Jump to content

Reed Arm

carl
 Share

Recommended Posts

Een leuk filmpje over de opbouw van die arm. Het is me overigens niet helemaal duidelijk waarvoor dat knopje boven voor dient, maar dat zal Marco wel weten.Ik vermoed Azimuth.

Beste Spido, Mecano is verder niet rond. Maar natuurlijk kun jij met Mecano een goed functionerende arm bouwen. Misschien kunnen de sponsoren wel een prijsvraag houden en de drie beste ontwerpen tonen op de eerste grote beurs. Ik zal ze benaderen!

• Members

Als jullie je geduld nog even kunnen bewaren, we zijn met A10 Audio een dag aan het organiseren eind december waarbij de ''gastheer'' Chris Feickert zal zijn. Tijdens deze ''Feickert dag'' zullen alle modellen worden uitgelicht en gedemonstreerd, als ook zijn Adjust+ software.

Daar Chris ook een groot liefhebber van deze armen is, zullen deze uiteraard ook uitgebreid aan bod komen en worden gedemonstreerd. De set-up zal wederom iets heel bijzonders zijn, een leuke manier om het jaar af te sluiten denk ik zo?

We mikken op zaterdag 28 december, als dit 100% zeker is, zal ik dit ook hier uiteraard weer laten weten.

Wol, kom er maar in...

• Members

Schrijf het dan maar in je agenda, we hebben het idd ingepland voor zaterdag 28 december. Chris heeft afgelopen jaar samen met Michael Fremer een seminar gegeven tijdens het RM Audiofest aangaande de Adjust+ software, dat zal hij nog eens dunnetjes overdoen deze dag (zonder MF dan, dat loopt me te veel in de papieren)... Van de week zal ik alle informatie in het Music2 draadje zetten, ik denk dat het een heel druk bezocht dagje gaat worden!

A10 audio is goed bezig vind ik. Afgelopen weekend de introductie van de Raidho D2 met Soulution versterking. Was leuk om te horen.

Ik vraag mij alleen af of de markt echt behoefte heeft aan nog een onbetaalbare arm, naast Graham, SME, Dynavector, Kuzma, Origin, etc

:unsure: Kan ik zo'n armpje ook bouwen met mijn Meccano doos?

Nee maar je kunt wel een andere arm zelf in elkaar zetten als je daar zin in hebt. Dat is dan enkele honderden ponden goedkoper dan de kant en klare arm. En de buis lijkt nog op mecano dus wat wil je nog meer.

parts380.gif

Deze arm van Audiomods is ook aanbevolen door dhr. Feikert want kun/kon je als standaard arm bestellen op z'n draaitafel.

• Members

[...]

Ik vraag mij alleen af of de markt echt behoefte heeft aan nog een onbetaalbare arm, naast Graham, SME, Dynavector, Kuzma, Origin, etc

Die kan ik wel voor je beantwoorden, het heeft bijvoorbeeld ook te maken met of iets leverbaar is. Op een nieuwe Graham kun je maanden, zo niet een jaar of langer wachten, Dynavector heeft een bijna zelfde probleem. SME heeft als ik eerlijk ben zijn tijd gewoon gehad, alle Rega's en haar varianten zijn, hoe goed soms voor het geld ook, simpelweg niet goed genoeg. Kuzma maakt 1 van de mooiste armen in de wereld (mijn persoonlijke mening), dan blijft eigenlijk naast de Kuzma alleen Pluto nog over. Waar een Da Vinci arm zijn oorsprong vindt zie je gelijk als je de foto's goed bekijkt, maar dan met prijsfactor 4 vanwege de naam, dus zo groot is dat spelersveld niet. Zelfs een Wheaton (of Tri-Planar zoals ze bekend staan) is maar mondjesmaat verkrijgbaar, iets wat je als potentiele klant denk ik niet graag wil.

Daarbij heeft de service van van den Hul (het element specifiek op de arm bouwen) zich in het verleden wel bewezen, Reed draait dit om, je kunt de arm op de specificaties van het element laten bouwen. Levertijd op specificaties: maximaal een maand!

Overall kun je dus zeggen ''het kost wat, maar dan heb je ook wat''... 

Als het betaalbaar moet zijn vult Rega dat idd goed in, maar zal ik toch altijd een Jelco 12 inch adviseren. Kun je die op je tafel niet kwijt, dan de 10 inch variant. Die zijn ook allemaal goed leverbaar, in dat segment is een aanvulling dus niet zo zinvol.

Dat speelt sowieso altijd mee. Maar het ging mij meer om het prijskaartje  en de graad van perfectionisme in deze categorie. Zo'n Reed en een Dynavector zitten qua niveau in dezelfde league maar zijn totaal verschillende armen en zullen ook verschillende smaak aantrekken, dat is logisch. Maar beide zijn ontstaan uit een drang naar perfectionisme bij de makers/ontwerpers zonder primair op de kosten te letten.

SME heeft zijn tijd gehad..............

Erg weinig respect voor een topmerk dat bleef volharden in een tijd dat Analoog weergave op sterven na dood was.

Nu het weer populair is komen de Charlatans met hun "unieke" ontwerpen waarvan de prijs/kwaliteit verhouding alleen begrijpelijk is voor een kleine schare volgelingen.

• Members

SME heeft zijn tijd gehad..............

Erg weinig respect voor een topmerk dat bleef volharden in een tijd dat Analoog weergave op sterven na dood was.

Nu het weer populair is komen de Charlatans met hun "unieke" ontwerpen waarvan de prijs/kwaliteit verhouding alleen begrijpelijk is voor een kleine schare volgelingen.

Respect voor het merk heb ik zeker, maar daar gaat het nu niet over. Er zijn simpelweg armen die voor de helft van de SME prijs zeker zo goed presteren (ik noem een Jelco die al bijna net zo lang mee gaat), in vroegere dagen had SME bijna geen concurrentie, dat is nu wel even anders. Daarbij, enkele van die ''Charlatans'' komen met armen waarvan de prijskwaliteisverhouding een SME V toch volledig het nakijken geven. Helemaal als we de 12 inch varianten in ogenschouw nemen. Daarbij wil ik ter verdediging van SME wel de 309 en M2-12R even noemen, die zijn voor het geld dan weer bijzonder goed te noemen, zelfs na de niet uit te leggen of te verklaren prijsverhogingen van het afgelopen jaar...