Jump to content

Gebruikte Transistor Versterker, Welke Zijn Goed?

goodtube
 Share

Recommended Posts

Ben niet van mn geloof af gevallen. Maar met welke op transistor gebaseerde versterker zou ik tevreden kunnen zijn?

Wat zijn de goede versterkers, wellicht de wat minder opvallende.

Ik denk bijvoorbeeld aan de Naim 5i...die voor een paar honderd euro op de gebruikte markt wel verkrijgbaar is.

Heb nog wel een surround receiver staan, heus niet slecht, maar voor stereo doet ie het alleen leuk als de volume omhoog gaat. (lees: die versterker heeft eigenlijk een subwoofer nodig)

Zo te zien is de Pioneer weer beschikbaar. Maat mij niet uit wat je kiest , maar tis best een goed versterkertje (en nog jong, dus geen revisie nodig voorlopig). 

Ik zie een Onkyo staan bij jou in de buurt. Is volgens mij ook geen receiver zoals in de advertentie staat maar een versterker.

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/buizenversterkers/m738109707-receiver-onkyo-integra-a-8690.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Ik heb overigens zelf de Onkyo A8700 gehad voor mijn sonneteer. Wellicht was ie aan een beurt toe maar de sonneteer maakte klanmatig gehakt van de Onkyo. Die is toen voor 100 euro naar mijn broer gegaan. Daar staat ie nu volgens mij nog. Wel een beest van een versterker, gebouwd als een tank.

• 2 weeks later...

De Onkyo A-809  mag al een paar daagjes zijn kunsten vertonen. 

Laat ik er dit van zeggen:  "het zit tussen een goede buizen versterker en een transistor versterker in"

Als ik geen cent te meer makken had en het water tot mijn lippen zou stijgen.

Zou ik met de wetenschap van de kwaliteit van dit apparaat al mijn dure high-end spullen zo van de hand doen.

Een Denon PMA-770 bezit ongeveer dezelfde kwaliteiten maar heeft geen A/B en meer onderhoud nodig.

Sorry  GoodTube de mijne doe ik niet weg.  :)

Groet,

Jack

• 3 months later...

Er gaat niets, niets, nee absoluut NIETS

boven de door Vintage gereviseerde Leak versterkers

(de nu helaas al heel dure buizen-

of de nu gelukkig nog niét zo dure torrenbakken)

uit de Sixties!

Spekstone Fire Sound...

waarom zóu ik?

Zo'n gereviseerde Leak versterker, zit daar een iPhone dock op? Of heeft ie een USB aansluiting of BlueTooth interface? En heeft ie misschien een afstandsbediening? 

Waar heb je dat voor nodig?  USB of BlueTooth op een versterker  :D   Een A/B is  fijn, maar daar is echt geen ruimte voor in het kleine kastje.

Daarnaast in mijn ervaring,  hoe meer "speeltjes"  er op een apparaat zitten.  Des te onrustiger ik word.   Nu zet ik een plaatje op en draai mijn blad

van mijn boek weer eens om.  Totale "onthaasting" :)

Waar heb je dat voor nodig? USB of BlueTooth op een versterker :D Een A/B is fijn, maar daar is echt geen ruimte voor in het kleine kastje.

Daarnaast in mijn ervaring, hoe meer "speeltjes" er op een apparaat zitten. Des te onrustiger ik word. Nu zet ik een plaatje op en draai mijn blad

van mijn boek weer eens om. Totale "onthaasting" :)

Hap. ;)