Jump to content

Het Grote Thorens Vergelijk


carl
 Share

Recommended Posts

@Arden,

 

Zoals eerder aangegeven heb ik het element niet meer in bezit, maar ik ga kijken of ik nog iets kan vinden.

 

De dealer was Van Ingen Zaandam, die zal er in zijn bestaan niet veel van verkocht hebben............

Ik heb hem ingeruild bij Studio 107 Den Haag, mogelijk dat hij nog eens bij VDH geweest is uit handen van een andere eigenaar?

(de enorme afschrijving was toen reeds voor mijn rekening!).

 

Over lange cantilevers: Ik heb zelf van 2 kapotte Ortofons weer 1 werkende gemaakt, daarbij is de cantilever naar schatting 30% langer geworden dan origineel. Knutselwerk vergeleken bij de professionals, maar speelt nu weer als een lier en helemaal niet kritisch qua instellingen. De arm-massa is ook nog eens veel te laag voor de lage element compliantie. Dit soort grappen sterkt mij alleen maar in mijn verhaal dat je het echt heel bont moet maken om een element echt te laten disfunctioneren. 

Link to comment
Share on other sites

en nog iets.een plaat wordt tangentiaal gesneden hoe wil je met een gewone arm met een snijbeitel met vlakken de plaat afspelen er bestaan beschadigingen op de plaat om dat de fout hoek van de arm  niet nul is ,

Link to comment
Share on other sites

Zeg Wol, als jij nou werkelijk helemaal niets te melden hebt, meldt dan helemaal niets :angry:

Kenners zijn het, allemaal kenners. Wel met allemaal verschillende meningen. Maar het blijven kenners. 

En de een weet het nog beter dan de ander. Wat eigenlijk? Ik heb geen idee.

(de Goden verzoeken noem je zoiets :D)

Link to comment
Share on other sites

@kappa7

 

Ja, dat de compliantie hoger wordt door de langere cantilever (kracht x arm ?) had ik mij ook gerealiseerd (ik wilde niet teveel in detail treden).

Zeker als je tangentiale armen bouwt/gebruikt is dit een niet te verwaarlozen parameter waarvan je op de hoogte moet zijn. 

 

@wol

 

Neem van mij aan dat het een "goede" les is geweest, maar of het nooit meer zal gebeuren?

Ook ik blijf de hele elementen branche/handel m.b.t. tot waarde, service en afwaardering een wonderlijk fenomeen vinden. 

Link to comment
Share on other sites

arden dat je van de hull freak bent dat weten we ,maar er zijn ook andere goede fabrikanten en andere goede reparateurs en niet alleen vd huii

Natuurlijk Wol,

 

Er zijn ook andere goede fabrikanten.

Maar jij beweert dat Van den Hul een slechte is. Bovendien beweer je dat hij onbetrouwbaar is. Kun je dat met feiten aantonen?

Volgens mij klopt dat allebei niet. Hij hoort, denk ik, gewoon in het rijtje goede/betrouwbare fabrikanten thuis.

 

Groet,

 

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Het gaat me teveel geld kosten om de TD124 helemaal 100% naar wens te krijgen. Ik overweeg serieus om alles incl. lp's weg te doen.

Daar ga je vroeg of laat spijt van krijgen.

De TD124 weg doen kan natuurlijk er zijn zat liefhebbers en hij zal niet moeilijk te verkopen zijn voor een goede prijs.

Maar je platen weg doen??? :confused:  :confused:  :confused:

Link to comment
Share on other sites

Het gaat me teveel geld kosten om de TD124 helemaal 100% naar wens te krijgen. Ik overweeg serieus om alles incl. lp's weg te doen.

Best wel jammer vind ik.

Maar er zijn meer manieren om van muziek te genieten. :)

Link to comment
Share on other sites

@Spido,

 

Zo is het gegaan, en het ging om een Van Den Hul MC2 High output van 3000,00 gulden. Een model nu nog gevoerd wordt.

 

Destijds was er geen sprake van old stock. Analoog lag op de intensive care, zoiets moest speciaal besteld worden.

Na veel navraag werd me door "specialisten" bezworen dat dit element goed met mijn Dynavector zou matchen........

 

Na Philips GP400/Stanton 681EE/EEE/Denon DL110/160/301 dacht ik de alles overtreffende trap aan te kopen.

 

Alle elementen die ik na de MC2 heb gehad, daar bestond dit probleem niet eens. Maakt niet uit in welke incourante arm/element combinatie.

 

Vervelend voor je als je mensen niet op hun woord kunt geloven als je zelf andere ervaringen hebt.

 

Mogelijk had ik mij destijds assertiever op kunnen stellen, maar als je element (ik vertrouwde erop dat dit bewaarheid was) bij de bouwer terug geweest en er is geen enkele verbetering dan ben je als klant mooi uitgeluld. Uiteindelijk zelfs een nieuwe arm gekocht omdat het niet aan het element kon liggen.

 

Beste Arcman,

 

Dat jij problemen met dat element had, betwijfelde ik niet.

Maar of het probleem is ontstaan door een fout van Van den Hul, of op andere wijze is ontstaan, maak jij niet duidelijk.

Bovendien wek je de indruk, dat je zelf géén contact met Van den Hul hebt opgenomen om het probleem op te lossen.

Toch geef je Van den Hul de schuld. Dat lijkt mij niet fair.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor al jullie meelevende en wijze reacties in de eerste plaats. Sinds vanochtend hebben zich zelfs al een paar kopers gemeld.

Maar mijn vrouw komt zojuist thuis en wil niet dat ik al die mooie spullen weg doe, omdat ik er zoveel plezier aan beleef.

Ik kan nog wel eens te emotioneel reageren (zelfkennis is nooit weg).

Als de economie weer aantrekt kan ik altijd nog upgraden. Op dit moment eenvoudig de kosten laag houden.

 

p.s. mijn vrouw is niet te koop.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor al jullie meelevende en wijze reacties in de eerste plaats. Sinds vanochtend hebben zich zelfs al een paar kopers gemeld.

Maar mijn vrouw komt zojuist thuis en wil niet dat ik al die mooie spullen weg doe, omdat ik er zoveel plezier aan beleef.

Ik kan nog wel eens te emotioneel reageren (zelfkennis is nooit weg).

Als de economie weer aantrekt kan ik altijd nog upgraden. Op dit moment eenvoudig de kosten laag houden.

 

p.s. mijn vrouw is niet te koop.

Dan de foto van je vrouw achterwege blijven :D<_<

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor al jullie meelevende en wijze reacties in de eerste plaats. Sinds vanochtend hebben zich zelfs al een paar kopers gemeld.

Maar mijn vrouw komt zojuist thuis en wil niet dat ik al die mooie spullen weg doe, omdat ik er zoveel plezier aan beleef.

Ik kan nog wel eens te emotioneel reageren (zelfkennis is nooit weg).

Als de economie weer aantrekt kan ik altijd nog upgraden. Op dit moment eenvoudig de kosten laag houden.

 

p.s. mijn vrouw is niet te koop.

 

Je boft maar, met zo'n wijze vrouw :)

Link to comment
Share on other sites

@Spido,

 

Als je bijdrage #326 goed had gelezen had je misschien begrepen dat ik hem er persoonlijk over aangesproken heb.

 

De overdracht van het element moest via mijn dealer, ik ga er vanuit dat dit ook daadwerkelijk zo gedaan is.

 

Als hij werkt met een dealernet moet je er als klant op kunnen vertrouwen deze service wordt verleend.

Dat de servicegraad nu goed is daar ben ik van overtuigd, nog niet van de absolute kwaliteit van de elementen.

Maar is het vreemd dat je kopschuw wordt voor een merk na deze ervaring????

Wat had ik meer kunnen doen als gemiddeld assertieve consument, ben je dan automatisch voer voor de Leeuwen?

Mijn verlies is nog groter als ik bedenk dat ik de SME 4 onnodig aangeschaft heb om het ding nog een kans te geven. 

 

Ik denk dat je de enige bent op dit forum voor wie de zaak niet duidelijk is.

Link to comment
Share on other sites

(...) Ik heb de naamgever er tijdens een beurs persoonlijk op aangesproken en hij vond het vreemd.

De arm, toen een Dynavector kon het probleem volgens de naamgever beslist niet zijn.

Hij heeft mij gevraagd het element via de dealer op te sturen, en dit is ook gedaan.

Daar heeft hij de kans gehad e.e.a. "recht" te zetten. Echter zonder resultaat.

Toen de SME 4 gekocht, en bracht ook niets.(...)

Ik zou het op prijs stellen en terecht vinden als mij zoveel jaren na dato, alnog compensatie zou worden geboden.

 

 

Beste Arcman,

 

Aha... je hebt dus de heer Van den Hul persoonlijk aangesproken? Op een beurs?

Dat zal hij vast leuk hebben gevonden!

Daarna heb jij het element via een dealer naar de heer Van den Hul laten sturen?

Weet je zeker dat het daar inderdaad is geweest? 

Zat er een reparatienota en een reparatierapport van Van den Hul bij, toen je het element terugkreeg?

 

Als je verhaal niet blijkt te kloppen, hoef je - dunkt mij - niet te rekenen op compensatie of coulance, maar zou een aanklacht tegen jou wegens laster eerder te verwachten zijn.

Link to comment
Share on other sites

arcman is ter goeder trouw geweest

hij heeft contact opgenomen met vd hull en heeft het element weggebracht naar de dealer,

spido hoe verzint jij laster,terwijl arcman zwaar teleurgesteld was in de hele procedure 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...