Hans van Liempd Posted 2 december 2013 Report Share Posted 2 december 2013 Het gaat in ieder geval door. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 2 december 2013 Report Share Posted 2 december 2013 Ik ben wel pro-Zwolle. Want de heren kunnen dan een Lenco, Garrard, EMT en/of Thorens neerzetten ter afwisseling. Dat zou wel leuk zijn met idler wheel erbij. Marco wilde ook nog een keer zoiets doen. Jammer genoeg kon ik dit weekend niet aanwezig zijn bij HanzeHifi's Black Magic weekend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 2 december 2013 Report Share Posted 2 december 2013 @Ivan10; Leuk, dan maak ik een foto van jou. Dan ga ik eerst even naar de kapper. Het is nu een wildeboel! ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 2 december 2013 Report Share Posted 2 december 2013 Ik ben wel pro-Zwolle. Want de heren kunnen dan een Lenco, Garrard, EMT en/of Thorens neerzetten ter afwisseling. Dat zou wel leuk zijn met idler wheel erbij. Marco wilde ook nog een keer zoiets doen. Jammer genoeg kon ik dit weekend niet aanwezig zijn bij HanzeHifi's Black Magic weekend.Dat is dan ook waarom ik voorstelde om te kijken of dit vergelijk niet daar te houden is.Wie heeft er goede contacten daar en wil deze ook aan wenden om te zien of dat een optie is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 december 2013 Report Share Posted 2 december 2013 Eigenlijk zou je er ook een moderne Thorens bij moeten doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 december 2013 Report Share Posted 2 december 2013 In Zwolle kunnen ze wel een TD124+goede arm+goed element laten horen. Misschien ook het verschil met mijn TD124. Voor de winkel is het misschien leuke reclame. Zo is het niet onmogelijk dat ik hem daar nog eens laat upgraden. Men mag mij daarvan overtuigen. Misschien maak ik dan een verslagje voor op HifiPlatform en Carl voor op Puresound? Dat lijkt me leuke reclame. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 december 2013 Report Share Posted 3 december 2013 Wat voor upgrade heb je in gedachten. Heb je een serie 1 of 2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 december 2013 Report Share Posted 3 december 2013 Ik heb een twee, maar met het zware plateau. Volgens Hanze moet de motor altijd uit elkaar. Ik zou graag het verschil eens horen met mijn ongereviseerde + eenvoudige arm + eenvoudig element, met een model van hen. Dat zou tijdens een d.t. dag kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 december 2013 Report Share Posted 3 december 2013 Wie zouden er mee naar Zwolle willen? Kan er iemand contact met hen leggen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 december 2013 Report Share Posted 3 december 2013 Ik heb een twee, maar met het zware plateau. Volgens Hanze moet de motor altijd uit elkaar. Ik zou graag het verschil eens horen met mijn ongereviseerde + eenvoudige arm + eenvoudig element, met een model van hen. Dat zou tijdens een d.t. dag kunnen. Dat scheelt duiten. Bij een twee hoeft de motorophanging niet aangepast worden. Bij een serie 1 monteerd Jaap Pees de ophanging van een twee,die is stabieler en geeft minder rumble. Wil je het goed doen dan moet de motor idd uit elkaar,het oude vet moet eruit en de lagers die meestal niet zo fris meer zijn moeten vervangen worden. Op de site van Hanzehifi staat beschreven wat een revisie inhoud. De mijne draait crecendo,is bij de start meteen op snelheid,rumble hoor ik pas als ik de versterker driekwart open zet. Als niemand zich geroepen voelt om Hanzehifi te contacteren,dan wil ik dat wel doen. Ik vraag het dan aan Jaap Pees,ik ken hem goed. Of hij een meeting ziet zitten hoor ik dan wel. Het zou kunnen zijn dat hij in is om het bij hem thuis te doen,hij heeft genoeg Emt Garrard Thorens en nog andere merken draaitafels staan. Hij heeft ook de ruimte. Laat maar weten of ik dat zal doen of niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 december 2013 Report Share Posted 3 december 2013 @Groovy: het is handig dat je de mensen aldaar kent. Wat mij betreft, mag je hen vragen wat de mogelijkheden zijn van een Thorens-dag. Wie kunnen nog meer een Thorens meenemen? Ik denk dat we het bij dit merk moeten houden, vanwege dit topic en de bezigheden van Hanze. Het lijkt zinvol om de over-bekende TD160 (van Carl), die je voor weinig kunt kopen, er in te betrekken. Jacques heeft een nieuwere Thorens, misschien wil hij ook mee. En hopelijk nog een aantal andere forumleden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 december 2013 Report Share Posted 3 december 2013 Ik zal Jaap eens polsen. Ik laat weten wat zijn reactie is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 december 2013 Report Share Posted 3 december 2013 Ik zal Jaap eens polsen. Ik laat weten wat zijn reactie is. Mail naar Jaap Pees is verstuurd. Ik verwacht uiterlijk morgen antwoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 december 2013 Report Share Posted 3 december 2013 @ Groovy, helemaal goed. Hartelijk dank namens het voltallige High-end forum, vrouw en kinderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 december 2013 Report Share Posted 3 december 2013 @ Groovy, helemaal goed. Hartelijk dank namens het voltallige High-end forum, vrouw en kinderen. Wow,mag jij namens het hele forum spreken Graag gedaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 december 2013 Author Report Share Posted 3 december 2013 Zou leuk zijn! Ik heb trouwens vorig uitvoerig naar de motormodificatie geluisterd op hun show: een draaitafel zonder en een met. Als er al verschil te horen was dan had het ook aan de naald kunnen liggen. Maar ik heb het toch laten doen. In eigen ruimte en eigen apparatuur ligt dat waarschijnlijk toch anders.Ik ben er trouwens zeer tevreden mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 december 2013 Report Share Posted 3 december 2013 Even een tussendoortje. Vroeger had ik een TD145. Dat is een TD160 met electronische afslag. Op het plateau lag een glasplaat, die het geluid helderder maakte en een aandrukpuk, die het laag strakker maakte. In de TP16 arm zat een Dynavector 100r, een combinatie die volgens de geleerden destijds niet kon. Toch klonk het beter dan met een Stanton 681EEE. De phonoversterker was destijds waarschijnlijk een eenvoudige Lentek. Toen de cd zijn opmars begon, heb ik alles weggedaan. Tom heh! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 december 2013 Report Share Posted 3 december 2013 Ja Je was niet de enige. De liefhebbers kochten toen voor een prikkie draaitafels voor hun verzameling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 december 2013 Report Share Posted 3 december 2013 Nu zijn ze weer niet duur. Er staat een mooie TD-2001 op MP voor maar 575€ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 december 2013 Report Share Posted 3 december 2013 Zou leuk zijn! Ik heb trouwens vorig uitvoerig naar de motormodificatie geluisterd op hun show: een draaitafel zonder en een met. Als er al verschil te horen was dan had het ook aan de naald kunnen liggen. Maar ik heb het toch laten doen. In eigen ruimte en eigen apparatuur ligt dat waarschijnlijk toch anders.Ik ben er trouwens zeer tevreden mee. Fijn zo. Die modificatie betreft de gelijkloop van de motor was niet duur. Het ging dacht ik om de motor aan te passen aan het voltage wat er tegenwoordig uit het net komt. Dat was 220 en is nu 230 volt. Blijkbaar zijn er pieken die boven de 230 uitkomen,daar heeft het Hatteam voedingen voor gemaakt om de gelijkloop te garanderen. Die dingen zijn wel prijzig e1500. Jaap Pees had en heeft misschien nog experimentele voedingen liggen,daar vroeg hij e900 voor. Het zou idd mooi zijn als het doorgaat,dan kunnen we ook zijn Thorens twd 224 zien spelen. Hij heeft ook nog een zeer zeldzame Garrard 302. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 december 2013 Report Share Posted 3 december 2013 Jaap vind het leuk om aan het vergelijk mee te werken. 1 op 1 vergelijken daar zet hij vraagtekens bij vanwege de vele variabelen. Hij kan de draaitafels op zijn meetapparatuur aansluiten zodat er een uitdraai komt waar je op kunt zien hoe je dt zich gedraagt,denk bv aan rumble en het loopwerk. Maar het kan alleen op Maandag of Donderdag. Hij wil weten hoeveel mensen er komen. Hoe laat is de aanvang en sluiting van het evenement. Zijn koffie thee en broodjes gewenst,een klein nog nader te bepalen bedrag te betalen door de deelnemers. Hij wil het ook voorleggen aan Hanzehifi,maar dan zal het op een avond moeten. Wie heeft er een concreet voorstel betreft de organisatie. Jaap en ik houden contact. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 december 2013 Author Report Share Posted 3 december 2013 Hai Groovy, dat ziet er aardig uit. Als we daarbij twee draaitafels kunnen horen met eenzelfde element geeft dat in ieder geval al een leuke indruk. Ik heb op maandag of vrijdag vrij ivm deeltijd , maar ik realiseer me dat ik gepriviligeerd ben en dat dit voor anderen erg lastig ligt. Hebben mensen verder suggesties. Ik kan me ook voorstellen dat we wat metingen bijwonen in beperkte groep en dat hier bespreken op het forum en nog eens op een zaterdag of zondag een aparte sessie doen waar we wat Thorensen naast elkaar zetten buiten Hanze om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 december 2013 Report Share Posted 3 december 2013 Hoy Carl. Twee draaitafels met dezelfde arm en element is zeker mogelijk,als ze een verwisselbare headshell hebben. Ik heb geen verplichtingen op Maandag of Donderdag.. Maar wellicht is dat anders voor anderen. Voor een sessie bij iemand thuis ben ik ook in. Ik wacht verdere suggesties af alvorens ik weer contact opneem met Jaap. Op een maandag of donderdag dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 december 2013 Report Share Posted 3 december 2013 Mochten we maar met een paar mensen zijn,dan kan het ook bij mij. Ik kan ook een Thorens 124 mk1 Emt 930 en een Garrard 301 laten horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 3 december 2013 Report Share Posted 3 december 2013 Lijkt me wel leuk om te doen, mijn 124 ligt in onderdelen, dus die meenemen word lastig Maar bij Hanze Hifi organiseren is voor mij toppie, en maandag of donderdag kan ik wel, of 's avonds is in principe ook geen probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts