Jump to content

Classic Turntable Meeting

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ondertussen heeft deze meeting plaatsgevonden de reactie zijn te lezen van pagina:

http://www.high-endforum.nl/topic/14243-classic-turntable-meeting/page-10#entry420529

Het gaat dus om een bijeenkomst op vrijdag 27 december, bij Groovy in Tilburg. de bedoeling is, om wat verschillende klassieke draaitafels te gaan vergelijken.

Hier dus...

s4w203.jpg

De bedoeling van dit topic is, om de afspraken en mededelingen vindbaar te houden. Ik zal deze zo goed mogelijk in deze openingspost verwerken.

Deelnemers (inschrijving is gesloten) zijn:

Groovy

Hans,

Jongensdroom

Mumsoft

Carl

Jerry

RenéN

Wol (niet aanwezig)

We willen om 12:00 uur starten. 

Draaitafels:

Groovy:

Garrard 301 met 3012 sme element Ortofon spu.

De tweede toonarm is een Lepton dv met Philips 401

Thorens 124 mk1 sme3009 improved element At 12s

Emt 930 emt 929 tonearm tds-15 element,de emt hangt in een replica 900 absorberframe.

Jongensdroom:

Thorens TD 124 II met SME 3009 en Micro Benz Gold.

Phonotrap Sphinx

Carl:

Thorens TD 160 met Denon 160

Misschien nog wat nauwkeuriger m.b.t. arm ..?? TP16 ??

Hans:

Phonotrap Array PH-1

Rest apparatuur:

Groovy:

Denon dcd 2700.

Passieve 4 stappen volume regelaar met RIAA,een omgebouwde Sony ta f4 aversterker door Jerry.

Luxman l705s versterker.

Scepter st Joris luidsprekers gebouwd bij de keramische industrie te Beesel gewicht 88 kilo p st.

:)

Edited by Hans van Liempd

90 cm ruimte tussen de speakers beste Knor.

En met die enorme veschillen valt het wel mee.

Jerry hier wel bekent heeft deze speakers toen ze pas op de markt waren bij iemand thuis gehoord.

Die had ze in de volgens hem in de ideale opstelling geplaatst ,de ruimte tussen de luidsprekers was 100cm.

Volgens Jerry was de weergave zeer goed,zal ook met de acoustiek te maken hebben gehad.

Mijn acoustiek is gemiddeld denk ik,zeker niet slecht.

Desgewenst kan ik de luidsprekers anders opstellen.

Ze staan dan omgekeerd naar de glaswand toe,maar wel naar het midden van de kamer 3meter van de wand af.

Ik kan ze dan ook verder uit elkaar zetten.

Die opstelling heb ik al een keer gehad en dan klinkt het beter dan in de huidige opstelling,met name ruimtelijker.

Dat klopt.

Hij doet het ook :)

Erg zuinig op zijn dan, die is 50 - 60 jaar oud en was volgens mij DE eerste transistor die Philips op de markt bracht. Echt een museumstuk. De meeste nog bestaande exemplaren spelen niet meer. Was nog voor de uitvinding van de printplaat en is klassiek hard-wired zoals de buizenradio's uit die tijd.

Erg zuinig op zijn dan, die is 50 - 60 jaar oud en was volgens mij DE eerste transistor die Philips op de markt bracht. Echt een museumstuk. De meeste nog bestaande exemplaren spelen niet meer. Was nog voor de uitvinding van de printplaat en is klassiek hard-wired zoals de buizenradio's uit die tijd.

Ik wist wel dat hij oud was,maar niet hoe oud.

Ik heb nog eens gekeken naar het type,dat is l3x72t.

De radio heeft geen netsnoer wel 6 grote batterijen.

Het is de tweede uit de serie,zijn voorloper was de l3x71t.