Guest Posted 13 december 2013 Report Share Posted 13 december 2013 beter een tussen wiel dan een snaar de gelijkloop is veel beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 13 december 2013 Report Share Posted 13 december 2013 beter een tussen wiel dan een snaar de gelijkloop is veel beter Met een tussenwol krijg je pas een hoop gebrom en gejengel Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 december 2013 Report Share Posted 13 december 2013 (...) If you have a TD124 that works perfectly well, then you are a lucky person. (...) http://www.soundfountain.com/amb/td124page.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 13 december 2013 Report Share Posted 13 december 2013 YES i'M Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 13 december 2013 Report Share Posted 13 december 2013 Groovy; De arm is een 3009 II Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 14 december 2013 Report Share Posted 14 december 2013 Groovy; De arm is een 3009 II Dat is een leuke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 december 2013 Report Share Posted 14 december 2013 Ja, ik lach wat af Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 december 2013 Report Share Posted 14 december 2013 Tijdens de DT-dag in Tilburg ga ik beslissen of de TD124 een blijvert is. Is de Benz Gold goed genoeg? Volgens een vriend die een paar honderd draaitafels in huis heeft gehad, speelt een TD124 moeiteloos andere dt's van € 10.000,00 er uit en is dit element al zeer goed. Voor iets meer detail, betaal je een heleboel geld. En ik weet het niet. Er zijn altijd zoveel verschillende / tegengestelde meningen over hifi-apparatuur. Als consument is het uiterst moeilijk om er achter te komen wie er gelijk heeft. De soms idiote- en tegenstrijdige adviezen van de commercie dragen ook niets bij. Met name verkopers die zich verkoopadviseur noemen dienen gewantrouwd worden. Het advies van hen is vaak wat het beste is voor hen zelf en niet voor de consument. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 december 2013 Report Share Posted 14 december 2013 Tijdens de DT-dag in Tilburg ga ik beslissen of de TD124 een blijvert is. Is de Benz Gold goed genoeg? Volgens een vriend die een paar honderd draaitafels in huis heeft gehad, speelt een TD124 moeiteloos andere dt's van € 10.000,00 er uit en is dit element al zeer goed. Voor iets meer detail, betaal je een heleboel geld. En ik weet het niet. Er zijn altijd zoveel verschillende / tegengestelde meningen over hifi-apparatuur. Als consument is het uiterst moeilijk om er achter te komen wie er gelijk heeft. De soms idiote- en tegenstrijdige adviezen van de commercie dragen ook niets bij. Met name verkopers die zich verkoopadviseur noemen dienen gewantrouwd worden. Het advies van hen is vaak wat het beste is voor hen zelf en niet voor de consument. Belangrijk is, of je er zelf gelukkig mee bent. Jij moet er tenslotte naar luisteren. Niemand anders, ook niet die mensen op de DT-dag. Al kost die draaitafel 1 miljoen, vind je het niks, dan wordt het ook nooit wat. Wat detail betreft, ook mijn ervaring. Een 2x zo duur element is vaak een beetje beter. Maar tot nu toe wel hoorbaar beter, steeds minder plaatruis en andere bijgeluiden en meer fijne details. Als consument moet je natuurlijk wel een beetje wapenen met kennis, anders loop je het risico de goden te verzoeken. Verder zijn de meeste verkopers die ik tegenkom wel ok, Weinig problemen mee, Praatjes makers prik je zo doorheen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 december 2013 Report Share Posted 14 december 2013 dromertje,elke draaitafel heeft sterke en zwakke punten,het zou prachtig zijn als er een top draaitafel was voor winkeliers ben jij een lekkere prooi want die willen omzet maken voor hun goede boterham of te overleven en heb jij de zelfde oren als de winkelier en dan praten we nog niet over de wat jij goed vindt en de winkelier goed vindt wikeliers zijn geen filantropische instelling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 december 2013 Report Share Posted 14 december 2013 tl 200,je moet maar eens meer onderzoek in draaitafels doen en dan een gefundeerde uitspraak komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 december 2013 Report Share Posted 14 december 2013 Jack (en anderen natuurlijk), Mijzelf kennende ben ik erg kritisch met geluid. Kritisch luisterend en kijkend naar het budget, probeer ik het voor mij beste kopen. Dat is eigenlijk de aanpak. Ik trek daar ruim de tijd voor uit, ook omdat de centjes voor mij kostbaar zijn. Ik kan helaas niet smijten met geld. Maar misschien is het plezier daardoor juist wel groter!? Dat is goed gelukt met de luidsprekers, versterking en de dac. Daar heb ik alles bij elkaar drie jaar over gedaan en ik ben erg tevreden. Er is geen enkele behoefte om daar iets aan te veranderen. Wat dat betreft een tevreden mens dus. Wel wil ik, als laatste, nog een keer naar de bekabeling gaan kijken. Maar dan de draaitafel . De afgelopen jaren heb ik een paar keer een set met een draaitafel gehoord. In het begin was dat terloops en later meer gericht. Tot mijn verbazing hoorde ik dat een draaitafel, digitale weergave voorbij kon streven. Dat was natuurlijk interessant en in het begin ongelooflijk! Ik had vroeger een TD145 (160 met electronische afslag) + Dynavector 100R en een Lentek phono versterker. Dat klonk best aardig, maar niet meer dan dat en ..... ik werd gek van het spetteren en het ruisen. De verbazing was echt groot, toen ik een paar terug een fantastische platenspeler hoorde. Voor mij klonk de muziek nog echter dan die van een cd. Van ruis was geheel geen sprake en af en toe eens een tikje woog niet op tegen de anderen voordelen. Ja........wat nu, dacht ik? Tijdens de komende dt dag, waar ik mij erg op verheug, wil ik eens luisteren wat de andere spelers doen. Gelukkig weet ik precies wat ik wil horen. Ik luister altijd naar wat anderen te vertellen hebben en ik beslis vervolgens zelf. Waarschijnlijk zal ik de Benz Gold niet goed genoeg vinden. We zullen zien. Als er iemand is, die na bovenstaand verhaal een advies heeft, dan houd ik mij aanbevolen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 december 2013 Report Share Posted 14 december 2013 Draaitafels kunnen cd-spelers voorbij gaan, cd-spelers kunnen streamers voorbij gaan, streamers kunnen draaitafels voorbij gaan. Etc infinito. Er komt hopelijk een punt dat je dat allemaal geen moer meer kan schelen. Dat je tevreden bent met wat je draaitafel, je cd-speler, je streamer, je bandrecorder, je tabletje en weet ik wat, produceert. Dan ben je eindelijk het audiofiele stadium ontstegen, weg uit de neerwaartse/opwaartse spiraal. De meeste mensen die je op fora aantreft zijn zover niet. Komen zover nooit. De mensen die je hier niet meer aantreft, zijn het vaak wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 december 2013 Report Share Posted 14 december 2013 dat is nou het grootste dom geklets analoog gaat digitaal voorbij dat moet jij mij maar eens aantonen als jij naar de feikert day gaat ga ik met jou de vloer vegen Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 december 2013 Report Share Posted 14 december 2013 tl 200,je moet maar eens meer onderzoek in draaitafels doen en dan een gefundeerde uitspraak komen Doe ik niet Wol, ik ben hardstikke tevreden met mijn gemodificeerde TD160 mkII. Ik dacht trouwens dat jij wel tegen een stootje kon........ . Beter dan een slap geveerde DT toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 december 2013 Report Share Posted 14 december 2013 Zou het kunnen, dat een paar mensen elkaar op de kast aan het jagen zijn? Dat zou ik nou nooit doen . Hoe kan iemand nou toch tevreden zijn met een TD160? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 14 december 2013 Report Share Posted 14 december 2013 Stel je eens voor dat we gingen nadenken, gewoon heel simpel het boerenverstand te gebruiken, zouden we dan niet alle commerciële prietpraat en alle technobabbel kunnen ontmaskeren ? Welk element is beter ? Misschien wel dat element met het fijnst geslepen naadje, minder plaatruis minder bijgeluiden, minder last van oppervlakkige plaatslijtage, lijkt niet zo heel erg moeilijk toch ? Wat dit betreft is de serie naalden die Goldring voor het element in de 1000 serie levert een fraai voorbeeld van dit gegeven, van simpel elliptisch -D06- tot Gyger-S -D42- in deze lijn kun je duidelijk waarnemen wat de vorm van de naald betekent voor de weergave. Overigens is dit ook terug te zien in de prijs van een naald. Wat is een betere draaitafel ? dit is een vraag die aan de basis ligt van dit topic, winnen de glanzende bolides die tegenwoordig worden geleverd of is het vakmanschap van de oudjes nog steeds bestand tegen het moderne blinkende geweld ? Thorens, Lenco, Ariston en hun tijdgenoten waren zeer wel in staat fantastisch fijnmechanisch werk te leveren, op basis waarvan nog steeds van muziek kan worden genoten. Kwaliteit overwint de tijd, ook al kan soms de vormgeving wat te wensen laten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 december 2013 Report Share Posted 14 december 2013 dromertje ,ik, voor 35 en 50 euro,s koop je een thorens ,voor 75 koop je een lenco,voor een beginneling is dat een mooie draaitafel en als een tijdje bezig bent wordt je wat wijzer en dan ga je op zoek naar een echte draaitafel die bij je past en ook in centje,s Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 december 2013 Report Share Posted 14 december 2013 Zou het kunnen, dat een paar mensen elkaar op de kast aan het jagen zijn? Dat zou ik nou nooit doen . Hoe kan iemand nou toch tevreden zijn met een TD160? Snap ik ook niet, moet toch minstens een MkII zijn. Met een triPad mat. En een Michel klem. En spikes.En een nieuwe bodem. En een goede interlink. En een beetje bitumen hier en daar. En een verzwaarde armvoet. Pas dan begint het op mijn Thorens te lijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 14 december 2013 Report Share Posted 14 december 2013 Als er iemand is, die na bovenstaand verhaal een advies heeft, dan houd ik mij aanbevolen. Geen advies, ik vraag me wel af waarom je zoveel nadruk legt op zoiets banaals (in technische zin) als een draaitafel en niet op bijvoorbeeld de akoestiek in je luisterruimte of op het element wat je op die draaitafel monteert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 december 2013 Report Share Posted 14 december 2013 Dit lijkt me een gevalletje van escapisme. Vluchtgedrag, zogezegd. Men vlucht voor hoofdzaken, door zich te verbergen in futiliteiten. Overigens lijkt het me, dat de akoestiek van de luisterruimte - zeker in deze casus - niet los mag worden gezien van de gekozen luidsprekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 december 2013 Report Share Posted 14 december 2013 Zo te lezen is er alleen nog een probleem met de DT. Met de rest is Jongensdroom tevreden. Al een keer eerder geopperd, als de DT goed is. Gewoon een topklasse MI er in en klaar Ga eens bij Ruud luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 december 2013 Report Share Posted 14 december 2013 @Ravon: zie mijn eerder uitleg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 14 december 2013 Report Share Posted 14 december 2013 Ha ha,altijd leuk om de diverse meningen te lezen. Ik zeg lekker niets en ik laat de 27e mijn draaitafels horen Ik hoor dan wel wat de luisteraars ervan vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 december 2013 Report Share Posted 14 december 2013 Met een tussenwol krijg je pas een hoop gebrom en gejengel tl 200 ,je moet het op het zelfde topic reageren en niet op het topic van feikert en niet de boel omdraaien uit het bovenstaande maak uit dat tussen het wiel een hoop gebrom en gejengel is dus jij hoog persoonlijk vind dat gelijkloop van een tussen wiel een slechtere keuze is als een snaar . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts