Jump to content

Classic Turntable Meeting

WanFie
 Share

Recommended Posts

• Members

Ik geloof er geen bal van, hij heeft er maar 4 gebouwd, en ik weet van alle 4 waar hun huis woont...

Maar ehhh, koopjesjager, ik heb onlangs 5 Accuphase AC2's en AC3's plus een EMT TSD 15 op de kop getikt, die gaan naar ''Hullie'' om weer naar nieuwstaat te worden omgetoverd.

Zit er nog wat voor je bij?

vintage maakt grapjes ,dromertje houden je komt van regen in de drup

Lekker "advies"  Wol  <_<  

In een TD-3001 kan vast het Lyra element dat hij zo graag wil.

Die TD-321 met Rohmann  lijkt me ook niet slecht.

TD-124 verkopen en in het 1e geval wat geld erbij en in het 2e met een beetje mazzel zonder.

Het loopwerk van de TD124 is blijvend. Zeker na de draaitafeldag. Alles is in nieuwstaat en geheel nagekeken. 

De arm heb ik tweedehands gekocht en brengt makkelijk weer hetzelfde op. Als ik een andere koop dan is die blijvend.

Op den duur (wel voor ik naar het Bejaardenhuis ga) wil ik het niet-magnetische Schopper plateau. Dan ben ik helemaal in mijn element.

Van Kappa7. De winkelprijs is € 3000,00  :angry:

Inmiddels het halve internet afgespeurd: welke arm is beter dan de SME 3009 i MK2 :unsure:

Alleen maar tegengestelde adviezen :mad2:.

De combinatie met het element is natuurlijk ook mede bepalend ;)

Al hoe wel men een tweedehands Eminent ET-2 (air) vaak adviseert :wub:

Advies aan mezelf:  eerst luisteren, voor je ook maar iets koopt! ;)

Ja, inderdaad ik ben weer een beetje enthousiast over vinyl en het gebruik van Smiley's geworden :D

Ha JD,

Je kunt ook nog even naar deze arm kijken.

Daar heb ik mijn arm op gebaseerd en is zeker niet slecht.

Die heeft wol ook, die heeft hij voor die €500 tweedehands gekocht.

Dank je Kappa. Zo'n € 500,00 is nog te doen. Temeer daar de 3009 weer verkocht kan worden.

Maar..............is een dergelijke luchtarm gehoormatig beter dan de vaak geadviseerde Jelco 12" ?

Zitten er ook nadelen aan een luchtarm?

Ik heb ook wel eens een tangentiale arm van Rabco gehoord,die loopt op batterijtjes.

Klonk ook best goed.

Zag er ook leuk uit,maar ik denk dat de kwaliteit daarvan niet zo goed is als die van Ruud.

• Members

Die valt, samen met de Kuzma 4P, de Graham 2.2 en de REED 3P in een klein select gezelschapje van allerbeste armen die je kunt hebben.

Ze zitten ook in een ''iets'' ander prijssegment. Ik blijf het zeggen, wil je een probleemloze, goed betaalbare bijna perfecte arm, de Jelco 12 inch. De zilveren versie ziet er volgens mij ook vintage genoeg uit, dus waarom zo draaien. Ga hem ergens beluisteren en vorm je oordeel.

Hoe goed zo'n luchtgelagerde arm ook kan zijn, je loopt toch altijd tegen dat gedonder met luchtpompen en rumoer aan. En dan heb ik het nog niet gehad over gemak (oftewel, het toch wel wat ontbreken daar aan)...

Bij een gewone arm heb je problemen met de fouthoek cq vervorming en je mist gedeelte informatie en  is ook niet alles,alles heeft zijn voor en nadelen ,

Een dirigent gaat toch ook niet recht of  links staan van het orkest staan

beste arden jouw beste vriend demonstreerde die niet met oracle en een luchtgelagerde  arm  :D

op de laatste show in veldhoven

en heeft carl dan toch een betere draaitafel tov .........

en heeft carl toch gouden oortje,s waarvan iedereen  stond te kijken op de meting in tilburg met zijn td 160

• Members

Dat is een Forsell Wol, niet meer op de markt en dus ook niet te verkrijgen.

Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren, en dat mag. Zo erg saai worden als dat niet zo was btw.

IK vind een tangentiale luchtarm erg mooi, maar zeker niet beter als de reeds genoemde armen.

Er voeren meerdere wegen naar Rome, ik geloof nog steeds in het optimaal op elkaar aanpassen van de componenten zodat het geheel groter wordt dan de som der delen.

Anderen zullen dit weer op een andere manier proberen te bewerkstelligen, welke de beste is, is in the eye of the beholder...

Hoe goed zo'n luchtgelagerde arm ook kan zijn, je loopt toch altijd tegen dat gedonder met luchtpompen en rumoer aan. En dan heb ik het nog niet gehad over gemak (oftewel, het toch wel wat ontbreken daar aan)...

Dat gedonder valt nogal mee. Maar je moet hem wel op een onhoorbaar plekje kunnen zetten.

Qua gebruikers gemak kan er weinig tegen een Eminent op.

Ik heb mij arm in een volgens de verkoper niet werkende staat gekocht. Mét de bijgeleverde pomp kreeg ik hem ook niet goed aan de gang, maar dat is nogal logisch, wanneer je een 60 Hz pomp op 50 Hz gebruikt. Ik gebruik nu een kloeke aquariumpomp (voor Koikarpers).

draaitafel%20(Small).JPG

Bron Audiofreak.

Hier staat de Transrotorarm (verbouwde Rega arm) er ook nog op.

:)

Vandaag was ik bij iemand die ik tijdens de dt-dag aanwezig was.

De man heeft zo'n 20 draaitafels. Bouwt en verbouwt tafels en armen, etc.

Aangesloten stond een Technics SP10 + zelfbouw 12" arm + Koetsu element.

Het klonk prima, wel ging het laag nogal (te) hard.

Daarna mijn speler. Het laag was minder hard, maar voor mij precies goed. Midden en hoog klonken prima.

Vervolgens de speler helemaal opnieuw afgesteld.

Natuurlijk veel gesproken over draaitafels. Over de Jelco arm is de man minder enthousiast. Een Mission 774 zou een betere keus zijn!?

Even een vriendje gebeld, maar die vond den 774 niet meer dan een leuk armpje. Dat schiet in ieder geval lekker op zo.

De gastheer gaf aan dat een goed element + een goede arm,  geen garantie voor succes is. De match is allesbepalend.

Een luchtarm hoeft niet beter te zijn dan een goede "gewone" arm.

Conclusie: voorlopig houd ik mijn combinatie.