Guest Posted 30 december 2013 Report Share Posted 30 december 2013 dromertje is die arm van kappa van goud ,vorig jaar een gekocht 400 met mc element ,geduld en geduld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 december 2013 Members Report Share Posted 30 december 2013 Ik geloof er geen bal van, hij heeft er maar 4 gebouwd, en ik weet van alle 4 waar hun huis woont... Maar ehhh, koopjesjager, ik heb onlangs 5 Accuphase AC2's en AC3's plus een EMT TSD 15 op de kop getikt, die gaan naar ''Hullie'' om weer naar nieuwstaat te worden omgetoverd. Zit er nog wat voor je bij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 30 december 2013 Report Share Posted 30 december 2013 arden ik heb toch hier een liggen zo.n luchtig armpje ,stuur maar een mail ac 2 en ac 3 moet wel origineel zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 december 2013 Members Report Share Posted 30 december 2013 Ga nie meer origineel zijn nie na Hullie. Wel weer goed! Maar ik ga hier niet lopen handelen met prive spul. We spreken elkaar wel een keer als ze weer nieuw zijn, k'heb er zat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 30 december 2013 Report Share Posted 30 december 2013 In die Audiomods zijn allemaal kleine gaatjes gevreten. Moet het geen Audio-Mots zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 december 2013 Report Share Posted 30 december 2013 Jongens droom Je kan ook die TD-124 ook opdoeken. Dat ding gaat je handen vol geld kosten. Of frustraties als je dat niet hebt. En zoiets kopen, dan ben je gelijk klaar. http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/platenspelers-en-pick-ups/m758582886-thorens-td-321-mk-ii-s-pakket-sme-3009-r-ortofon-rohmann.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr Of een mooie TD-3001 http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/platenspelers-en-pick-ups/m760578635-thorens-td-3001.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 30 december 2013 Report Share Posted 30 december 2013 vintage maakt grapjes ,dromertje houden je komt van regen in de drup Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 december 2013 Report Share Posted 30 december 2013 vintage maakt grapjes ,dromertje houden je komt van regen in de drup Lekker "advies" Wol In een TD-3001 kan vast het Lyra element dat hij zo graag wil. Die TD-321 met Rohmann lijkt me ook niet slecht. TD-124 verkopen en in het 1e geval wat geld erbij en in het 2e met een beetje mazzel zonder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 30 december 2013 Report Share Posted 30 december 2013 Het loopwerk van de TD124 is blijvend. Zeker na de draaitafeldag. Alles is in nieuwstaat en geheel nagekeken. De arm heb ik tweedehands gekocht en brengt makkelijk weer hetzelfde op. Als ik een andere koop dan is die blijvend. Op den duur (wel voor ik naar het Bejaardenhuis ga) wil ik het niet-magnetische Schopper plateau. Dan ben ik helemaal in mijn element. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 december 2013 Report Share Posted 30 december 2013 Ok JD draaitafel blijft = duidelijk. Op naar de volgende stap een paar duizend sparen voor een plateau. Wij horen graag, wanneer dat zover is. Vergeet in de tussentijd niet te genieten Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 31 december 2013 Report Share Posted 31 december 2013 Van Kappa7. De winkelprijs is € 3000,00 Inmiddels het halve internet afgespeurd: welke arm is beter dan de SME 3009 i MK2 Alleen maar tegengestelde adviezen . De combinatie met het element is natuurlijk ook mede bepalend Al hoe wel men een tweedehands Eminent ET-2 (air) vaak adviseert Advies aan mezelf: eerst luisteren, voor je ook maar iets koopt! Ja, inderdaad ik ben weer een beetje enthousiast over vinyl en het gebruik van Smiley's geworden Ha JD, Je kunt ook nog even naar deze arm kijken. Daar heb ik mijn arm op gebaseerd en is zeker niet slecht. Die heeft wol ook, die heeft hij voor die €500 tweedehands gekocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 31 december 2013 Report Share Posted 31 december 2013 Dank je Kappa. Zo'n € 500,00 is nog te doen. Temeer daar de 3009 weer verkocht kan worden. Maar..............is een dergelijke luchtarm gehoormatig beter dan de vaak geadviseerde Jelco 12" ? Zitten er ook nadelen aan een luchtarm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 31 december 2013 Report Share Posted 31 december 2013 Als mijn phonotrapje weer terug is kun je dat zelf komen beluisteren. Over je tweede vraag kan ik niets zeggen, ik heb ze nooit naast elkaar beluisterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 31 december 2013 Report Share Posted 31 december 2013 Als mijn phonotrapje weer terug is kun je dat zelf komen beluisteren. Over je tweede vraag kan ik niets zeggen, ik heb ze nooit naast elkaar beluisterd. Graag Ruud, geef maar een seintje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 31 december 2013 Report Share Posted 31 december 2013 Ik heb ook wel eens een tangentiale arm van Rabco gehoord,die loopt op batterijtjes. Klonk ook best goed. Zag er ook leuk uit,maar ik denk dat de kwaliteit daarvan niet zo goed is als die van Ruud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 december 2013 Report Share Posted 31 december 2013 Dynavector? http://www.dynavector.com/products/tonearm/e_507mk2.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 31 december 2013 Members Report Share Posted 31 december 2013 Dynavector? http://www.dynavector.com/products/tonearm/e_507mk2.html Die valt, samen met de Kuzma 4P, de Graham 2.2 en de REED 3P in een klein select gezelschapje van allerbeste armen die je kunt hebben. Ze zitten ook in een ''iets'' ander prijssegment. Ik blijf het zeggen, wil je een probleemloze, goed betaalbare bijna perfecte arm, de Jelco 12 inch. De zilveren versie ziet er volgens mij ook vintage genoeg uit, dus waarom zo draaien. Ga hem ergens beluisteren en vorm je oordeel. Hoe goed zo'n luchtgelagerde arm ook kan zijn, je loopt toch altijd tegen dat gedonder met luchtpompen en rumoer aan. En dan heb ik het nog niet gehad over gemak (oftewel, het toch wel wat ontbreken daar aan)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 december 2013 Report Share Posted 31 december 2013 Bij een gewone arm heb je problemen met de fouthoek cq vervorming en je mist gedeelte informatie en is ook niet alles,alles heeft zijn voor en nadelen , Een dirigent gaat toch ook niet recht of links staan van het orkest staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 december 2013 Report Share Posted 31 december 2013 beste arden jouw beste vriend demonstreerde die niet met oracle en een luchtgelagerde arm op de laatste show in veldhoven en heeft carl dan toch een betere draaitafel tov ......... en heeft carl toch gouden oortje,s waarvan iedereen stond te kijken op de meting in tilburg met zijn td 160 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 31 december 2013 Members Report Share Posted 31 december 2013 Dat is een Forsell Wol, niet meer op de markt en dus ook niet te verkrijgen. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren, en dat mag. Zo erg saai worden als dat niet zo was btw. IK vind een tangentiale luchtarm erg mooi, maar zeker niet beter als de reeds genoemde armen. Er voeren meerdere wegen naar Rome, ik geloof nog steeds in het optimaal op elkaar aanpassen van de componenten zodat het geheel groter wordt dan de som der delen. Anderen zullen dit weer op een andere manier proberen te bewerkstelligen, welke de beste is, is in the eye of the beholder... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 december 2013 Author Report Share Posted 31 december 2013 Hoe goed zo'n luchtgelagerde arm ook kan zijn, je loopt toch altijd tegen dat gedonder met luchtpompen en rumoer aan. En dan heb ik het nog niet gehad over gemak (oftewel, het toch wel wat ontbreken daar aan)... Dat gedonder valt nogal mee. Maar je moet hem wel op een onhoorbaar plekje kunnen zetten. Qua gebruikers gemak kan er weinig tegen een Eminent op. Ik heb mij arm in een volgens de verkoper niet werkende staat gekocht. Mét de bijgeleverde pomp kreeg ik hem ook niet goed aan de gang, maar dat is nogal logisch, wanneer je een 60 Hz pomp op 50 Hz gebruikt. Ik gebruik nu een kloeke aquariumpomp (voor Koikarpers). Bron Audiofreak. Hier staat de Transrotorarm (verbouwde Rega arm) er ook nog op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 31 december 2013 Report Share Posted 31 december 2013 Vandaag was ik bij iemand die ik tijdens de dt-dag aanwezig was. De man heeft zo'n 20 draaitafels. Bouwt en verbouwt tafels en armen, etc. Aangesloten stond een Technics SP10 + zelfbouw 12" arm + Koetsu element. Het klonk prima, wel ging het laag nogal (te) hard. Daarna mijn speler. Het laag was minder hard, maar voor mij precies goed. Midden en hoog klonken prima. Vervolgens de speler helemaal opnieuw afgesteld. Natuurlijk veel gesproken over draaitafels. Over de Jelco arm is de man minder enthousiast. Een Mission 774 zou een betere keus zijn!? Even een vriendje gebeld, maar die vond den 774 niet meer dan een leuk armpje. Dat schiet in ieder geval lekker op zo. De gastheer gaf aan dat een goed element + een goede arm, geen garantie voor succes is. De match is allesbepalend. Een luchtarm hoeft niet beter te zijn dan een goede "gewone" arm. Conclusie: voorlopig houd ik mijn combinatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 31 december 2013 Report Share Posted 31 december 2013 Dat lijkt mij een goede conclusie Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 31 december 2013 Report Share Posted 31 december 2013 Tja zo zie je zoveel mensen zoveel meningen. Met jou combie is ook prima muziek te maken. Om hier mee door te spelen lijkt me dan ook een prima keuze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 31 december 2013 Report Share Posted 31 december 2013 Het is denk ik net zoiets als iemand vragen welke auto je moet kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts