Jump to content

Het Grote Thorens Vergelijk

carl
 Share

Recommended Posts

Hoe gek kan iemand zijn?

Na een slechte start met twee defecte kabels werkt alles nu naar behoren. Douglas uit Eindhoven heeft mij en de TD124 zes uur op bezoek gehad (daar ben je mooi klaar mee dan :D). Alles is nog eens nagelopen: er zat een schroef van het plateau los, de anti-skating werkte niet en de arm zat er verkeerd op. Een kleinigheidje houd je altijd. Verder advies gekregen mushrooms en motorveren te kopen.

Inmiddels wat platen gedraaid en het klink nu naar behoren. O jee, dat belooft niet veel goeds!

Inderdaad, de digitale weergave klinkt gemiddeld genomen beter dan de analoge. Of ik het ooit bij elkaar gespaard krijg weet ik niet, maar ik denk aan een niet-magnetisch Schopper plateau, een beter element en een betere arm.

Hoe gek kan iemand zijn?

Kun je niet beter aan een andere draaitafel denken ??

:)

• Members

Niet te spastisch doen, Ruud heeft nog een mooi EMT element liggen, die zal de hoofdprijs niet kosten, knal er nog een 12 inch Jelco arm tegenaan (die is echt beter) en je bent Spekkoper!

Aardige kerel die Groovy :D.

Als ik in mijn portemonnaie kijk krijg ik  acuut een aanval van hoogtevrees. 

n.b. niet iedereen is even enthousiast over de verrichtingen van Dhr. van den Hul.

Dat is zo.

Ik heb er geen ervaring mee.

Maar vrijwel geen enkel bedrijf krijgt 100% feedback.

Foutjes worden gemaakt maar ook weer opgelost heb ik op diverse fora gelezen.

Persoonlijk ken ik iemand die er goede ervaringen mee heeft.

Hij schijnt wel prijzig te zijn.

Is niet erg als het dan ook maar goed is :)

Men is het nooit met elkaar eens. Het is een uitdaging om daar wijs uit te worden. Een hobby op zich. 

Dealers, importeurs e.d. houden graag klanten. Zeker in deze karige tijd. Men zal er dus alles aan doen om het de klant naar de zin te maken en geen negatieve reclame over zich heen te krijgen. Vergeet ook niet dat op fora negatieviteiten vaak erg uitvergroot worden. Daar komt nog bij dat iedereen z'n eigen stokpaardjes heeft.

Met de voetjes op de grond blijven. Met jouw huidige draaitafel, arm en element moet er toch zeker van muziek te genieten zijn ?? Misschien eens kijken of de instellingen op je phonopre wel goed staan. Ik heb jaren een Gold op m'n Thorens TD 146 MKII en daarna LP 12 gehad. Daar was echt niks mis mee.

:)

De Jelco is vast beter, maar of hij goed genoeg is, daar zijn de geleerden het niet over eens en ik weet het niet.

Bedankt voor de EMT tip (niet het naaldje, maar het wijzen op).

ik heb hier de 9 inch Jelco gehad en dat is dus gewoon erg mooi spul.

Er gaat een hele brede range aan elementen in en gaat al vrij snel goed.

De 12 inch zou nog beter zijn maar daar heb ik zelf niet mee gespeeld.

(...) n.b. niet iedereen is even enthousiast over de verrichtingen van Dhr. van den Hul.

Dat klopt!

Er zijn in het algemeen twee soorten mensen die niet enthousiast zijn over Dhr. Van den Hul:

- mensen die zèlf commerciële belangen hebben;

- mensen die geen verstand van elementen (en andere hifi-aparatuur) hebben, en zich laten beïnvloeden door mensen die zèlf commerciële belangen hebben...

En geloof het of niet............

Er bestaat nog een derde categorie:

Zij die zich hebben laten vertellen dat dit zonder uitzondering perfekte elementen zijn.

Hun laatste zuurverdiende centen hier aan besteden, 3000 gulden destijds in de veronderstelling

daar iets moois voor terug te krijgen.

Bleek in de praktijk een zeer slecht sporend element.

Was niet goed te krijgen, ook niet na de aankoop van een SME 4 arm.

Toen maar weg gedaan aan een andere ongelukkige.

En geloof het of niet............Bleek in de praktijk een zeer slecht sporend element.

Was niet goed te krijgen, ook niet na de aankoop van een SME 4 arm.

Hoe reageerde Ault Jouk hierop? Heb je hem hierover geïnformeerd?

Gewoon nieuwsgierig.