Mijn TD-2001 en Delos spelen supermooi.  Maar de combi PS-6750 met JT-322 staat veel meer te spelen.

En eigenlijk heb ik daar veel meer plezier van.   Wat zou die combi waard zijn?  E.e.a. is onlangs

perfect opnieuw afgesteld.  De Delos is als nieuw en heeft weinig draaiuren.  De Thorens is perfect.

compleet met originele nieuw snaar, flesje QSolie etc, etc.

Als de Sony meer staat te spelen klinkt die beter lijkt me Jack. Verder zou ik die Thorens niet zo vlug verkopen als ik jouw was.Zoiets koop je moeilijk terug. Zet voor de prijs eens bij prijsbepaling.

Als de Sony meer staat te spelen klinkt die beter lijkt me Jack. Verder zou ik die Thorens niet zo vlug verkopen als ik jouw was.Zoiets koop je moeilijk terug. Zet voor de prijs eens bij prijsbepaling.

Ik heb voor de gein een "research middag" = ander woord voor plaatjes draaien :D  En snel achter elkaar de Sony en Thorens met elkaar vergeleken. De Sony klinkt fijn.  Weinig tikken en plaatruis, niet scherp,  mooie stemmen en stevig laag.  De Thorens doet dat nog een stuk verfijnder, veel kleine details veel structuur, laagjes en daarmee diepte  Totaal geen vervorming.  De Sony klinkt ook erg aangenaam maar het geluid is meer versmeerd en daardoor platter.

Toch geeft die Sony een fijn gevoel, hij kostte maar 200€ en het element nog geen 150€   De bediening is zeer handig en praktisch.  Je zet zo even een plaat op.  Terwijl dat bij de Thorens toch meer ceremonie is....  Maar ik denk dat je wel gelijk hebt, zoiets koop je moeilijk terug.

Ik denk dat ik de Sony verhuis naar mijn Shack boven,  en aansluit op het Vfet setje dat daar staat.

Gek he.

De Thorens is beter en toch draai je meer met de Sony.

Het is toch het gebruikers gemak wat ook hoog scoort zo blijkt.

Ik zou eigenlijk wat meer ruimte moeten hebben Groovy.

Om net als jij meerdere draaitafels naast elkaar te kunnen zetten.

Misschien de boel  verbouwen, dan kan ik die SX-850 ook neerzetten.

Ik zit er ook aan te denken om mijn Ariston niet weg te doen als de Garrard speelklaar is. ik krijg er waarschijnlijk weinig of niets voor terug, maar ja, 2 platenspelers kan ik dan weer moeilijk kwijt  :blink: . Wat een problemen  :D .

(...) De Sony klinkt fijn.  Weinig tikken en plaatruis, niet scherp,  mooie stemmen en stevig laag.  De Thorens doet dat nog een stuk verfijnder, veel kleine details veel structuur, laagjes en daarmee diepte  Totaal geen vervorming.  De Sony klinkt ook erg aangenaam maar het geluid is meer versmeerd en daardoor platter. (...)

Beste Vintage,

Zou je die Sony niet eens een gelijke kans geven? Met hetzelfde element c.s. bedoel ik...

Zou best een verrassend resultaat kunnen opleveren.

Ik zit er ook aan te denken om mijn Ariston niet weg te doen als de Garrard speelklaar is. ik krijg er waarschijnlijk weinig of niets voor terug, maar ja, 2 platenspelers kan ik dan weer moeilijk kwijt  :blink: . Wat een problemen  :D .

Luxe problemen,tis wat :D