Guest Posted 30 januari 2014 Report Share Posted 30 januari 2014 arden ,in duitsland zijn die leveren goed werk met nieuwe naald 100 euro,s lees maar op aaa ,ik vind als je wat schrijf moet je onpartijdig zijn op dit form en niet zeggen de mijne goed en de ander is minder goed en het klopt in duitsland heb je ook die je om de oren slaat maar dat heb je hier ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 januari 2014 Report Share Posted 30 januari 2014 Beste Wol, Spido is onpartijdig (althans: niet belanghebbend) wat reparatie van pick-up elementen betreft. Hij heeft in het verre verleden prima ervaringen* opgedaan met Aalt Jouk van den Hul. Spido zou er geen moment over piekeren een kostbaar element te sturen naar een Duitser met onbekende kwaliteiten en kwalificaties (Diplomingenieur? In wàt dan, eigenlijk?), als er een bekende, ja zelfs wereldberoemde specialist in ons eigen Nederland is, die het waarschijnlijk goedkoper en hoogstwaarschijnlijk beter kan doen. Maar ja: het zal wel weer duurder moeten zijn, om goed te kunnen wezen. En wat je van vèr haalt, is lekkerder, hè? (VdH speelde het zelfs klaar om een paar Satin MC elementen (die met afneembare / uitwisselbare naaldunits), die kapotschoongespoten waren, weer in orde te krijgen!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 30 januari 2014 Report Share Posted 30 januari 2014 Ik durf ook rustig te stellen dat van den Hull zijn reputatie niet aan kletspraat en prutswerk heeft te danken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 30 januari 2014 Report Share Posted 30 januari 2014 Jullie draaien het verhaal om het gaat niet over de kwaliteit van herstellen het gaat over de prijs . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 januari 2014 Members Report Share Posted 30 januari 2014 Jullie draaien het verhaal om het gaat niet over de kwaliteit van herstellen het gaat over de prijs . Mwah, voor de helft van de prijs je element downgraden lijkt me niet een ideaal uitganspunt... Maar ik zal morgen Chris Feickert eens naar zijn ervaringen met retippen in Duitsland vragen. Hij is daar ook druk mee bezig geweest (niet het retippen zelf, maar dit laten doen), die stuurt zijn elementen om de 1 of andere vage reden naar Nederland voor zijn retips of reparaties. Wat o wat zou die reden nu toch zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 30 januari 2014 Report Share Posted 30 januari 2014 Hij weet wel precies wie het wel goed kan en niet, daar loopt die te lang in mee. Marco,ik wens je heel veel sterkte voor jou en je vrouw met je schoon moeder en probeer de hifi op een laag pitje te zetten , om met jou en jou vrouw met u schoon moeder nog samen te zijn,nogmaals heel veel sterkte. Wiel Hamers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 31 januari 2014 Members Report Share Posted 31 januari 2014 Dank je Wiel, dank je! We maken er zo goed en zo kwaad als het kan het beste van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 18 februari 2014 Members Report Share Posted 18 februari 2014 Om toch weer even op het ''gewraakte'' onderwerp terug te komen, hier even een voorbeeld van zo'n service uit Duitsland welke via een adres in Zoetermeer wordt aangeboden: En hier een origineel element: Dat ik bij deze aangeboden service dus een paar hele grote vraagtekens wil plaatsen moge duidelijk zijn? Als zoiets nu een paar tientjes zou kosten, ala, maar dit was op 30 euro na dezelfde prijs als bij vdH. En dan hebben we het nu nog over goedkopere partij, er is nog een duurdere partij die ook vanuit Duitsland werkt. Ik hou het maar bij mijn Nederlandse adres... Goedkoper is duurkoper zullen we ook in dit geval dan maar zeggen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 februari 2014 Report Share Posted 18 februari 2014 WTF hebben die met het cantilever gedaan??? Stukkie stijgerpijp gevonden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 18 februari 2014 Members Report Share Posted 18 februari 2014 Ik heb er ook serieus over na moeten denken of ik het hier wilde plaatsen of niet, maar dit KAN gewoon niet. Ik dacht eerst ook echt dat dit een geintje was, maar nee, ze worden echt gewoon zo afgeleverd... Kost nog serieus geld ook! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 februari 2014 Report Share Posted 18 februari 2014 Hiermee zetten ze wel de goede naam van het duitse vakmanschap op het spel Om met Geert W. te spreken: Meneer de voorzitter, het is een schande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 18 februari 2014 Report Share Posted 18 februari 2014 Oplichterij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 februari 2014 Report Share Posted 18 februari 2014 Oplichterij? Weet ik niet, als ze zeggen dat dat ze een gebroken cantilever repareren liegen ze niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 18 februari 2014 Report Share Posted 18 februari 2014 Zat het gips er nog om? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 februari 2014 Report Share Posted 18 februari 2014 Lijkt wel op de reperatie van de Benz die ik hier heb.Dat was alleen in een ander land geweest dan Germania.Blijkbaar zijn er meer prutsers in de markt.Ben overigens nog wel erg blij met de reparatie van mr vd Hul, het is nu echt een top element. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 februari 2014 Author Report Share Posted 18 februari 2014 Hetzelfde systeem als bij de verbinding van twee gaspijpen. Zo kan ik het ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 februari 2014 Report Share Posted 19 februari 2014 Grappig. Van een ultradunne cantilever naar een dik aangezette cantilever. Hoe klinkt dit nu? Is het opeens een element geworden waar de arm een stuk zwaarder van mag gaan? Is de compliance verlaagd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 20 februari 2014 Report Share Posted 20 februari 2014 Noise reduction kit geplaatst bij de Td 124. De opgangrubbers van de motor vervangen door veertjes. Voor uitleg zie de site van Hanzehifi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 20 februari 2014 Report Share Posted 20 februari 2014 Leuk en hoor je verschil? Het ziet er wel mooi uit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 20 februari 2014 Report Share Posted 20 februari 2014 Leuk en hoor je verschil? Het ziet er wel mooi uit! Ik kan niet zeggen dat ik verschil hoor. Daar is mijn gehoor ook te slecht voor. Maar als het trillingen van de motor reduceerd dan is het een verbetering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 februari 2014 Report Share Posted 24 februari 2014 Ik kan niet zeggen dat ik verschil hoor. (...) Hoor jij wel thuis op dit forum? (Iedereen hier hoort zelfs niét-bestaande verschillen, Groovy!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 februari 2014 Report Share Posted 24 februari 2014 (Iedereen hier hoort zelfs niét-bestaande verschillen) Rectificatie: Niet alle hoorbare verschillen zijn meetbaar (nog niet). De mens is superieur aan de wetenschap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 24 februari 2014 Report Share Posted 24 februari 2014 Rectificatie: Niet alle hoorbare verschillen zijn meetbaar (nog niet). De mens is superieur aan de wetenschap.Altijd interessant. Over welke verschillen heb je het dan bijvoorbeeld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 februari 2014 Report Share Posted 24 februari 2014 Altijd interessant. Over welke verschillen heb je het dan bijvoorbeeld? Dank je, de verschillen tussen klankkleuren, het feit dat een rechte freq. kar. niets zegt over de klank van een luidspreker, alles wat we nog niet weten en kunnen meten. Het is wat beperkt om je aan metingen vast te houden. Jij hoorde verschillen tussen dac;s. Is dat te meten? Waarom zou je alles willen meten? Je kunt meten tot je een ons weegt, het gaat uiteindelijk om wat je hoort, niet om het deel dat te meten is. Kun je door meten weten of een auto lekker rijdt? Neem nou de Bentley van Spido. Ik kan je hier de verschillen tussen kabels laten horen. Dat hoor jij meteen. Waarom zou je toch alles eerst moeten meten? Het is een leuk hulpmiddel dat wel. Het kan zijn dat het voor mij allemaal wat makkelijker is, want ik heb een absoluut gehoor zoals wel meer musici. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 februari 2014 Report Share Posted 24 februari 2014 (...) Het kan zijn dat het voor mij allemaal wat makkelijker is, want ik heb een absoluut gehoor zoals wel meer musici. Een absoluut gehoor is gemakkelijk bij het stemmen. Verder heb je er alleen maar last van, want bijna alle piano's blijken ontstemd te zijn. Overigens hebben de meeste musici weinig belangstelling voor goede geluidsweergave. En nog minder voor de apparatuur die daarvoor nodig is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now