carl Posted 22 januari 2014 Author Report Share Posted 22 januari 2014 We moeten er maar over ophouden anders wordt het onnodig ruzie. PM bestaat er iets als een subjectieve analyse. Een analyse is toch altijd enigermate subjectief. Wat denkt een taalpurist als Spido daarvan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 22 januari 2014 Report Share Posted 22 januari 2014 We moeten er maar over ophouden anders wordt het onnodig ruzie. PM bestaat er iets als een subjectieve analyse. Een analyse is toch altijd enigermate subjectief. Wat denkt een taalpurist als Spido daarvan? Ik weet niet wat Spido er van vindt maar ik ben van mening dat een analyse altijd objectief is, anders is het een mening. In ieder geval gekleurd door eigen (voor-) oordelen. Chemische (en andere) analyses zijn altijd op feiten gebaseerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 januari 2014 Author Report Share Posted 22 januari 2014 Dat ben ik wel met je eens. Wat ik bedoelde met enigszins subjectief is dat mijn analyse een ander kan zijn dan die van jou terwijl ze allebei naar eer en geweten gedaan zijn. Een subjectieve analyse is net als een koppige ezel een pleonasme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 22 januari 2014 Report Share Posted 22 januari 2014 Dat ben ik wel met je eens. Wat ik bedoelde met enigszins subjectief is dat mijn analyse een ander kan zijn dan die van jou terwijl ze allebei naar eer en geweten gedaan zijn. Een subjectieve analyse is net als een koppige ezel een pleonasme. ik vind het meer een contradictio in terminis, een tegenspraak in termen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcman Posted 22 januari 2014 Report Share Posted 22 januari 2014 Jongens toch, Laat ik de beproefde Spido Google methode maar eens toepassen. definition subjective analysis: where the feeling of the individual taking part in the analysis process determines the outcome. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 22 januari 2014 Report Share Posted 22 januari 2014 wie heeft het probleem ik dacht Arcman ,dus gewoon laten rusten Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 januari 2014 Report Share Posted 22 januari 2014 In tegenstelling tot Arcman bewaar ik heel veel. Ik heb nog een zo goed als ongebruikt Denon 304 element liggen met een gebroken cantilever (afstellingsfoutje). Ik zal er eens een keer over denken om hem bij van de Hul af te leveren. Een reserve element kan geen kwaad. Hoeveel zou zo iets kosten.€375, - Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 januari 2014 Report Share Posted 22 januari 2014 We moeten er maar over ophouden anders wordt het onnodig ruzie. PM bestaat er iets als een subjectieve analyse. Een analyse is toch altijd enigermate subjectief. Wat denkt een taalpurist als Spido daarvan? Ruzie op een forum? Dat kan ik haast niet geloven. Wel is het verstandig om er over op te houden. Zeker nu ik de excuses van Arcman heb gelezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 januari 2014 Author Report Share Posted 22 januari 2014 €375, - Waarschijnlijk beter dan nieuw bij Aalt Jouk. Als ik wat geld over heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 januari 2014 Report Share Posted 22 januari 2014 Waarschijnlijk beter dan nieuw bij Aalt Jouk. Als ik wat geld over heb.ik heb er geen spijt van. Mogelijk mn sumiko element ook eens na laten kijken hopelijk is een schoonmaakbeurt daar ook voldoende om die weer aan het zingen te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 januari 2014 Author Report Share Posted 22 januari 2014 We maken alles schoon behalve een element. Dan denken we al vlug dat een nieuwe nodig is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 23 januari 2014 Members Report Share Posted 23 januari 2014 Iedereen is altijd zo bang en voorzichtig, een element is lang niet zo teer en fragiel als iedereen altijd maar denkt. Bepaalde onderdelen, daar dien je idd heel voorzichtig mee te zijn, maar een naald, zeker als deze van echt diamant is, die heb je echt niet zo maar om zeep! Enig idee trouwens hoeveel kilometers zo'n naaldje in zijn leven af moet leggen onder 'erbarmelijke'' omstandigheden? Dan is een kleine onderhoudsbeurt om de zoveel tijd echt geen slecht idee. Doe je ineens heel lang met zo'n element! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 januari 2014 Report Share Posted 23 januari 2014 De naald kun je gewoon een paar dagen op de A2 leggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 24 januari 2014 Report Share Posted 24 januari 2014 potjr zal wel bij van de hul clubje zitten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 24 januari 2014 Report Share Posted 24 januari 2014 Ik gebruik regelmatig een cleaner van clearaudio voor de naald en een soort van gel waar je de naald in kunt laten zakken. Daarnaast neem ik altijd met een koolstofborstel het stof van mijn platen. Ik neem aan dat dit voldoende is voor het onderhoud van je naald of vergis ik me daarin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 24 januari 2014 Report Share Posted 24 januari 2014 Nu heb je het over schoonmaken van de naaldpunt. Het element kan ook vervuild raken kijk maar naar de Benz van Carl. Ook bij mijn element zat er redelijk wat ijzervijzel in. De magneet trekt dit makkelijk aan en dit hoopt zich op op plekken waar je dat zeker niet wil hebben Dat ijzer kan overigens komen van scharnieren in deuren en andere ijzeren dingen in huis die bewegen. Maar ook van het werk mee genomen worden in kleding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 januari 2014 Report Share Posted 25 januari 2014 Nu heb je het over schoonmaken van de naaldpunt. Het element kan ook vervuild raken kijk maar naar de Benz van Carl. Ook bij mijn element zat er redelijk wat ijzervijzel in. De magneet trekt dit makkelijk aan en dit hoopt zich op op plekken waar je dat zeker niet wil hebben Dat ijzer kan overigens komen van scharnieren in deuren en andere ijzeren dingen in huis die bewegen. Maar ook van het werk mee genomen worden in kleding. IJzer zit ook in biefstuk en veel groente, geen spinazie meer eten dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 januari 2014 Author Report Share Posted 25 januari 2014 Nu heb je het over schoonmaken van de naaldpunt. Het element kan ook vervuild raken kijk maar naar de Benz van Carl. Ook bij mijn element zat er redelijk wat ijzervijzel in. De magneet trekt dit makkelijk aan en dit hoopt zich op op plekken waar je dat zeker niet wil hebben Dat ijzer kan overigens komen van scharnieren in deuren en andere ijzeren dingen in huis die bewegen. Maar ook van het werk mee genomen worden in kleding. Ik geloof het gelijk George. Hoe zal van den Hul dit nu weghalen - demagnetiseren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 25 januari 2014 Report Share Posted 25 januari 2014 Ik geloof het gelijk George. Hoe zal van den Hul dit nu weghalen - demagnetiseren? Of een nog grotere magneet gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 25 januari 2014 Report Share Posted 25 januari 2014 Nu even serieus, ik heb op mijn werk op het laboratorium heel veel ultrasoon gereinigd en allerlei vloeistoffen ontgast met HF-badjes en baden (van 5 tot 1000 liter inhoud). Deze techniek wordt ook gebruikt voor het reinigen van juwelen etc. zou dit mss. ook geschikt zijn voor het reinigen van een element ? Je moet dan wel met een laag energienivo werken, ik heb weleens een zilveren kettinkje uit elkaar zien vallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 januari 2014 Report Share Posted 25 januari 2014 Nu even serieus, ik heb op mijn werk op het laboratorium heel veel ultrasoon gereinigd en allerlei vloeistoffen ontgast met HF-badjes en baden (van 5 tot 1000 liter inhoud). Deze techniek wordt ook gebruikt voor het reinigen van juwelen etc. zou dit mss. ook geschikt zijn voor het reinigen van een element ? Je moet dan wel met een laag energienivo werken, ik heb weleens een zilveren kettinkje uit elkaar zien vallen. Dat zou zou je aan v.d.H moeten vragen. Die zal daar ongetwijfeld ervaring mee hebben. Het blijft een mechanische bewerking met veel nattigheid. Misschien kan dat prima maar dan moet je wel goed weten wat je doet. Zelf maak ik de naald regelmatig schoon met wat isopropyl alcohol en een zacht marterharen penseeltje onder de microscoop. Het is opmerkelijk hoeveel vettigheid daar op den duur blijft plakken. Maar dan heb je het wel over maanden tot een half jaar. In het element zelf en op de cantilever zie ik eigenlijk nauwelijks vuil, hoogruit wat loszittend stof wat gemakkelijk voorzichtig weg te blazen is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 25 januari 2014 Report Share Posted 25 januari 2014 Zelf maak ik de naald regelmatig schoon met wat isopropyl alcohol en een zacht marterharen penseeltje onder de microscoop. Het is opmerkelijk hoeveel vettigheid daar op den duur blijft plakken. Maar dan heb je het wel over maanden tot een half jaar. In het element zelf en op de cantilever zie ik eigenlijk nauwelijks vuil, hoogruit wat loszittend stof wat gemakkelijk voorzichtig weg te blazen is. Ik doe precies hetzelfde . Ik heb een mooie, vintage, Bausch en Lomb stereomicroscoop (echt waar), vergroot tot max. 30 keer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 januari 2014 Author Report Share Posted 25 januari 2014 Feit is in ieder geval dat het element na van de Hul veel beter klonk. Ik maak zelf trouwens regelmatig schoon met Last en inderdaad zo'n gelei waar je de naald in laat zakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 25 januari 2014 Report Share Posted 25 januari 2014 Ik maak de naald schoon met huishoud alcohol 70%. Ik was wel verrast bij Hans die doet het met sillit bang Ik moet zeggen mijn emt element werd er wel schoon van en het speelde met minder vervorming als voorheen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 januari 2014 Report Share Posted 25 januari 2014 Nu even serieus, ik heb op mijn werk op het laboratorium heel veel ultrasoon gereinigd en allerlei vloeistoffen ontgast met HF-badjes en baden (van 5 tot 1000 liter inhoud). Deze techniek wordt ook gebruikt voor het reinigen van juwelen etc. zou dit mss. ook geschikt zijn voor het reinigen van een element ? Je moet dan wel met een laag energienivo werken, ik heb weleens een zilveren kettinkje uit elkaar zien vallen. Beste TL200, Je idee is prima, en het zal je daarom niet verbazen dat andere slimme mensen er al eerder op zijn gekomen... Een ultrasoon reinigingsbadje werd destijds ondermeer door Goldring geleverd. Maar het was natuurlijk de bedoeling dat alleen de naaldunit in de tobbe ging: niet het hele element. Dus was het alleen bedoeld voor MD-elementen. Het ultrasoon vibreren (Ortofon had destijds een ultrasoon borsteltje; Audio Technica (AT 637) leverde een soort trilplaatje) kan de spandraadjes in een MC-element kennelijk schaden: vandaar dat ook die techniek niet meer wordt toegepast. http://www.audiokarma.org/forums/archive/index.php/t-455338.html Al vele jaren lang gebruik ik een borsteltje dat aan de binnenzijde van het schroefdopje van een flesje speciale naaldreinigings-vloeistof (een soort alcohol) zit. De haartjes zijn van heel dun nylon (of perlon) en dat werkt nog steeds prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts