jepe! Posted 30 oktober 2013 Author Report Share Posted 30 oktober 2013 Ik denk, gezien het feit dat niemand hier er positief over is, dat ik het -voorlopig- maar niet ga proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 30 oktober 2013 Report Share Posted 30 oktober 2013 Proberen kan altijd, als je ergens een set kunt lenen... En leen dan gelijk een paar verschillende sets bij verschillende winkels, dan kun je ook wat merken met elkaar vergelijken - interessant experiment. In mijn geval heb ik na zo'n weekend vergelijkend luisteren wel voor biwire gekozen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 oktober 2013 Report Share Posted 30 oktober 2013 Ik denk, gezien het feit dat niemand hier er positief over is, dat ik het -voorlopig- maar niet ga proberen.Sorry volgens mij zijn er wel positieve reacties gegeven en er is zelfs een mogelijke verklaring gegeven waarom het wat zou kunnen doen.Toe maar wat je wilt lezen. Ik zal het maar nog een keer aangeven dan bij mij deed het wat en vond ik het een verbetering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 30 oktober 2013 Report Share Posted 30 oktober 2013 Sorry volgens mij zijn er wel positieve reacties gegeven en er is zelfs een mogelijke verklaring gegeven waarom het wat zou kunnen doen. Toe maar wat je wilt lezen. Ik zal het maar nog een keer aangeven dan bij mij deed het wat en vond ik het een verbetering. Soms geeft het een verbetering en soms niet. Aan de slag Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 31 oktober 2013 Author Report Share Posted 31 oktober 2013 Ik heb nu een set Mit terminator 2 speaker kabels van 4,5 meter lang. Dan moet ik ergens een niet al te dure 2e set scoren om het uit te proberen. Misschien als ik ze eens tegen kom op Marktplaats voor een aardig prijsje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 31 oktober 2013 Report Share Posted 31 oktober 2013 Ik heb nu een set Mit terminator 2 speaker kabels van 4,5 meter lang. Dan moet ik ergens een niet al te dure 2e set scoren om het uit te proberen. Misschien als ik ze eens tegen kom op Marktplaats voor een aardig prijsje. Doorknippen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 oktober 2013 Report Share Posted 31 oktober 2013 Ik heb nu een set Mit terminator 2 speaker kabels van 4,5 meter lang. Dan moet ik ergens een niet al te dure 2e set scoren om het uit te proberen. Misschien als ik ze eens tegen kom op Marktplaats voor een aardig prijsje. Hier staat nog een setje. Maar dan wel 6m lang. Misschien kun je ze inkorten. Uitproberen kan waarschijnlijk ook wel. http://www.arrayaudio.nl/occa.html Nou is dit niet mijn favoriete kabel. Daar blijft toch wel veel muziek in hangen. Het lijkt wel of het moeite kost om daar (als muziek) doorheen te komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 1 november 2013 Report Share Posted 1 november 2013 Hans ,op elke kabel is wat aan te merken en het geldt ook voor versterkers. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 november 2013 Report Share Posted 1 november 2013 Sorry volgens mij zijn er wel positieve reacties gegeven (...) Ja, maar dan moet je niet vragen door wié..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 2 november 2013 Report Share Posted 2 november 2013 Maar ook niet al te laag-ohmig... daar wordt de stroom weer lui van.. . En wat is een goed wisselfilter..?? Ik vond die Infinity's in het laag best wel strak. En bovendien ging het diep. Het wisselfilter is daarbij wel heel erg complex en bij de woofer zitten niet audiofiele enorme seriecondensatoren. Maar wanneer het kiezen is.. Grote kast, bassreflex, transmissionline, DSP of zo'n condensator, kan ik me voorstellen dat de condensator op de tweede wooferspoel een serieuze keuze is. Enorme condensator in serie in een basreflexsysteem? Dan ben je in het bezit van één van de weinige 5de orde high pass bas-systemen die er zijn (naast de Focals met die 11inch woofers). Daarvan is bekend dat de bass erg strak is, het impulsgedrag is beter dan een normaal 4 de orde basreflex systeem in deze gevallen. De woofer reageert ook niet op rumble. De weerstand van de kabel blijkt hier meer invloed te hebben op de f3 van het systeem dan de dempingsfactor. De audiofiel moet niet kijken naar het merkje van de ls-kabel of de condensator. Het gaat er niet om wat het is, maar wat je ermee doet. Het is idioot dat men meer geld uitgeeft aan de kabel dan aan de woofer. Het snoertje van de box mag wat mij betreft nooit meer dan 200 Euro -in de ergste high end gevallen- kosten want dan ben je echt verkeerd bezig. Maar ja, er zijn mensen die een Golfje diesel kopen voor 500 Euro en daar dan banden onder zetten van 1200 Euro. Natuurlijk zijn die banden een verbetering. maar je wordt terecht voor gek verklaard door de ontwerpers bij Volkswagen. Dergelijke gevallen treffen we veelvuldig aan in de high-end scene. Men beschouwt de kabel als een component, terwijl het eigenlijk niet meer dan het snoertje van is. Gehersenspoeld door marketing geeft men graag z'n geld uit aan accessoires waarop de winstmarge het hoogst is. Echt absurd maar zo zijn we nu eenmaal en de high-end wereld heeft zichzelf de nek omgedraaid en helaas is dat terecht. Dat is jammer want het is zo'n leuke hobby. De winkel is niet meer de plek waar ik iets koop. Dat is internet. Vandaag was ik in de Mediamarkt en daar zie je wel high-end televisies maar geen high-end hifi. In dat laatste heeft blijkbaar niemand meer interesse. Wat hebben we verkeerd gedaan... (ik weet het wel), Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 november 2013 Report Share Posted 2 november 2013 Vandaag was ik in de Mediamarkt en daar zie je wel high-end televisies maar geen high-end hifi. In dat laatste heeft blijkbaar niemand meer interesse. Wat hebben we verkeerd gedaan... (ik weet het wel), Velen, met name jonge mensen, besteden hun vrije tijd liever aan smartphones, tablets, e.d. Deze apparaten geven hen het gevoel "erbij te horen" en "belangrijk te zijn". Iemand wil jou iets laten weten, toe maar! Op Faceboek heb je zelfs "vrienden". Het enige doel van dit alles is commercie en daar is vooraf over nagedacht. De consument laat zich gemakkelijk voor de gek houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 november 2013 Report Share Posted 2 november 2013 Dat is nooit anders geweest. Ook in de jaren 70, 80 had je tal van gadgets en mogelijkheden voor groepsvorming. Nee, het is voor een groot deel gewoon gebrek aan opvoeding. Eigen schuld dus. Jongeren kun je best interesseren voor kwaliteit, 30ers en 40ers ook. Je moet wel wat moeite doen. De commercie de schuld geven is te makkelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martijn-Synergy Acoustics Posted 2 november 2013 Report Share Posted 2 november 2013 Uit een interview met J. Gordon Holt, oprichter van Stereophile: Do you see any signs of future vitality in high-end audio? Vitality? Don't make me laugh. Audio as a hobby is dying, largely by its own hand. As far as the real world is concerned, high-end audio lost its credibility during the 1980s, when it flatly refused to submit to the kind of basic honesty controls (double-blind testing, for example) that had legitimized every other serious scientific endeavor since Pascal. [This refusal] is a source of endless derisive amusement among rational people and of perpetual embarrassment for me, because I am associated by so many people with the mess my disciples made of spreading my gospel. For the record: I never, ever claimed that measurements don't matter. What I said (and very often, at that) was, they don't always tell the whole story. Not quite the same thing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 2 november 2013 Report Share Posted 2 november 2013 Volgens mij zit de essentie in een andere opmerking in hetzelfde interview: "No audio product has ever succeeded because it was better, only because it was cheaper, smaller, or easier to use." De muziekindustrie is er niet in geslaagd om een waardige opvolger voor de CD te introduceren en iTunes, Spotify etc zijn in het gat gesprongen waardoor de meeste consumenten voornamelijk nog losse nummers in matige kwaliteit consumeren. Precies om de redenen die Holt noemt: cheaper, smaller and easier to use - commercieel gezien wint dat het altijd van "beter", technische kwaliteit is voor de consument van ondergeschikt belang. Vandaag de dag is het voor de gemiddelde consument ontzettend ingewikkeld om een goede moderne (=streaming) installatie samen te stellen en kost de aanschaf van goede (=lossless) muziekbestanden veel te veel extra moeite. Geen wonder ook dat liefhebbers teruggrijpen op vinyl: makkelijk te begrijpen en betaalbare kwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 november 2013 Report Share Posted 2 november 2013 Dat is nooit anders geweest. Ook in de jaren 70, 80 had je tal van gadgets en mogelijkheden voor groepsvorming. Nee, het is voor een groot deel gewoon gebrek aan opvoeding. Eigen schuld dus. Jongeren kun je best interesseren voor kwaliteit, 30ers en 40ers ook. Je moet wel wat moeite doen. De commercie de schuld geven is te makkelijk Je zegt dat de oorzaak dat de hifi hobby afgezwakt is, een gebrek aan opvoeding is? Dat kan ik niet volgen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 november 2013 Report Share Posted 2 november 2013 Ik denk dat het mis ging met het op de markt brengen van de CD. Iedereen dacht een medium te krijgen waar ze de komende 50 jaar mee vooruit konden. Er werd voor een kapitaal aan CD's gekocht Vooral door muziekliefhebbers, die vaak een mooie set hebben. Ik heb zo'n 500 CD's. Tel eens uit gemiddeld gekocht voor € 15,- (er zijn ook tweedehands gekochte bij). Toch voor € 7500,-. En dat lijkt nu dus de kliko in te kunnen en die enorme CD rekken mogen niet meer in de huiskamer. Wat vroeger je trots was, is nu dus waardeloos. En dan krijgt de jeugd in de gaten dat je op internet MP3-tjes gratis kunt downloaden. Op dat moment wordt er dus niks meer aan CD's uitgegeven. En die mooie apparatuur om die MP3's te spelen was er niet. Dus dat moet met de PC, MP3 spelers en later smartphones. Daar ga je dan met je mooie stereoset. Tussendoor is er nog zo'n plastic surround rage geweest. Dat is bij de meeste mensen ook al weer verdwenen en staat er nu zo'n docking geval met de kwaliteit van een draagbare radio. Maar zo'n grote TV... dat kunnen de buren zien ("waar doen ze 't van"). In dat kader maakt ik omstreeks 1995 het volgende mee. Vanwege m'n werk had ik met de H3 caravan groep te doen. Kip was daar ook onderdeel van. De directie van de H3 groep wist niet hoe ze een verkoopbare caravan op de markt moesten brengen. Ik heb toen voorgesteld: maak een caravan met het uiterlijk van de dure Kip's (Whiteline e.d.) maar kleed die helemaal uit en breng die voor een mooie prijs in een paar uitvoeringen op de markt. Nederlanders (en vooral de buren) zijn wel gevoelig voor uitstraling. Die caravan is toen op de markt gebracht. Dat werd de SUN-line. Voor minder dan fl 20.000,- werd de caravan als broodjes van de warme bakker verkocht. Ook zo'n geval van "waar doen ze 't van". Ik vertik het om achter alle rage's aan te lopen. Je kunt me degelijk noemen, of geitenwollensokker, of niet van deze wereld. Maar ik vraag me wel eens af of de rest van de wereld wel van deze wereld is. Wat blijft er zo over van onze grondstoffen. Wie zit er nu echt te wachten op een Blu ray speler van € 35,- ?? Vroeger kocht ik LP's, mijn vriendje kopieerden die op cassettebandjes. Daarna kocht ik CD's en mijn vrienden kopieerden die op CDR's. En nu koop ik niks meer. Er is een gratis aanbod aan muziek in CD kwaliteit en beter. Ik zet alles op een server en denk er aan om mijn dure platenspeler en CD speler de deur uit te doen. Dan een eenvoudigere platenspeler terug te kopen (de meeste van mijn platen zijn toch tweedehands) en de CD's keurig in een grote doos te stoppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 november 2013 Report Share Posted 2 november 2013 Je zegt dat de oorzaak dat de hifi hobby afgezwakt is, een gebrek aan opvoeding is? Dat kan ik niet volgen? Waarschijnlijk heb je geen kinderen Dat is zeker een van de factoren. Je geeft ze als ouder, toch je eigen waardes en normen mee? Daar hoort ook muziek en HiFi bij . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 2 november 2013 Report Share Posted 2 november 2013 Kennelijk is mijn zelfopvoeding daar verantwoordelijk voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 november 2013 Report Share Posted 2 november 2013 Waarschijnlijk heb je geen kinderen Dat is zeker een van de factoren. Je geeft ze als ouder, toch je eigen waardes en normen mee? Daar hoort ook muziek en HiFi bij . Ik heb wel kinderen, die normen en waarden geef je inderdaad mee, tot ze 12 jaar oud zijn..... Dan een hele tijd geen normen en waarden (althans ze geven er d'r eigen interpretatie aan) en daarna komt het weer terug.. Bij onze kinderen komt het al weer terug, maar dat voor je 30ste toegeven valt om de drommel niet mee.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 2 november 2013 Report Share Posted 2 november 2013 Hans, het geldt ook na 12 jaar dan moet je maar de confrontatie aangaan met je kinderen en niet weglopen voor het probleem ,dat is mijn dagelijks werk dat is nou de puberteit ,maar wij vergeten dat wij ook in de puberteit zijn geweest. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 november 2013 Report Share Posted 2 november 2013 Ik... vergeten dat ik in de pubertijd zat...?? Maar daar kon ik niks aan doen (net als bij de rest van de pubers), de ratio en de emotie ontwikkelen zich n.l. niet gelijktijdig. Maar heeft dat iets met bi-wiring te maken..?? Ik ben van mening dat het soms wat verbetering brengt. Bij m'n W/P's in ieder geval niet, maar dat komt dat daar maar één setje aansluitingen op zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 november 2013 Report Share Posted 2 november 2013 Waarschijnlijk heb je geen kinderen Dat is zeker een van de factoren. Je geeft ze als ouder, toch je eigen waardes en normen mee? Daar hoort ook muziek en HiFi bij . Kinderen moeten opgevoed worden met hifi-apparatuur? Zo lust ik er nog wel een. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 november 2013 Report Share Posted 2 november 2013 Ik... vergeten dat ik in de pubertijd zat...?? Maar daar kon ik niks aan doen (net als bij de rest van de pubers), de ratio en de emotie ontwikkelen zich n.l. niet gelijktijdig. Maar heeft dat iets met bi-wiring te maken..?? Ik ben van mening dat het soms wat verbetering brengt. Bij m'n W/P's in ieder geval niet, maar dat komt dat daar maar één setje aansluitingen op zit. Bi-wiring kan pas vanaf twee kinderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 november 2013 Report Share Posted 2 november 2013 Kinderen moeten opgevoed worden met hifi-apparatuur? Zo lust ik er nog wel een. Niet uit zijn verband trekken....... Ook ja. Waarom niet? Ze moeten er toch mee leren om gaan? Liefde voor muziek en kwaliteit zit in diep hun genen. Net als toen ik kind was. Bi amping lijkt me nuttiger dan bi-wiring. Maar eigenlijk is er dan al wat mis.... Goeie boxen hebben dat niet nodig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 november 2013 Report Share Posted 2 november 2013 Niet uit zijn verband trekken....... Ook ja. Waarom niet? Ze moeten er toch mee leren om gaan? Omdat er een heleboel belangrijkere zaken, in het leven van kinderen zijn, dan hifi-apparatuur. Verder trek ik niets uit zijn verband. Je hebt het zelf aangegeven. Misschien een stukje mis-communicatie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts