Jump to content

Discussie Over (Psycho)Akoestiek, Luidsprekers En Dsp

Martijn-Synergy Acoustics
 Share

Recommended Posts

Martijn,

Dat ls moeten matchen met de ruimte is een feit. Dit bepaald misschien wel voor 75% het eindresultaat

ik begrijp dat je monitoren het geluid kokervormig naar de luisteraar afstralen!? Hoe wil je dan een stage en diepte laten horen? Ik neem aan dat de luidsprekers niet weten dat ze niet tegen de zijmuur, maar wel richting de andere luidspreker moet afstralen. Graag je reactie. 

Ravon,ik snap niet dat jij met deze onzin bezighoudt ,dit is puur chemische audio, dus troepie troepie en dan ga je ook nog vriendjes politiek bedrijven om dit soort onzin te promoten op dit form   :mad2:  :mad2:  :mad2:

mvg wol

Ben ik met je oneens, Wol. Met dsp kunnen bepaalde problemen worden opgelost en daarom vind ik het interessant, het is echter niet zaligmakend. Een ruimte met een slechte akoestiek blijft met gebruik van alleen dsp een ruimte met een slechte akoestiek.

Ik vond dat duidelijk mocht worden met welk belang de TS die link naar dat artikel plaatste, toen ik hem ernaar vroeg gaf hij hij die duidelijkheid immers niet. Niet erg netjes van de TS als je het mij vraagt maar ik kijk daar graag doorheen. Het lijkt mij een onervaren techneut die iets onderneemt en die nog veel moet leren.

Ravon,je hoeft niet met mij eens te zijn en dat waardeer ik ,ik ben blij dat je vermeld dat het niet zaligmakend is ,ik vind dat het niet  zo moet worden  opgehemeld.

mvg wol 

Ravon,je hoeft niet met mij eens te zijn en dat waardeer ik ,ik ben blij dat je vermeld dat het niet zaligmakend is ,ik vind dat het niet zo moet worden opgehemeld.

Bedenk wie dit soort systemen gaan kopen (of dat eventueel zouden willen), in welke aantallen dat zal gebeuren en hoe knullig die gasten zich nu via de TS op fora positioneren. Kortom, dit verdient steun en aanmoediging. Jij bent toch ook ooit beginnend ondernemer geweest?

De techniek, het ontwerp en het concept waarmee ze de markt op willen gaan zullen best goed doordacht zijn. Die gasten gaan het toch moeilijk krijgen want ze missen in hun team duidelijk iemand die iets van marketing en communicatie begrijpt.

Huh??? Ook de lage frequenties?

Nieuwe Natuurwetten, zeker?

Dat vraag ik mij ook af. Daarom heb ik dat zo gesteld. Ik ben benieuwd naar een antwoord, want het lijkt op toveren.

`het geluid gaat alleen maar naar voren`, hoe dan?

`ls kunnen bijna tegen de achterwand`, hoe dan?

Het lijkt op een ware revolutie.

Er staan ook fouten in de tekst.

Is het product klaar,ga de boer op zorg dat het in een audiowinkels staat eventueeel in consignatie ,geeft de persoon les in het omgaan van het product en ga niet alles zelf doen zo werkt het niet ,en blijf voorlopig in de garage geeft niet onodig geld uit ,

eerst audio winkels en dan bladen  ,bladen willen hebben dat je al bestaansrecht hebt anders publiceren ze het niet.

Deel flijers uit op show nog niet gezien een beetje dom of niet .

Een product kan zo goed zijn maar geen goede marketing valt meteen weg ,ik ken heel goede producten maar die hadden geen intresse in marketing  en dan houd het op een gegeven  moment op ,

mvg wol

Bedenk wie dit soort systemen gaan kopen (of dat eventueel zouden willen), in welke aantallen dat zal gebeuren en hoe knullig die gasten zich nu via de TS op fora positioneren. Kortom, dit verdient steun en aanmoediging. Jij bent toch ook ooit beginnend ondernemer geweest?

De techniek, het ontwerp en het concept waarmee ze de markt op willen gaan zullen best goed doordacht zijn. Die gasten gaan het toch moeilijk krijgen want ze missen in hun team duidelijk iemand die iets van marketing en communicatie begrijpt.

In een groot bedrijf heb je een inkoper, verkoper, pr/man, boekhouder, ontwerper, secretaresse, communikant,  serviceman, etc.

In een klein bedrijf ben je dat allemaal zelf en daar gaat het meestal fout.

Een paar jaar terug begonnen velen voor zichzelf, omdat ze dachten snel rijk te kunnen worden. Een doel is leuk, maar een luchtkasteel?

Huh??? Ook de lage frequenties?

Nieuwe Natuurwetten, zeker?

Dat vraag ik mij ook af. Daarom heb ik dat zo gesteld. Ik ben benieuwd naar een antwoord, want het lijkt op toveren.

`het geluid gaat alleen maar naar voren`, hoe dan?

`ls kunnen bijna tegen de achterwand`, hoe dan?

Het lijkt op een ware revolutie.

Er staan ook fouten in de tekst.

Onze monitor heeft vanaf ongeveer 120 hz tot het hoogste hoog een zogenaamd unidirectioneel afstraalgedrag. Dat houdt in dat het geluid praktisch alleen naar voren wordt afgestraald. Ditzelfde effect kun je bereiken met hoornluidsprekers ter grootte van een Amerikaanse koelkast, maar wij hebben het weten te bereiken in een boekenplankformaat. Toveren was hiervoor niet nodig. De werking valt te verklaren op basis van de klassieke natuurkunde. Omdat de luidspreker nagenoeg geen geluid afstraalt aan de achterzijde, wordt er feitelijk geen geluid in de richting van de voorwand afgestraald. Daardoor wordt de plaatsing van de luidspreker een stuk makkelijker. Ik ben blij met je opvatting dat dit een revolutionair concept is :D .

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat er fouten in de tekst staan. Bedankt voor de melding. Ik stuur je een PM voor details!

Wat een hoop commentaar weer.

Het lijkt erop dat niet iedereen het hele verhaal gelezen heeft. Commentaar dat de monitoren toch ook laag naar achteren afstralen bijv. Dat doen ze niet, laag komt van subs. Of een opmerking dat je geen diepteplaatje kunt krijgen als tonen gebundeld worden. Een tweeter ( en hoog mid) bundelt ook, maar bijvoorbeeld bekkens staan (bij mij) echt wel in de diepte als dat in de opname zit. Edit: ik zie net dat Martijn het al uitgelegd heeft.

En dan het commentaar over de aanpak. Dat kunnen die jongens echt wel zelf bepalen. Een bedrijfskundige, een industrieel ontwerper en een electrotechneut. Allemaal op TH niveau. En ook nog allemaal zelfbouwervaring. Er zijn heel wat bedrijven met minder basiskennis.

Ik zou zeggen: laten we even afwachten wat er volgt voordat we schieten.

Groet,

Leobus

Jij maakt het een bla bla product van ,ik niet ,het geluid wordt gewoon on zuiver en het plaats meer.

mvg wol

Veel woorden, weinig... juist ja. 

Je zoekt me steeds op en reageert vijandelijk op al mijn posts. Nergens zie ik een fatsoenlijke onderbouwing voor je uitgesproken mening. De vorm van je posts is naar mijn smaak te agressief en persoonlijk. Dat zou ik nog kunnen accepteren als je inhoudelijk iets zinnigs te melden zou hebben. Als je bereid bent tot een inhoudelijke discussie, zie ik je argumenten graag tegemoet. Breng inhoud, dan ga ik de discussie graag me je aan. Als je blijft posten zoals ik je dat vandaag en gisteren heb zien doen, zal ik je in het vervolg negeren. Hier ga ik mijn tijd niet aan verdoen. 

Laat het duidelijk zijn dat interactie tussen LS en ruimte erg belangrijk is. Probleem is dat op dit forum veel vinylliefhebbers zitten die erg sceptisch staan tegenover het digitaliseren van het analoge signaal. Overigens schijnt Parc een correctiesysteem hebben dat juist wel analoog werkt.

Die Hans is trouwens een mooie, volgens mij zou hij zo'n systeem nooit zelf kopen.

PS ik wil me graag laten overtuigen.

Carl,vroeger kwamen die wondermiddeltjes ook langs en wat is er van geworden ,ik heb niks tegen digital maar ze blazen het op

er zijn een aantal firma,s die zo,n product tonen en iedereen beweert ik heb het beste .

Pioneer begon ook ik dacht 6 of 7 jaar geleden voor surround,hoor je daar nog wat over.

mvg wol

Mijn voorstel: eerst horen, dan concluderen. Sceptisch en kritisch zijn mag, dat ben ik ook.

(ik weet inmiddels wie Martijn is en die is niet bepaald op zijn achterhoofd gevallen)

Martijn, in november komt er een dac-dag, door en voor een aantal forumleden. Misschien een idee voor een DSP-dag in december? Ik kom graag luisteren.

Mijn voorstel: eerst horen, dan concluderen. Sceptisch en kritisch zijn mag, dat ben ik ook.

(ik weet inmiddels wie Martijn is en die is niet bepaald op zijn achterhoofd gevallen)

Martijn, in november komt er een dac-dag, door en voor een aantal forumleden. Misschien een idee voor een DSP-dag in december? Ik kom graag luisteren.

Bedankt, Wil. Een luisterdag in december gaan we helaas niet redden. Al onze producten zijn nagenoeg uitontwikkeld, behalve de DSP. Daar gaat simpelweg erg veel werk in zitten. De DSP zal pas in de loop van 2014 op de markt komen. 

Pjotr,als het wat nieuws was oke maar dat is niks nieuws en dat heeft niks met sacherijn te maken .

een aantal firma,s zijn hun voor gegaan .

Pjotr,de prijs is niet bekend ,dsp is niet klaar ,dat is geweldig .

Ik ben benieuwd of je over een jaar nog wat hoort over dit product.

mvg wol

Ps Als je een product met bravure promoot moet het product in totaliteit klaar zijn.

Misschien ligt de waarheid wel ergens in het midden. Dat is al vaker voorgekomen.

Maar als er frequenties wegvallen, wat Spido aangaf, dan neig ik toch weer naar de negatieve kant. Ik heb helaas niet genoeg technische kennis.

Toch wil ik het wel eens horen. Maar het is nog niet klaar :mad2:. Dat heb ik dan weer :D. (kunnen we er nog wel fijn eerst een half jaar over bakkeleien)

Pjotr,als het wat nieuws was oke maar dat is niks nieuws en dat heeft niks met sacherijn te maken .

een aantal firma,s zijn hun voor gegaan .

Pjotr,de prijs is niet bekend ,dsp is niet klaar ,dat is geweldig .

Ik ben benieuwd of je over een jaar nog wat hoort over dit product.

mvg wol

Ps Als je een product met bravure promoot moet het product in totaliteit klaar zijn.

Ik ben muzikaliteits-pillen aan het ontwikkelen. Andre Rieu heeft al belangstelling getoond, maar hij moet nog een poosje geduld hebben.

Misschien ligt de waarheid wel ergens in het midden. Dat is al vaker voorgekomen. (…)

Beste Jongensdroom,

Nee, de waarheid ligt niet in het midden. Daar heeft hij nooit gelegen.

Het enige wat in het midden ligt, is het midden.