Martijn-Synergy Acoustics Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 Eigenlijk zou ik dit graag willen delen op het Akoestiek-board, maar dat blijkt niet te bestaan! Dan maar hier . The Absolute Sound RoundTable Mensen met verstand van zaken discussiëren over (psycho)akoestiek, luidsprekers, equalizing en DSP. De discussie stamt uit 2004, maar heeft niets aan relevantie ingeboet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 Welkom aan boord. Wat het onderwerp betreft: ik kreeg laatst een aanbieding van Sonic Studio voor Room Correction software, geïntegreerd in de afspeelsoftware van Amarra. Uiteraard werkt dit alleen icm streaming maar het lijkt me een hele slimme oplossing, en geen extra hardware nodig. Meningen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martijn-Synergy Acoustics Posted 24 oktober 2013 Author Report Share Posted 24 oktober 2013 Welkom aan boord. Wat het onderwerp betreft: ik kreeg laatst een aanbieding van Sonic Studio voor Room Correction software, geïntegreerd in de afspeelsoftware van Amarra. Uiteraard werkt dit alleen icm streaming maar het lijkt me een hele slimme oplossing, en geen extra hardware nodig. Meningen? Bedankt, Plaatjesdraaier! De Amarra ken ik niet, maar het integreren van een DSP in afspeelsoftware lijkt me een prima oplossing. Als mogelijk nadeel zie ik dat de DSP dan niet voor alle bronnen werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 Eigenlijk zou ik dit graag willen delen op het Akoestiek-board, maar dat blijkt niet te bestaan! Dan maar hier . The Absolute Sound RoundTable Mensen met verstand van zaken discussiëren over (psycho)akoestiek, luidsprekers, equalizing en DSP. De discussie stamt uit 2004, maar heeft niets aan relevantie ingeboet. En wat is je vraag of statement? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martijn-Synergy Acoustics Posted 24 oktober 2013 Author Report Share Posted 24 oktober 2013 En wat is je vraag of statement? Er is geen vraag of statement. Ik kwam een interessant artikel tegen en dacht dat dit voor meer mensen interessant kon zijn. Daarom deelde ik het met het forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 Er is geen vraag of statement. Ik kwam een interessant artikel tegen en dacht dat dit voor meer mensen interessant kon zijn. Daarom deelde ik het met het forum.Jammer dat je niet gewoon even open en eerlijk meedeelt dat je op deze manier de voordelen van dsp in huiskamersituaties onder de aandacht wilt brengen omdat jij daar toevallig iets in doet. Dat je iets met dsp en luidsprekers doet vind ik prima, ik zet de dingen altijd graag in het juiste perspectief en ik weet zeker dat men hier ook jouw openheid op prijs zal stellen. Het artikel is, zoals je zelf al hebt vastgesteld, een beetje gedateerd maar dsp toepassen om de laagrespons van een ruimte enigszins in toom te houden is natuurlijk nog steeds relevant. Je zult hier diverse bezitters van een room corrector aantreffen. Wat is jouw oplossing voor het corrigeren van het impulsgedrag van een ruimte in het laag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 DSP voor dat soort zaken is troepie troepie en iemand geld afhandig maken. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martijn-Synergy Acoustics Posted 24 oktober 2013 Author Report Share Posted 24 oktober 2013 Jammer dat je niet gewoon even open en eerlijk meedeelt dat je op deze manier de voordelen van dsp in huiskamersituaties onder de aandacht wilt brengen omdat jij daar toevallig iets in doet. Dat je iets met dsp en luidsprekers doet vind ik prima, ik zet de dingen altijd graag in het juiste perspectief en ik weet zeker dat men hier ook jouw openheid op prijs zal stellen. Het artikel is, zoals je zelf al hebt vastgesteld, een beetje gedateerd maar dsp toepassen om de laagrespons van een ruimte enigszins in toom te houden is natuurlijk nog steeds relevant. Je zult hier diverse bezitters van een room corrector aantreffen. Wat is jouw oplossing voor het corrigeren van het impulsgedrag van een ruimte in het laag? Op mijn beurt vind ik het jammer dat je je zo cynisch opstelt. Je dwingt me in de verdediging terwijl ik naar mijn idee niets heb gedaan om deze reactie te verdienen. Het staat in de planning hier op het forum een topic aan te maken waarin we ons voorstellen. Met de webmaster ben ik aan het overleggen welk board daar het meest geschikt voor is. Om misverstanden te voorkomen heb ik in mijn signature al duidelijk gemaakt dat ik spreek in naam van Synergy Acoustics. Op een aantal andere forums ben ik al jaren actief. Ik heb daar altijd primair gepost om mensen te helpen met verbeteren van de geluidsweergave en om zaken uit te leggen. Het is mijn bedoeling dat te blijven doen - van uitgesproken commercieel getinte posts houd ik niet zo en die hoef je van mij dan ook niet te verwachten. Het is mijn bedoeling me op dit forum net zo op te stellen als op de de andere forums. In dat licht mag je ook dit topic beschouwen. Het is mijn overtuiging dat de luidsprekers, de akoestiek en de opstelling van de luidsprekers en luisteraar in de de ruimte samen het meest klankbepalend zijn. Het artikel beschrijft een discussie over luidsprekers, akoestiek, plaatsing en DSP - een discussie tussen mensen met een indrukwekkende 'track-record'. Dit is het soort artikel dat ik vorig jaar, twee jaar geleden of vijf jaar geleden ook gedeeld zou kunnen hebben. Het spreekt voor zich dat de filosofie van Synergy Acoustics in lijn is met mijn eigen opvattingen. Ik hoop dat een en ander zo iets duidelijker geworden is. Je inhoudelijke vragen met betrekking tot Synergy Acoustics bewaar ik graag even voor in ons eigen topic . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martijn-Synergy Acoustics Posted 24 oktober 2013 Author Report Share Posted 24 oktober 2013 DSP voor dat soort zaken is troepie troepie en iemand geld afhandig maken. mvg wol In de discussie waar ik naar heb gelinkt worden een aantal redenen genoemd waarom een DSP juist een effectief instrument kan zijn om akoestische problemen in het laag tegen te gaan. Zou je jouw standpunt kunnen toelichten? Waarom is DSP "troepie troepie"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 Wat dacht je wat die een rekenkracht die nodig heeft en met de huidige core redt je het niet, en dan heeft die nog problemen ook . En met de core pricipe van heden wordt het zo wie zo niks misschien in de toekomst holografisch ,we zullen het afwachten. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 DSP voor dat soort zaken is troepie troepie en iemand geld afhandig maken. mvg wol Ik vond anders de Trinnov op de X-Fi het erg goed doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 Op mijn beurt vind ik het jammer dat je je zo cynisch opstelt. Je dwingt me in de verdediging terwijl ik naar mijn idee niets heb gedaan om deze reactie te verdienen. Het staat in de planning hier op het forum een topic aan te maken waarin we ons voorstellen. Met de webmaster ben ik aan het overleggen welk board daar het meest geschikt voor is. Om misverstanden te voorkomen heb ik in mijn signature al duidelijk gemaakt dat ik spreek in naam van Synergy Acoustics. Op een aantal andere forums ben ik al jaren actief. Ik heb daar altijd primair gepost om mensen te helpen met verbeteren van de geluidsweergave en om zaken uit te leggen. Het is mijn bedoeling dat te blijven doen - van uitgesproken commercieel getinte posts houd ik niet zo en die hoef je van mij dan ook niet te verwachten. Het is mijn bedoeling me op dit forum net zo op te stellen als op de de andere forums. In dat licht mag je ook dit topic beschouwen. Het is mijn overtuiging dat de luidsprekers, de akoestiek en de opstelling van de luidsprekers en luisteraar in de de ruimte samen het meest klankbepalend zijn. Het artikel beschrijft een discussie over luidsprekers, akoestiek, plaatsing en DSP - een discussie tussen mensen met een indrukwekkende 'track-record'. Dit is het soort artikel dat ik vorig jaar, twee jaar geleden of vijf jaar geleden ook gedeeld zou kunnen hebben. Het spreekt voor zich dat de filosofie van Synergy Acoustics in lijn is met mijn eigen opvattingen. Ik hoop dat een en ander zo iets duidelijker geworden is. Je inhoudelijke vragen met betrekking tot Synergy Acoustics bewaar ik graag even voor in ons eigen topic . Je komt binnen, je stelt je niet voor en je probeert een beetje sneaky (als je het mij vraagt is dat mijn enig juiste kwalificatie voor jouw handelswijze) jouw product via een omweg de aandacht te brengen door een "interessant" artikel aan te halen. Te doorzichtig, bijna banaal, typisch HTforum. Ik leg ook graag dingen uit waar ik iets van weet. Ik heb nu al door dat ik jou meer dan iets zou kunnen uitleggen over marketing en wat je vooral niet moet doen als je iets aan de man wilt brengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 DSP voor dat soort zaken is troepie troepie en iemand geld afhandig maken. mvg wol zoals gebruikelijk ben je weer kernachtig en tot the point. Geef die jongens een kans joh. Misschien hebben ze de heilige graal ontdekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 Op mijn beurt vind ik het jammer dat je je zo cynisch opstelt. Je dwingt me in de verdediging terwijl ik naar mijn idee niets heb gedaan om deze reactie te verdienen. Het staat in de planning hier op het forum een topic aan te maken waarin we ons voorstellen. Met de webmaster ben ik aan het overleggen welk board daar het meest geschikt voor is. Om misverstanden te voorkomen heb ik in mijn signature al duidelijk gemaakt dat ik spreek in naam van Synergy Acoustics. Op een aantal andere forums ben ik al jaren actief. Ik heb daar altijd primair gepost om mensen te helpen met verbeteren van de geluidsweergave en om zaken uit te leggen. Het is mijn bedoeling dat te blijven doen - van uitgesproken commercieel getinte posts houd ik niet zo en die hoef je van mij dan ook niet te verwachten. Het is mijn bedoeling me op dit forum net zo op te stellen als op de de andere forums. In dat licht mag je ook dit topic beschouwen. Het is mijn overtuiging dat de luidsprekers, de akoestiek en de opstelling van de luidsprekers en luisteraar in de de ruimte samen het meest klankbepalend zijn. Het artikel beschrijft een discussie over luidsprekers, akoestiek, plaatsing en DSP - een discussie tussen mensen met een indrukwekkende 'track-record'. Dit is het soort artikel dat ik vorig jaar, twee jaar geleden of vijf jaar geleden ook gedeeld zou kunnen hebben. Het spreekt voor zich dat de filosofie van Synergy Acoustics in lijn is met mijn eigen opvattingen. Ik hoop dat een en ander zo iets duidelijker geworden is. Je inhoudelijke vragen met betrekking tot Synergy Acoustics bewaar ik graag even voor in ons eigen topic . Ja, wij zijn me der eentje . Het gaat eerder over wat iemand verkeerd doet, dan over hoe apparatuur klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 Je komt binnen, je stelt je niet voor en je probeert een beetje sneaky (als je het mij vraagt is dat mijn enig juiste kwalificatie voor jouw handelswijze) jouw product via een omweg de aandacht te brengen door een "interessant" artikel aan te halen. Te doorzichtig, bijna banaal, typisch HTforum. Ik leg ook graag dingen uit waar ik iets van weet. Ik heb nu al door dat ik jou meer dan iets zou kunnen uitleggen over marketing en wat je vooral niet moet doen als je iets aan de man wilt brengen. Heb ik al verteld dat ik les geef in het bespelen van blaasinstrumenten en nog enkele uren beschikbaar ben? Tevens verhuur van muziekinstrumenten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 Ja, wij zijn me der eentje . Het gaat eerder over wat iemand verkeerd doet, dan over hoe apparatuur klinkt. Sorry hoor, ik ben net terug uit Londen en ik was misschien iets teveel gewend geraakt aan de Engelse wellevendheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martijn-Synergy Acoustics Posted 24 oktober 2013 Author Report Share Posted 24 oktober 2013 r.a.v.o.n. Dat is jouw interpretatie. Naar mijn mening ben ik duidelijk genoeg geweest. Als ik dit artikel op een sneaky wijze onder aandacht had willen brengen, had ik dat wel onder een vals account gedaan. Nu houd ik er over op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 Eigenlijk zou ik dit graag willen delen op het Akoestiek-board, maar dat blijkt niet te bestaan! Dan maar hier . The Absolute Sound RoundTable Mensen met verstand van zaken discussiëren over (psycho)akoestiek, luidsprekers, equalizing en DSP. De discussie stamt uit 2004, maar heeft niets aan relevantie ingeboet. Ben je Dingemans (Thingman)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 Sorry hoor, ik ben net terug uit Londen en ik was misschien iets teveel gewend geraakt aan de Engelse wellevendheid. Ik had het tegen iedereen en tegen mezelf Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 Nu houd ik er over op.Jammer dat je niet bereid bent tot het beantwoorden van vragen. Ook jammer van die boertige omgangsvormen. Ik wens je veel succes met je zoektocht naar geluk en mijn vragen, die stel ik nog wel een keer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 Pffff gaat ie weer lekker hier? Welkom Martijn en bedankt voor het delen vanhet artikel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 Hallo, Dingemans heet Toine. Dat is dus niet Martijn. Ik ken Martijn al een poosje van het zelfbouwaudio forum. Daar loopt hij voor op de publicatie hier. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 Pffff gaat ie weer lekker hier? Welkom Martijn en bedankt voor het delen vanhet artikel. De Kerststress valt dit jaar wat eerder . 1e Kerstdag valt weer op 25 december. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 Ik vond een interessant artikel op zelfbouwaudio: Synergy Acoustics is een jonge onderneming die hoogwaardige luidsprekers en apparatuur ontwikkelt. Onze focus ligt op het bereiken van een zeer goede geluidskwaliteit in normale kamers. Dat doen we door een optimale synergie tussen de hardware en de ruimte na te streven. Rotterdam, 12 oktober 2013 Onze missie Synergy Acoustics heeft tot doel muziek en filmgeluid in huiskamers, HT’s en studio’s te laten klinken zoals het door de makers bedoeld is. Deze doelstelling is niet uniek, maar de manier waarop we die nastreven wel. De meeste fabrikanten zijn gefocust op de producten die ze maken, maar houden niet of nauwelijks rekening met de invloed van de akoestiek. De traditionele benadering heeft dan ook geresulteerd in een overvloed aan hifi-componenten en luidsprekers op de markt die in normale huiskamers maar een fractie van hun volledige potentieel laten horen. Synergy Acoustics onderscheidt zich door de fundamentele problemen van geluidsweergave aan te pakken. Niet iedere muziekliefhebber wil een woonkamer als die van Ethan Winer van RealTraps! Fundamentele problemen Over welke problemen hebben we het dan? Problemen met de laagweergave: Voor diep en krachtig laag zijn grote luidsprekerkasten vereist. De hoeveelheid en de diepgang van het laag van een luidspreker matchen vaak niet goed met de akoestische eigenschappen van de ruimte (in veel situaties is het vinden van een luidspreker die bij de kamer past een kwestie van ‘trial & error’). In elke kamer heb je te maken met staande golven. Deze leiden tot een boemende bas bij bepaalde noten, maar juist tot het wegvallen van andere noten. Plaatsen van de luidsprekers in de ruimte is vaak lastig: Voor een neutrale klank en een goede stereoafbeelding is het voor het midden en hoog belangrijk dat de luidsprekers ver van alle wanden en andere reflecterende objecten worden opgesteld. De plek die optimaal is voor de klank van het midden en hoog, is doorgaans niet optimaal voor de weergave van lage tonen. De akoestiek van veel ruimtes is erg levendig: Bij drukke muziek en wat hogere geluidsniveaus loopt de ruimte vaak ‘vol’ met geluid. Dit leidt er toe dat het geluid rommelig en vermoeiend wordt. Te veel galm en reflecties kunnen leiden tot luistermoeheid. Onze oplossingen Monitorluidsprekers Het meest unieke product in ons gamma zijn de monitorluidsprekers, die het frequentiegebied vanaf het lage middengebied tot en met het hoogste hoog voor hun rekening nemen. In onze luidsprekers passen we een aantal eigen innovaties toe, waarmee wij een zogeheten unidirectioneel afstraalgedrag hebben weten te realiseren. Dat wil zeggen dat het geluid van lage tot hoge frequenties alleen naar voren wordt afgestraald. Doordat er aan de achterzijde praktisch geen geluid wordt afgestraald, kan deze luidspreker daarom zeer dicht tegen de voorwand worden geplaatst. Bovendien is onze luidspreker door die richtwerking in vergelijking met conventionele luidsprekers minder gevoelig voor enige asymmetrie in de opstelling, en voor plaatsing dicht bij muren of meubels. Een ander voordeel van deze richtwerking is dat er relatief veel geluid direct naar de luisteraar gestuurd wordt, maar juist weinig richting de rest van de kamer. Dit heeft tot gevolg dat je meer van de opname, en minder van je eigen kamer hoort. Laagmodules en DSP Voor de lage frequenties maken wij gebruik van separate, compacte laagluidsprekers. Deze laagmodules zorgen ten eerste voor een krachtig en afgronddiep laag, maar kunnen bovendien door strategische plaatsing en afregeling worden gebruikt om staande golven op te heffen. Daarnaast zullen wij een voorversterker met een geavanceerde digitale signaal processor (DSP) aanbieden. De DSP fungeert als wisselfilter tussen de laagmodules en de monitoren, maar kan ook gebruikt worden voor digitale ruimtecorrectie. De combinatie van separate laagmodules en ruimtecorrectie leidt tot een strakke laagweergave op de belangrijkste luisterplek, maar ook tot beduidend minder laagproblemen elders in de kamer. In het geval van conventionele luidsprekers, variëren de hoeveelheid en diepgang van het laag per exemplaar. Voor een optimale laagweergave is het van belang dat de hoeveelheid laag en de diepgang ervan aansluiten bij de akoestiek van de ruimte waarin de luidsprekers worden geplaatst. Doorgaans is trial & error de toegepaste methode om tot goede resultaten te komen. In andere gevallen worden onvolkomenheden simpelweg geaccepteerd. Onze aanpak maakt dit alles onnodig. Professionele installatie Voor een optimaal resultaat komen wij een Synergy Acoustics systeem zelf bij de klant installeren en afregelen. Daarbij zoeken we samen met de klant naar de beste opstelling en regelen we de DSP af, eventueel met aanpassingen naar smaak van de klant. Indien gewenst kunnen wij op basis van metingen ter plaatse ook adviezen geven met betrekking tot eventuele akoestische aanpassingen. Soms kan een kleine aanpassing al grote klankmatige gevolgen hebben. Goed geluid in normale kamers! Over Synergy Acoustics De mensen Synergy Acoustics is opgericht door Auke te Winkel (Ronkel), Martijn Mensink (Martijn M) en Martin Ros (Dioot). Wij kennen elkaar van onze studies aan de Universiteit Twente en via dit forum. We zijn alle drie al jaren zeer geïnteresseerd in geluidsweergave, film en muziek. Deze gedeelde interesses hebben ons dan ook samengebracht. Aanvankelijk kwamen we samen om (onder het genot van één of meerdere biertjes) kennis en ervaringen te delen. Na verloop van tijd begonnen we ook samen aan experimenten met onder meer verschillende luidsprekerprincipes, subwooferconfiguraties en een zelf ontwikkelde DSP. Op een zeker moment realiseerden we ons dat wat wij deden voor eigen gebruik, voor meer mensen interessant zou kunnen zijn. Daarom hebben we besloten Synergy Acoustics op te richten. Binnen Synergy Acoustics staat teamwerk centraal, maar ieder van ons is wel hoofdverantwoordelijke voor specifieke aspecten. Martijn houdt zich met name bezig met de externe communicatie en de bedrijfskundige aspecten van het ondernemen. Auke is de industrieel ontwerper. Hij is de designer en is verantwoordelijk voor het regelen van productie. Martin is de elektrotechneut. Hij doet het technisch ontwerp van de apparatuur en dan met name de DSP. Gezamenlijk houden we ons bezig met waar het allemaal mee begonnen is: het bedenken van nieuwe oplossingen om geluidsweergave te verbeteren. De onderneming Vooralsnog doen we Synergy Acoustics parttime en vanuit huis. We zullen de onderneming zo ‘lean’ mogelijk opbouwen, zonder onnodig risico. Dat bereiken we door een hoop dingen zelf te doen en zo min mogelijk kosten te maken. We zien onszelf graag als ambitieus, doch realistisch. Het is lastig om in de toekomst te kijken, maar we hebben de doelstelling om ons op termijn alle drie fulltime op de onderneming te gaan richten. We hebben de intentie om, na een voet aan de grond te hebben gekregen in Nederland, al gauw onze blik te verruimen naar het buitenland. Onze producten en aanpak zijn uniek en bieden een duidelijke meerwaarde. Daarom hebben we er vertrouwen in dat dit gaat lukken. We hopen dat we onze boodschap duidelijk kunnen uitdragen en dat andere mensen zien wat wij zien: “Synergy Acoustics is de logische volgende stap in geluidsweergave” :wink: Een impressie van onze monitorluidsprekers. Let wel, het is een render, dus kleine ontwerpdetails kunnen nog veranderen. Wat kun je de komende tijd van ons verwachten? Webpagina Onlangs hebben we een “pre-launch landing page” online gezet, zie http://www.synergyacoustics.nl. Deze pagina is bedoeld als teaser en biedt de mogelijkheid om contact met ons op te nemen, tot de definitieve website op 1 januari 2014 gelanceerd wordt. Social media Tot aan de lancering zullen we geleidelijk aan steeds meer informatie over onze producten en diensten naar buiten brengen. Dat doen we via Twitter en Facebook, maar uiteraard ook hier. ZBA-forum Vanaf heden zijn wij forumsponsor. Omdat we het zelfbouwaudioforum toch een beetje als ons thuishonk zien, zullen we hier gewoon actief blijven onder de forumnamen die we al hebben. Op onze eigen persoonlijke accounts zullen we blijven posten zoals we dat altijd gedaan hebben, puur hobbymatig. Dit topic zal een uitzondering op deze regel vormen. Hier zullen we ook met onze persoonlijke accounts posten, zodat het voor de lezer duidelijker is wiens post hij precies voor zich heeft. Voor de posts die we doen als sponsor, is het account Synergy Acoustics aangemaakt. Dat account zullen we gebruiken voor de meer officiële meldingen. Met dit account zullen we slechts spaarzaam actief zijn in andere topics. Actie! Ga naar onze webpagina op http://www.synergyacoustics.nl en laat je emailadres achter. We sturen je dan een herinnering als we op 1 januari 2014 onze website lanceren. Je kunt op de pagina aangeven of je enkel deze herinnering wilt ontvangen, of dat je ook onze nieuwsbrief wilt ontvangen. Vrees niet! We versturen onze nieuwsbrief niet te vaak en je krijgt van ons geen “no-news news-updates”. Abonneer je op ons twitteraccount, en ga naar onze facebookpagina en like ons. Op dit moment zijn beide nog betrekkelijk leeg, maar tegen het eind oktober willen we de social media actief gaan gebruiken. Maar vooral… We hopen van jullie in deze fase vooral feedback te ontvangen! Dat kan via dit topic, maar het is ook mogelijk ons via PM of email te benaderen. Graag horen we jullie complimenten, kritiek, vragen, of suggesties hoe we zaken nog beter kunnen doen! Ook vragen en discussies over technische zaken waarderen we. We lichten graag toe hoe e.e.a. werkt, maar houd in het achterhoofd dat er een aantal zaken zijn die we niet tot in detail uit de doeken zullen doen (geheim van de smid). Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 The Absolute Sound Round Table Rondetafelconferenties... je moet er maar zin in hebben! Bij Koning Arthur en zijn kornuiten zaten ze met z'n allen tot vervelens toe rond de rondetafel te wachten tot er ein-de-lijk weer eens iets gebéurde. Een dolende ridder die zomaar kwam aanwaaien, een graal die opeens verscheen en verdween, een schaakbord dat uit de hemel neerdaalde: dat soort dingen, dus. Rondetafelconferenties zijn goed voor mensen die niets te doen hebben. De waarheid ligt altijd in het midden, bij rondetafelconferenties. Althans, dat denken de deelnemers. Voor optimistische deelnemers lijkt de waarheid altijd dicht bij te liggen, voor pessimistische deelnemers altijd ver af. Maar voor iedereen net buiten bereik. Gelukkig heeft niemand bij een rondetafelconferentie ooit helemaal gelijk en niemand ooit helemaal ongelijk. Want de waarheid ligt in het midden, denken ze. Daar lag hij, daar ligt hij, en daar zal hij eeuwig blijven liggen. Althans, dat denken de deelnemers. In werkelijkheid ligt de waarheid echter nooit in het midden. De verhalen over Arthur zeggen ons, net als de politieke rondetafelconferenties uit onze tijden, dat je de waarheid alleen zult ontdekken wanneer je van de ronde tafel opstapt. (En hoor, ik verkondig u lieden een groot geheimnis: De toekomst van high fidelity ligt in het verleden.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts