Tubejack Posted 5 november 2013 Author Report Share Posted 5 november 2013 al met al zie ik nog geen reden DAB+ in plaats van FM te gaan proberen, ervan uitgaande dat je beiden met een deugdelijk ding beluistert. lees ik dat goed? Verschillen zijn ook goed hoorbaar, met de Cambridge tuner die naast DAB+ ook een prima FM heeft. Ik heb al vanaf ongeveer 2008 een DAB tuner. Je moet toch bijblijven wil je er iets van kunnen vinden.... niet? Jammer dat e.e.a. zo "Hollands" zuinig opgezet is. 64kbit Wie zit er te wachten op 12 of 16 zenders op een frequentie? Gewoon radio 2,4,6 met een flinke bitrate zoals in Duitsland de rest, praat programma' s etc op een lagere . Dat had zelfs met het gewone DAB gekund en hadden die paar duizend oude DAB toestellen niet waardeloos geworden. Misschien komt het nog goed, maar het zal wel weer om geld gaan. Gelukkig zijn consumenten niet gek, dat is ook "Hollands" Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 november 2013 Report Share Posted 5 november 2013 ik ben blij dat jij er over vertelt, dat scheelt zelf uitproberen groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 november 2013 Author Report Share Posted 5 november 2013 ik ben blij dat jij er over vertelt, dat scheelt zelf uitproberen Op het internet staan alleen "hoera verhalen" Het wordt heel slim verkocht. Maar als je goed oplet dan weet je waar het echt om gaat: "lagere distributie kosten" Uit de mond van Jan Westerhof directeur audio himzelf http://www.rss24.nl/newsitem/339538-jan-westerhof-over-nieuwe-manier-van-radio-luisteren.html Binnen een paar seconden de volgende on en zin: Het is FM maar dan digitaal (FM is al digitaal) Dat betekend dat je in een hogere kwaliteit kunt uitzenden. (64kbit DAB tegen 384Kbit FM) Dat je meer zenders kunt programmeren dan die je van de overheid krijgt (dat kan) Meer beter en een hogere kwaliteit Doet alsof het "beschikbaar" is voor commerciële radio stations. (Die zijn bij de laatste verlenging van de FM frequenties verplicht ook in DAB te investeren) Kortom een mooi prater En nu de echte reden: "goedkope distributie" Voor zover ik weet is de DAB technologie erg duur, DAB radios verbruiken meer stroom. Misschien wel meer dan het hele huidige FM zenderpark. Laat ze maar met cijfers komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 november 2013 Report Share Posted 5 november 2013 Je kunt met DAB+ meer zenders kwijt op de beperkte FM band en dus vangt de schatkist meer inkomsten Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 6 november 2013 Report Share Posted 6 november 2013 triest he dat zo'n managerstype ook daar al over moet liegen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 november 2013 Author Report Share Posted 6 november 2013 triest he dat zo'n managerstype ook daar al over moet liegen. En niet alleen managerstype Bovenaan de pagina. Pure propaganda http://www.digitalradio.nl/ Gewoon een "kristal helder" tegengeluid geven......Geen DAB tuner kopen. Dan stopt het vanzelf. Net als in 2004 toen het vorige DAB geïntroduceerd werd. Dat is ook een fiasco geworden. Zo nieuw als men beweerd, is het allemaal niet. Ouwe wijn in nieuwe zakken Zoals het nu is, mis je niks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts