Jump to content

Classic Turntable Meeting

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik wist wel dat hij oud was,maar niet hoe oud.

Ik heb nog eens gekeken naar het type,dat is l3x72t.

De radio heeft geen netsnoer wel 6 grote batterijen.

Het is de tweede uit de serie, zijn voorloper was de l3x71t.

Dat klopt, mijn ouders hadden deze, die had meen ik nog een houten kast die met bruin nep skai leer bekleed was. Ding ging overal mee naar toe op vakantie. Heb hem nog een paar keer gerepareerd, nieuwe volume pot en een keer nieuwe eindtransistors. Is helaas ergens in de jaren '80 op een fancy fair beland (zonder mijn toestemming :angry::D ).

Dat klopt, mijn ouders hadden deze, die had meen ik nog een houten kast die met bruin nep skai leer bekleed was. Ding ging overal mee naar toe op vakantie. Heb hem nog een paar keer gerepareerd, nieuwe volume pot en een keer nieuwe eindtransistors. Is helaas ergens in de jaren '80 op een fancy fair beland (zonder mijn toestemming :angry::D ).

Jammer,het is wel een leuk ding.

Garrard 301 met 3012 sme element Ortofon spu.

De tweede toonarm is een Lepton dv met Philips 401.

Thorens 124 mk1 met sme 3009 improved element At 12s.

Emt 930 st met emt 929 tooonarm en tsd -15 element.

Versterker is een Luxman l507s.

Passieve volume regeling met riaa (gebouwd door Jerry)van een oude Sony ta f4a.

Luidsprekers Scepter st Joris.

Eventueel kan ik ook de Spica's opstellen als iemand die wil horen.

90 cm ruimte tussen de speakers beste Knor.

En met die enorme veschillen valt het wel mee.

Jerry hier wel bekent heeft deze speakers toen ze pas op de markt waren bij iemand thuis gehoord.

Die had ze in de volgens hem in de ideale opstelling geplaatst ,de ruimte tussen de luidsprekers was 100cm.

Volgens Jerry was de weergave zeer goed,zal ook met de acoustiek te maken hebben gehad.

Mijn acoustiek is gemiddeld denk ik,zeker niet slecht.

Desgewenst kan ik de luidsprekers anders opstellen.

Ze staan dan omgekeerd naar de glaswand toe,maar wel naar het midden van de kamer 3meter van de wand af.

Ik kan ze dan ook verder uit elkaar zetten.

Die opstelling heb ik al een keer gehad en dan klinkt het beter dan in de huidige opstelling,met name ruimtelijker.

Ik bedoelde inderdaad niet meer te zeggen dan dat de opstelling zelf nogal doorslaggevend is voor wat je hoort.

Dat is zeker handig.

Ik heb geen instellingen tbv een element.

Dat is ook zoiets wat in de variabelen zit mbt de klank van een element.

Ik ben daar wel benieuwd naar :)

Als dat waar is,dan heb ik al een paar lp's vernaggeld.

Maar ik hoor geen klank verschil bij platen die ik een paar keer achter elkaar draai.

Bij nieuwe platen wil ik dat nog wel eens doen met het goedkoopste element om de troep eruit te halen die na persing is achtergebleven.

Een vergelijking met dezelfde plaat wordt lastig als dit waar is:

http://forums.stevehoffman.tv/threads/quick-question-does-vinyl-need-to-rest-between-plays.136063/

Die discussie loopt al 50 - 60 jaar en is al even lang even vaag :lol: Het begon toen men vinyl als materiaal ging gebruiken, maar een eenduidig antwoord is er nog steeds niet, alleen hypothesen.

Ben ik effe 10 dagen met vakantie, ligt er al een afspraak vast voor een Classic Turntable Meeting......  :( . Niet dat nu zo erg is voor jullie  ;) , maar ik zou daar ook graag bij zijn als toekomstig bezitter van een complete vintage speler (nu alleen nog maar van een chassis.....). En ja hoor, ik kan alleen de 30e...... Is de datum van de 27 "hard"? Dan probeer ik het weekendje weg naar achteren te verschuiven..... Als er nog plek is dan.