Jump to content

Instellen Element

carl
 Share

Recommended Posts

Ik ben op de Technics sl d3 van mijn zoon een Denon 110 element aan het installeren. Voor de VTA moet je dan een plaatje onder het element doen. Nu heb ik ze van metaal (ongeveer net zo groot als het element) en van plastic (klein smal strookje). Nu heb ik er twee van metaal opgezet , maar vroeg me later af of die niet te zwaar zijn en negatieve invloed hebben op de compliance. Toch maar die van plastic erop? Heeft iemand andere suggesties? Waar koop je trouwens die plaatjes voor normale prijzen?

Hai Hans,

Ik heb wel van die rechthoekige van plastic. Ik wilde eigenlijk de vorm van de grote metalen. Heeft het element meer houvast. Het plastic van een creditcard zou wel wat zijn.

Trouwens begrijp ik het niet helemaal. Zo'n Denon 110 is maar 5 gram. Met evenveel geweld had ik een zwaarder element gehad.

Je kunt ook even kijken hoe de match is van het element met de arm.

Mogelijk is wat extra gewicht niet eens zo gek.

Dat denk ik ook. Het is en blijft een MC element en z'n eigen gewicht is nogal laag. Het zou weleens beter kunnen klinken met 2 gram extra. En dan zal het contragewicht ook wat meer speling hebben.

Gouwe ouwe tip, knip hem op maat uit dat dubbel gelaagde karton...

Beste Arden,

Dubbel gelaagd karton... is dat wel stijf genoeg? Om scheve montage te voorkomen (bij het aandraaien van de boutjes), bedoelt Spido?...

(Al jaren lijmt Spido al zijn elementen - vrijwel massaloos en geheel trillingvrij - in SME-standaard koppen. Tenzij Ortofon "Concorde" of zo, natuurlijk.)