Jump to content

Het Grote Thorens Vergelijk

carl
 Share

Recommended Posts

Beste TL200,

Je idee is prima, en het zal je daarom niet verbazen dat andere slimme mensen er al eerder op zijn gekomen...

Een ultrasoon reinigingsbadje werd destijds ondermeer door Goldring geleverd. Maar het was natuurlijk de bedoeling dat alleen de naaldunit in de tobbe ging: niet het hele element. Dus was het alleen bedoeld voor MD-elementen.

Het ultrasoon vibreren (Ortofon had destijds een ultrasoon borsteltje; Audio Technica (AT 637) leverde een soort trilplaatje) kan de spandraadjes in een MC-element kennelijk schaden: vandaar dat ook die techniek niet meer wordt toegepast.

http://www.audiokarma.org/forums/archive/index.php/t-455338.html

Al vele jaren lang gebruik ik een borsteltje dat aan de binnenzijde van het schroefdopje van een flesje speciale naaldreinigings-vloeistof (een soort alcohol) zit. De haartjes zijn van heel dun nylon (of perlon) en dat werkt nog steeds prima.

Het verbaasd me idd niet Spido. Trouwens, perlon is gewoon een merknaam voor nylon.

Dat spandraadjes beschadigd worden is niet verwonderlijk, een beetle ultrasoonbad trilt de pezen los van de botten.....

Ik maak de naald schoon met huishoud alcohol 70%.

Ik was wel verrast bij Hans die doet het met sillit bang :D

Ik moet zeggen mijn emt element werd er wel schoon van en het speelde met minder vervorming als voorheen.

:)

Alleen wanneer het vuil erg vast zit. Ik heb eens een gebruikte Micro Benz Glider gekocht. Toen ik thuis kwam bleek het ding met een enorme hoeveelheid vervorming te spelen. Wat bleek... er zat een harde korst om de naald. Deze heb ik toen met van alles geprobeerd om hem weg te krijgen. Wat uiteindelijk met Cillit Bang ontvetter wél lukte. Ik had het element al terug willen sturen. Gelukkig bleek er niks aan de hand en heb ik dit element gebruikt totdat ik het in een te lompe bui molde.

Alleen wanneer het vuil erg vast zit. Ik heb eens een gebruikte Micro Benz Glider gekocht. Toen ik thuis kwam bleek het ding met een enorme hoeveelheid vervorming te spelen. Wat bleek... er zat een harde korst om de naald. Deze heb ik toen met van alles geprobeerd om hem weg te krijgen. Wat uiteindelijk met Cillit Bang ontvetter wél lukte. Ik had het element al terug willen sturen. Gelukkig bleek er niks aan de hand en heb ik dit element gebruikt totdat ik het in een te lompe bui molde.

Wellicht is dit een goede tip voor de dt liefhebbers. :)

Hoe staat het nu met de EMT ??

Er zit nu een Denon 103 element in.

Een kennis van mij probeert het emt element te repareren.

Weinig kans dat dat gaat lukken.

Voorlopig leg ik het in de kast,of ik verkoop het als defect.

Ik geloof het gelijk George. Hoe zal van den Hul dit nu weghalen - demagnetiseren?

hij gebruikt daar een soort van kneedgum voor dat een beetje plakkerig is.

Dit is goed in elke form te brengen die je het beste uit komt en het vuil kleeft daar goed aan vast.

Als je het maar bij weten houdt :) Veel meer dan het voorzichtig schoonmaken van de naald zou ik toch niet zelf gaan doen Carl. Bij een MM is er ook niet veel anders schoon te maken maar in een MC zitten zeer dunne fragiele draadjes en daar heb je beslist veel ervaring en vakmanschap voor nodig om daar verantwoord mee om te gaan.

Die van de Hul is echt niet begonnen met elementen van 2000 euro. Waarschijnlijk heeft hij er eerst wat uit elkaar gehaald uit interesse, toen een paar op eigen rekening gerepareerd en de rest kwam vanzelf.

Als je het maar bij weten houdt :) Veel meer dan het voorzichtig schoonmaken van de naald zou ik toch niet zelf gaan doen Carl. Bij een MM is er ook niet veel anders schoon te maken maar in een MC zitten zeer dunne fragiele draadjes en daar heb je beslist veel ervaring en vakmanschap voor nodig om daar verantwoord mee om te gaan.

Dat is zeker waar, ik zal het zelf dan ook niet snel doen ondanks dat ik dit nu al een aantal keer heb gezien hoe vd Hul dat doet.

Ben veel te bang om deze priegel draadjes kapot te maken.

Is een tandarts geloofwaardig?

Mijn tandarts vertelde vol trots over zijn kabeltje van € 8000,00 en ik moest € 450,00 afrekenen. 

Ik heb met hem te doen, want waar haalt hij die andere € 7550,00 vandaan?

Binnenkort mag hij mijn Airdream Special MK 1 proberen. Misschien kan ik hem wat lucht verkopen.

Wat ik bedoel te zeggen tegen Wol is dat van de Hul misschien niet goedkoop is , maar dat is een tandarts ook niet. Die heeft natuurlijk ook een aantal jaren moeten studeren en investeren om zoveel te verdienen. Van de Hul heeft daarbij weinig concurrentie en is in vergelijk met concurrenten als Goldring en de Stylus expert niet duur.

Lijkt mij ook.

Tis misschien veel geld vooral als je het niet hebt liggen maar voor de geboden waar vind ik niet dat vd Hul veel duurder is dan zijn concurrenten. ik weet dat er iemand is in België veel duurder is en daar heb ik een minder hoge pet van op als het om retippen of element reparatie gaat.

ik wil  gewoon aangeven in duitsland zit er ook een paar betrouwbare gasten die het het voor een betaalbare prijs doen leest maar eens op aanaloog.de  dus naast vd hul zijn er nog meerdere

• Members

Tja Wol, ik zag hier onlangs een prijsopgave voor een EMT gedaan vanuit Duitsland voorbij komen, was dat niet 580 euro ex transport?

Toevallig heb ik 2 weken geleden voor een klant een EMT door vdH laten opknappen (en deze was echt ''totall loss''), de goede man betaalde uiteindelijk 450 euro voor een complete revisie. Het element is weer in nieuwstaat en speelt de sterren van de hemel. Voor dat bedrag weet ik niet wat hij anders had moeten kopen om een beter resultaat te behalen.

Ook vraag ik me af wat Carl elders had moeten betalen voor zijn Benz element welke wegging voor een re-tip terwijl er eigenlijk niet veel mis mee was. Voor jouw beleving, Carl moest 121 euro afrekenen. Element als nieuw, sterker nog (zijn reacties zo peilend), beter als nieuw...

Om nu, en ik weet niet of men hier nu echt op zit te wachten maar ik doe het toch, eens een ander licht op de heer van den Hul te werpen, even de volgende off-topic voorbeelden:

Mijn schoonmoeder, 53 jaar oud, zit in haar laatste levensfase vanwege Leukemie. De medische wetenschap heeft haar volledig opgegeven, verwachtte levensduur: maanden. Wie heeft hier nu de draad opgepakt om haar vanuit een natuurkundig perspectief en benadering toch nog te behandelen en een langer of in ieder geval beter resterend leven te bieden? AJ van den Hul.

Binnen 2 dagen (!) had mijn schoonmoeder weer energie en ziet ze het zelf veel zonniger in. Zij is niet de enige welke hij behandeld, zo zijn er velen, regelmatig met succes. Dit hele traject wil ik hier verder niet behandelen, maar ik denk dat wat meer respect voor de persoon van den Hul absoluut op zijn plek is.

Buiten deze medische uitstapjes is hij ook eigenaar van een groot pand in Brazilie, daar wordt een grote groep kinderen gehuisvest welke op deze manier eigenlijk ''geadopteerd'' zijn. Deze kinderen hebben zo weer een beter perspectief, krijgen scholing en hebben weer regelmaat. Ook dit wordt allemaal volledig belangenloos georganiseerd en gefinancieerd door de heer van den Hul. Dan gun ik hem ook iedere euro winst welke hij met zijn kabels, elementen of electrionica maakt. Daarbij, ik vind het een bijzonder aangenaam persoon!

Einde off-topic...

E580 ex verzenden dat bedrag noemde ik.

Dan gaat het via Hanze hifi.

E450 is een interresante prijs,mijn Emt tsd-15 is ook totall loss.

Momenteel kan ik het niet laten doen,maar ik hou dit in gedachten.

Mooi dat mijnheer v/d hul zich ook inzet voor zieken en minder bedeelden.

Of de Benz beter klinkt als nieuw is natuurlijk moeilijk te zeggen omdat het audiotief geheugen niet zo ver rijkt, maar het zou best zo kunnen zijn. Hij klinkt echter meer dan prima.

Verder heb ik prijsopgave gevraagd bij verschillende bedrijven en dat lag beduidend hoger dan van den Hul. Ik heb de offertes bewaard om er in het kader van Puresound nog wat over te schrijven. Maar goed waar het natuurlijk om gaat is, dat ik niet kan zien of het een versleten naald is of niet als het element niet klinkt. Als van den Hul naast het schoonmaken onnodig de naald en cantilever had vervangen was ik ook tevreden geweest. Bij zaken doen gaat het toch in de eerste plaats om vertrouwen en is de prijs een afgeleide. Ik heb binnen mijn vriendenkring een vm CEO van een miljardenbedrijf en hij formuleerde het eens zo: je beter zaken doen zonder contract met iemand die je vertrouwt dan met het beste contract van de wereld met iemand die je niet vertrouwt. Wat dat betreft ga ik ook altijd op mijn gevoel af.

(...) Ik heb binnen mijn vriendenkring een vm CEO van een miljardenbedrijf en hij formuleerde het eens zo: je beter zaken doen zonder contract met iemand die je vertrouwt dan met het beste contract van de wereld met iemand die je niet vertrouwt. Wat dat betreft ga ik ook altijd op mijn gevoel af.

Je wordt altijd bedrogen door mensen die je vertrouwt. 

Nooit door mensen die je niét vertrouwt.

Als ik zou kunnen kiezen zou ik met Chuchill zaken doen en niet met Hitler. Misschien wordt ik dan wel in mijn vertrouwen teleurgesteld, maar dat is toch beter dan met een boef in zee te gaan. Maar ik volg wel altijd het principe van Stalin: " vertrouwen is goed, maar controleren is beter". We dwalen zo wel af.

Als ik zou kunnen kiezen zou ik met Chuchill zaken doen en niet met Hitler. Misschien wordt ik dan wel in mijn vertrouwen teleurgesteld, maar dat is toch beter dan met een boef in zee te gaan. Maar ik volg wel altijd het principe van Stalin: " vertrouwen is goed, maar controleren is beter". We dwalen zo wel af.

inderdaad kameraad Carl. <_<