WanFie Posted 5 januari 2014 Author Report Share Posted 5 januari 2014 Jammer. http://shop.hifi-ilona.de/ Prima adres, Google maar eens op Michael Jacobsen retip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Spijtig, dat valt toch altijd weer even tegen. Wat mij wel is opgevallen dat na een retip met een mooie punt het element weer mooie dingen laat horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Ik koop een Denon 301 voor mijn emt. Het Emt element gaat voorlopig in de kast,eerst even sparen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Toch niet die van Hans? Die had nauwelijks gespeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Jerry verdenkt de naald hij vervormd op de spoortest. Voor alle zekerheid doet hij de test nog een keer op een scoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Toch niet die van Hans? Die had nauwelijks gespeeld. Helaas wel Ruud. Bij mij heeft hij ook niet veel gedraait. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 januari 2014 Author Report Share Posted 5 januari 2014 Je kunt het element morgen meenemen, ik heb hier een microscoop. Misschien is er wat aan de naald te zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Je kunt het element morgen meenemen, ik heb hier een microscoop. Misschien is er wat aan de naald te zien. Ok,ik breng het mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 5 januari 2014 Members Report Share Posted 5 januari 2014 Jammer. http://shop.hifi-ilona.de/ Prima adres, Google maar eens op Michael Jacobsen retip. Dan kan hij hem beter bij mij afgooien, ik heb daar een beter adres voor (sneller, bij 1 van de vroegere bouwers van de EMT TSD-15's en toch echt goedkoper). Ik heb al meerdere EMT's bij hem laten opknappen, maandag breng ik er toevallig weer 1, altijd perfect! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 januari 2014 Author Report Share Posted 5 januari 2014 Dan kan hij hem beter bij mij afgooien, ik heb daar een beter adres voor (sneller, bij 1 van de vroegere bouwers van de EMT TSD-15's en toch echt goedkoper). Ik heb al meerdere EMT's bij hem laten opknappen, maandag breng ik er toevallig weer 1, altijd perfect! Dat zou heel goed kunnen. Er zijn meer hondjes die Fikkie heten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Dan kan hij hem beter bij mij afgooien, ik heb daar een beter adres voor (sneller, bij 1 van de vroegere bouwers van de EMT TSD-15's en toch echt goedkoper). Ik heb al meerdere EMT's bij hem laten opknappen, maandag breng ik er toevallig weer 1, altijd perfect! Wat is de prijs dan gesteld dat het alleen om een retip gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Wie kan er inschatten wat de nieuwe diy/bouwpakket zal gaan kosten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Jerry verdenkt de naald hij vervormd op de spoortest. Voor alle zekerheid doet hij de test nog een keer op een scoop. Oei! Een kapotte naald? Eerlijk gezegd vond ik 4 p naalddruk voor een gave elliptische naald al een beetje aan de hoge kant! Laten we hopen dat je platen niet geleden hebben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 De aanschaf van een tweedehands element is mij ten zeerste afgeraden. Het risico is groot. Eerst laten keuren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 Daar zit iets in. Maar het Emt element was in prima staat toen ik het kocht. Risico ziet er atijd in als je een ouder element koopt,in dit geval uit 1972. Straks gaan we het even bekijken onder een microscoop. Inmiddels heb ik van iemand(niet van hier)een mailtje gehad waarin hij zei dat een Emt met uitgedroogt rubber niet te repareren is. Maar ik ga toch meer informatie inwinnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 Ik heb er nu geen geld voor maar een Dynavector Karat 17D3 lijkt me wel wat. Ik had vroeger een Karat 100R die heel wat meer liet horen dan een Stanton 681EEE. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 Wie kan er inschatten wat de nieuwe diy/bouwpakket zal gaan kosten? Als je daar echt interesse in hebt, dan zou ik een mailtje naar de auteur sturen. Verhip, zie zo gauw geen email adres. Misschien feestboek? https://www.facebook.com/Audio.Creative Of ga hier naar toe: http://www.audio-creative.nl/audio-creative/audio-creative-bouwprojecten-te-zien-en-te-horen-op-de-zelfbouw-audio-luisterdag-oost-nederland-2014/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 (...) Inmiddels heb ik van iemand(niet van hier)een mailtje gehad waarin hij zei dat een Emt met uitgedroogt rubber niet te repareren is. Maar ik ga toch meer informatie inwinnen. Vergeet dan vooral niet even bij Aalt-Jouk van den Hul langs te gaan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 Ik heb er nu geen geld voor maar een Dynavector Karat 17D3 lijkt me wel wat. Ik had vroeger een Karat 100R die heel wat meer liet horen dan een Stanton 681EEE. Mooi JD "Micro-ridge" line-contact stylus kan die ook in jouw TD-124 ? http://www.tnt-audio.com/sorgenti/dynavector_17d_e.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 Vergeet dan vooral niet even bij Aalt-Jouk van den Hul langs te gaan... Ik hoor idd dat mijnheer v/d Hul dat wel doet. Maar inmiddels heb ik een mooi aanbod van een ander forumlid alhier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 januari 2014 Author Report Share Posted 6 januari 2014 Heb je je element al geprobeerd ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 Ik hoor idd dat mijnheer v/d Hul dat wel doet. Maar inmiddels heb ik een mooi aanbod van een ander forumlid alhier. Heb je je element al geprobeerd ?? Dat ga ik nu doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 De eerste 2 nummers van Leonard Cohen lp Old Ideas klinken heel goed zonder vervorming. Ik houd nog een slag om de arm,maar ik krijg hoop op een goede afloop. Eerst draai ik een paar lp's om het beter te kunnen beoordelen. Op de spoortest bij 300hz presteerd het element nu aanzienlijk beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 Idee. Een magneet bij het element houden om zo eventueel ijzervijsel te verwijderen. Edit,dat is een slecht idee heb ik inmiddels vernomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcman Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 Ja, goed idee een hele sterke magneet................. Neeeeeeee!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts