Pjotr Posted 27 december 2013 Report Share Posted 27 december 2013 Leuk verslag jongens, top! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 27 december 2013 Report Share Posted 27 december 2013 Heb je je draaitafel al aangesloten ?? En belangrijker... is het "probleem" verholpen ??? Nog niet. Dat wordt morgenvroeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 december 2013 Report Share Posted 27 december 2013 Daar zou ik dus niet op kunnen wachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 december 2013 Report Share Posted 27 december 2013 Mooie verhalen Fijn dat Jongensdroom zijn platenspeler het goed doet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 27 december 2013 Report Share Posted 27 december 2013 Ik zit nu te schaken Carl. Ik heb veel hobbies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 27 december 2013 Report Share Posted 27 december 2013 Nog even een wat verlate reactie van mij....... Het was weer een geweldige dag, het was de fles wijn de de LP van Jan Akkerman/Kaz Lux méér dan waard ;-). Dank aan Peter en zijn vrouw voor de bijzondere gastvrijheid!Even in het kort mijn conclusies:- van de combinaties van Peter vond ik de Garrard het lekkerste klinken: transparant, veel detail (ben ik wel van) en een weliswaar wat minder maar beslist gecontroleerd laag. De EMT en de TD124 was het laag voor mij wat teveel aanwezig. Jammer dat de EMT niet goed functioneerde.......De TD 124 vond ik minder sprankelend en ik gaf daar de 12" arm de schuld. Hans gaf echter aan, dat het meer door de Ortofon SPU kwam. Mijn eigen element (Benz Ace M) zou volgens hem prima op een 12" geplaatst kunnen worden en daarmee voor voldoende transparantie moeten kunnen zorgen. Iets voor mij om te overwegen bij mijn set up met de Garrard....- De TD 124 van Jongensdroom vond ik heel erg goed klinken. Met de detailweergave en het mooie laag beviel deze combinatie mij, samen met de Garrard, het beste.- De TD160 van Carl had volgens mij de winnende prijs/kwaliteitverhouding: met het investeren van slechts een paar honderd euro liet deze combinatie horen dat je voor relatief weinig geld en wat aandacht een prachtige draaitafelcombinatie kunt kopen......"Achter aan tafel" (Jerry en Douglas) bleek een enorme hoeveelheid kennis en ervaring aanwezig, die met name onder de soep met de anderen gedeeld werd. Boeiend!!Al met al weer een hele inspirerende dag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 28 december 2013 Report Share Posted 28 december 2013 mooie recensie en wil niet zeggen dat de emt 930 slecht is het is in combinatie van mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 28 december 2013 Report Share Posted 28 december 2013 Mijn TD124 en de andere spelers; Samen met de Garrard waren het voor mij de twee beste spelers van die dag. Een winnaar kan ik zo een twee drie niet aanwijzen. Volgens Jerry en Douglas is er uit beide spelers nog meer te halen. Met name door een betere arm dan de 3009. Ik heb het idee dat je deze arm een 7 als rapportcijfer kunt geven. Met een modernere arm zul je op een 9 uitkomen. De vraag is echter welke arm en wat kost deze? Veel geld kun je niet verliezen op een 3009. Beide heren merkten alle hoorbare verschillen meteen op en ze konden die toelichten. Dat maak ik niet zo vaak mee. En dan ook nog bescheiden zijn. Rene, de ACE is een wereldberoemd element. Het was aanvankelijk ook mijn 1e keuze. Peter, dat huis op de grote rotonde dat zich verplaatst, woont daar toevallig de Rijdende Rechter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 28 december 2013 Report Share Posted 28 december 2013 dreamertje,er bestaan geen winnaars ,de combinatie moet goed zijn , mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 december 2013 Report Share Posted 28 december 2013 Met name door een betere arm dan de 3009. Ik heb het idee dat je deze arm een 7 als rapportcijfer kunt geven. Met een modernere arm zul je op een 9 uitkomen. De vraag is echter welke arm Ik weet er nog wel een Kom maar eens luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 december 2013 Report Share Posted 28 december 2013 Vandaag ga ik nog eens op mijn gemak luisteren naar de Emt. Ik heb wat meer tijd nodig om de vervorming goed te horen. Volgens Jerry zou ik even het biasgewichtje kunnen verwijderen en dan nogmaals luisteren. Maar ik heb mij al verzoend met het feit dat het element kaduuk is. Daar komt wel weer een ander voor,de keuze is reuze. Een tijdje geleden heb ik ook een Benz ace h gehad,dat beviel mij ook wel. Of misschien moet ik ook maar een at element in de Emt arm hangen. @Jongensdroom. In dat huis woont iemand die altijd wil draaien,heb je de naald op het dak niet gezien Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 december 2013 Report Share Posted 28 december 2013 Allereerst wil ik Peter en zijn weer kwiek ronddravende vrouw Mieke hartelijk bedanken voor de fijne ontvangst! Dat was top, eerst afgehaald worden van het station, en daarna met de neus in de koffie met heerlijk gebak vallen. Daar waren JD en RenéN ook lekker zoet mee. RenéN had zijn baard laten staan, en herkende ik niet meteen, maar dat misverstand duurde niet lang. JD was gewoon de oude, en had zoals dat gaat, het hoogste woord. De komst van Hans en even later een kabouter onder wiens muts Charles schuilging veranderde daar niet veel aan. Logisch dus, dat we eerst een plaat met wat rustige audiofiel jazzmuziek op alledrie de draaitafels van Peter gingen beluisteren, en daarna op de meegebrachte Thorens van JD. die plaat heeft ons niet meer verlaten, hoewel tussendoor een halfslachtige poging werd gedaan met een Take Five uitvoering. U moet het mij maar niet kwalijk nemen, maar hoe de verbindingen met de phonotrappen en dan richting welke versterker gingen, wilde ik maar niet in de kop gestampt krijgen. Maar ik dacht zo dat alledrie de draaitafels van Peter via diens eigen phonotrap naar de Luxman gingen, en dat het wisselrack een versterker met ingebouwde phonotrap had, dat afgewisseld werd met de Sphinx van TD en de Array van Hans. Als het anders zit, gelieve mij te corrigeren. Mijn idee is doodsimpel dat alles ertoe doet, en dat je dus naar combinaties van draaitafel, element, bekabeling, en phonotrap zit te luisteren. Vermoedelijk zijn het element en de phonotrap hierin wel de grootste variabelen. Aan de beoordelingen kan ik niets toevoegen, want die kan ik wel onderschrijven. Ik hoopte met een lekker afwijkende mening te kunnen komen, maar nee. Bij de dac-shootout van laatst had ik daar minder moeite mee. Met mijn smartphone heb ik nog wat plaatjes geschoten. Ik had me niet zo voorbereid op een compleet verslag, en zo zit er niet een klassiek beeld bij van in slaap/gedachten/concentratie verzonken luisterpubliek. We misten Ivan10 node. Peter met zijn draaitafels. Let op, nu is de Array aan bod. Peter en Hans sluiten de Array aan. De draaitafel van JD op de pijnbank. JD kan de handen niet stil houden. Een goed teken? Peter aan de knoppen. Draaitafel is die van mijn-Oracle-klinkt-beter Charles Plaatje opzetten is écht een serieuze bezigheid. Rest mij nog Peter en zijn vrouw... o nee, dat had ik meteen al gedaan. Maar nogmaals dus, dat kan geen kwaad. Ongelooflijk wat een gastvrijheid, om je huiskamer zo te laten volstromen met al die mannen. En ik vond het erg leuk om Jerry eindelijk eens in levende lijve te ontmoeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 december 2013 Report Share Posted 28 december 2013 (...) Volgens Jerry en Douglas is er uit beide spelers nog meer te halen. Met name door een betere arm dan de 3009. Ik heb het idee dat je deze arm een 7 als rapportcijfer kunt geven. Met een modernere arm zul je op een 9 uitkomen. De vraag is echter welke arm en wat kost deze? Veel geld kun je niet verliezen op een 3009. (...) Beste Jongensdroom, De SME 3009 armen (diverse uitvoeringen) voldoen prima, mits de combinatie met het element optimaal is. Een moderne arm is niet per se beter dan een oudere, c.q. ouderwetse: ook dit hangt van de combinatie af. Voor een element met een hoge compliantie (en geringe naalddruk) kiest men een lichte arm, maar voor een element met lage compliantie (en hogere naalddruk) is een zwaardere arm meer geschikt. (...) If you choose to use another cart, you should beware that the arm has an effective mass of 12.5g.This means that the best match would ideal have to have a dynamic compliance of between 12 and 16 µm/mN and have a total mounting mass of between 5 and 15 grams. If you go close to or a bit under 12 µm/mN the best is that the cartridge total mounting mass gets closer to 15g and if you get close to or a bit over 16 µm/mN best choise is if cartridge total mounting mass gets closer to 5 gram. That's the simple match for your arm. However, there might be quite a few cartridges within these criterias. The choise of MM, LOMC, MI, HOMC depends a lot on what chain of signal you have. If you happen to have a great stand alone RIAA, you might benefit from the LOMC higher grade of detail and resolution, precision and attack. If you don't have that RIAA, the choise of LOMC might creat quite a bit of noise and a mismatch of load impedance and capacitance which will make the sound dull or masked. (...) http://www.audiokarma.org/forums/archive/index.php/t-533692.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 december 2013 Report Share Posted 28 december 2013 Die Z/W foto's passen mooi bij het antiquarische karakter van de bijeenkomst (de DTs, niet de AF-en bedoel ik) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 december 2013 Report Share Posted 28 december 2013 Sepia, Duck. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 december 2013 Report Share Posted 28 december 2013 Ha foto's,dat vind ik leuk. Thanks Marc. Bijdeweg,ik heb vanmorgen eens op mij gemak gekeken naar de Emt. Ik zag dat de arm tijdens het draaien niet helemaal vrij was van de lift. Ik heb er nu een andere vilten mat op liggen die iets dikker is. Nu draait de toonarm vrij en ik .hoor geen vervorming meer,niet in de stem en niet in de muziek. Ik ben blij Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 december 2013 Author Report Share Posted 28 december 2013 Volgens mij hebben we het eerste vergelijk met de draaitafels van Groovy met verschillende phonotrappen uitgevoerd. De EMT heeft n.l. een eigen buizentrap. Hoe de twee andere precies waren aangesloten is me ook niet duidelijk geworden. De draaitafels van Jongensdroom en Carl zijn op de ingebouwde phonotrap van de linker Luxman aangesloten. Later hebben we dit met de Array Phonotrap en alle vijf de draaitafels nog een keer overgedaan. Als laatste hebben we nog even met de draaitafel van Jongensdroom op de Sphinx phonotrap gespeeld. Maar helemaal zeker weet ik het ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 december 2013 Author Report Share Posted 28 december 2013 Ha foto's,dat vind ik leuk. Thanks Marc. Bijdeweg,ik heb vanmorgen eens op mij gemak gekeken naar de Emt. Ik zag dat de arm tijdens het draaien niet helemaal vrij was van de lift. Ik heb er nu een andere vilten mat op liggen die iets dikker is. Nu draait de toonarm vrij en ik .hoor geen vervorming meer,niet in de stem en niet in de muziek. Ik ben blij Gelukkig, ik zat daar gisteren al op te kijken, maar het is me niet opgevallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 december 2013 Report Share Posted 28 december 2013 grappig dat hoge horizontale weerstand tot een soort vervorming leidt. Ik zou verwachten dat 1 kanaal harder gaat klinken dan de andere of zoiets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 28 december 2013 Report Share Posted 28 december 2013 Leuke verslagen. Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 december 2013 Author Report Share Posted 28 december 2013 grappig dat hoge horizontale weerstand tot een soort vervorming leidt. Ik zou verwachten dat 1 kanaal harder gaat klinken dan de andere of zoiets. Ik denk dat het eerder komt, omdat de naald niet helemaal in de groef zakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 28 december 2013 Report Share Posted 28 december 2013 @Marc: begin jij nou ook al grappig te doen . @Peter: ik hoop echt dat je probleem met de EMT nu opgelost is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 december 2013 Report Share Posted 28 december 2013 @Marc: begin jij nou ook al grappig te doen . @Peter: ik hoop echt dat je probleem met de EMT nu opgelost is. Ik hoop het ook. Voor alle zekerheid vraag ik aan Jerry of hij komt luisteren. Hij kan het beter onderscheiden. Maar ik denk dat het goed zit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 28 december 2013 Report Share Posted 28 december 2013 Ik lees twee adviezen over de SME 3009 arm; (vrij vertaald) 1 Ik kan je een veel betere laten horen. 2 Een modernere arm is niet beter. Opgelost dus, mooi zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 december 2013 Report Share Posted 28 december 2013 First things first - hoe klinkt het nu met de nieuwe interlink. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts