Jump to content

Classic Turntable Meeting

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik hoor wel graag een week van te voren of de mensen waar een ? achter staat of ze komen of niet.

Dit ivm eventuele belangstelling die nog van andere mensen kan komen. :)

Ik zal denkelijk nooit van mijn geliefde Dual 604 afscheid nemen, dus, als er wordt gedrongen om een plaatsje laat ik me wel opzij schuiven.

Maar ik kom graag.

Niets van,jij bent er bij :)

De door mij best gemeten draaitafel ooit qua rumble, wow en flutter was een Linn LP12 met alle extra's en een muurbevestiging. Zonder die draaitafel heeft een vergelijking geen nut.

En de opstelling van een draaitafel (uiterst solide) is van groot belang. Dat maakt een vergelijkende test erg lastig.

Ook een boven verdenking staande test LP met minimaal een 3000hz toon is onmisbaar.

De door mij best gemeten draaitafel ooit qua rumble, wow en flutter was een Linn LP12 met alle extra's en een muurbevestiging. Zonder die draaitafel heeft een vergelijking geen nut.

En de opstelling van een draaitafel (uiterst solide) is van groot belang. Dat maakt een vergelijkende test erg lastig.

Ook een boven verdenking staande test LP met minimaal een 3000hz toon is onmisbaar.

Het leuke is nu dat Linn het ontwerp voor de LP12 heeft gebaseerd op de TD150 wat weer een voorloper was van de TD160.

Moet wel een erg goede tafel zijn die TD160 gaat de TD124 het nog lastig mee krijgen.

Dat de ene tafel op de andere is gebaseerd, zegt niet alles over het uiteindelijke resultaat.

Onlangs een Amerikaans topic van 85 pagina's gelezen. Daar plaatst men de TD124 boven de SME 20 (15.000,00). Met een SPU element er in zou het super klinken.

De Linn(kost ook een paar centen) staat doorgaans ook lager in de ranglijsten.

DON'T SHOOT THE MESSENGER ^_^

Helaas kan ik niet meer mensen toelaten.

Ravon nog wel,die laat het nog weten heeft hij met mij afgesproken.

Er komt ook nog een goede kennis van mij langs die ook behept is met het draaitafel virus.

Dat is de ontwerper van de Lepton dv toonarm.

Dat de ene tafel op de andere is gebaseerd, zegt niet alles over het uiteindelijke resultaat.

Onlangs een Amerikaans topic van 85 pagina's gelezen. Daar plaatst men de TD124 boven de SME 20 (15.000,00). Met een SPU element er in zou het super klinken.

De Linn(kost ook een paar centen) staat doorgaans ook lager in de ranglijsten.

DON'T SHOOT THE MESSENGER ^_^

Prijzen zeggen weinig.

In de Duitse bladen staat de Linn LP12 in de volledig uitgebouwde versie toch wel erg hoog, zo niet het hoogste. Ik heb zo'n LP 12 gehad, weliswaar niet in de full blown versie, maar toch. De Fat Bob klonk in ieder geval een stuk anders. Zelfs met de Rega arm klonk het een stuk dynamischer. Ik gebruikte toen de Micro Benz Ace. Dit element is van de Linn naar de FB gegaan.

Met de Eminent arm is het vooral met minder vervorming gaan klinken. Maar ondertussen ook een ander element.

Ik wil maar zeggen... er zijn bij het spelen van grammofoonplaten, zo veel variabelen waar je iets mee kunt tunen dat je moeilijk kunt zeggen "dit is de beste". Ik vind de Duitse bladen ook altijd verschrikkelijk knap dat ze soms een andere draaitafel een puntje meer of minder geven dan die ze een jaar eerder testte.

Dan komt er nog het WC-eend effect bij. Wij van de Thorens vintageclub, kiezen voor een Thorens vintage draaitafel.

:)

Dan komt er nog het WC-eend effect bij. Wij van de Thorens vintageclub, kiezen voor een Thorens vintage draaitafel.

:)

Dan is natuurlijk de vraag welke Thorens.

Het is natuurlijk wel zo dat de beste Thorens er niet bij staat ..... Die van mij natuurlijk.

P1030379Small-1.jpg

Wat is dat voor een raar armpje..?? ;)  ;)

Beter bestaan er niet Hans. :D

In dit geval mn prototype speelt nog steeds de sterren van de hemel, moet hem weer eens in elkaar zetten en met de Benz er in proberen.

Ik verwacht dat er dan nog meer uit te halen is als met de Sumiko.