Members Arden Posted 23 januari 2014 Members Report Share Posted 23 januari 2014 mooi! Alleen een houten elementje? Is dat ala grado met een houten body? Dat lijkt me niet! Echter, gezien de effectieve massa van een 15 inch gedeeltelijk houten arm denk ik dat je wel een vermoeden hebt van wie dat voor me moet bouwen? Wol, kom er maar in! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 januari 2014 Report Share Posted 23 januari 2014 Juist daarom dat zijn toch over het algemeen open elementen en zie ik dat hout nog niet zo snel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 24 januari 2014 Report Share Posted 24 januari 2014 als je wodka drinkt dan klinkt altijd goed ik zou steigerplank gebruiken dat is hot op de dag van vandaag,kloek kloek. ik zou een night audio show organiseren dan kom spido beslist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 24 januari 2014 Members Report Share Posted 24 januari 2014 Juist daarom dat zijn toch over het algemeen open elementen en zie ik dat hout nog niet zo snel. Zoiets, maar dan in Massakar Ebony... He Wol, ik sta al 22 jaar droog! Waar zou die euforische stemming dan toch vandaan komen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 januari 2014 Report Share Posted 24 januari 2014 Mijn ''nieuwe'' klassieker is ook bijna klaar... ... een Garrard 401 met Massakar plinth gemaakt door Thomas Blumenhofer! Een zekere meneer Feickert is een armboardje hiervoor aan het maken, Reed heeft de laaste hand gelegd aan een 15 inch (!) arm, nu nog een elementje uit hetzelfde hout als de plinth en arm, en voila, mijn verjaardagskado! Waarom een 15 inch arm? Dat weet ik nog niet, vanuit een bepaalde hoek is mij ingefluisterd dat dit het summum zou moeten zijn, daar ga ik nu dus vanzelf achter komen. Dat is een hele mooie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 januari 2014 Report Share Posted 24 januari 2014 Die 401 heeft inderdaad iets heel bijzonders: zijn uiterlijk verraadt zijn leeftijd niet! Bij vrijwel alle vintage apparatuur kun je aan de vormgeving wel zien dat het oud spul is... maar dit is een (mooie!) uitzondering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 24 januari 2014 Report Share Posted 24 januari 2014 volgens mij is arden de zolderkamer op het ruimen ,er is toch niks op komst na 22 jaar droog te zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 24 januari 2014 Report Share Posted 24 januari 2014 Zoiets, maar dan in Massakar Ebony...Heaha dat is erg mooi.Lijkt me wel fragiel, niet te vast aandraaien, hout splijt makkelijk. Heb ik overigens met de ebony headshell nog geen last van gehad maar dat is ook iets dikker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 januari 2014 Report Share Posted 25 januari 2014 De beste headshell is géén headshell! http://www.soundimage.dk/Technics%20SP10.htm Ortofon MC200 "Concorde" model. Een destijds bekende HVT auteur haalde een tekst van Charles Aznavour aan: "J'ai perdu la tête... et mon Dieu, que j'aime ça!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 25 januari 2014 Report Share Posted 25 januari 2014 Dat ziet er hip uit. Klassiek en modern kan ook mooi zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 januari 2014 Report Share Posted 25 januari 2014 Dat ziet er hip uit. Klassiek en modern kan ook mooi zijn. Dank je, Peter des Bouvrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 25 januari 2014 Report Share Posted 25 januari 2014 Dank je, Peter des Bouvrie Niet gaan schelden hé Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 januari 2014 Report Share Posted 25 januari 2014 Niet gaan schelden hé Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 januari 2014 Report Share Posted 26 januari 2014 Zoiets, maar dan in Massakar Ebony... He Wol, ik sta al 22 jaar droog! Waar zou die euforische stemming dan toch vandaan komen? Die heb ik 2 maanden geleden nog ingebouwd in een 12" Musical Life Vocalitas, (al was het toen een houten Canary), die ik op een Clearaudio Master Reference moest zetten. Speelt erg mooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 januari 2014 Report Share Posted 26 januari 2014 Marco, vertel eens hoe de plint van je Garrard is opgebouwd. Is die van binnen hol of bestaat die uit lagen. Hoe heb je je keuze bepaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Hoe goed is eigenlijk die oude HK draaitafel met Rabco arm? Zal wel niet zo degelijk zijn als de 124s, garrads, lenco's etc, Deze dus Ze vragen er niet veel voor ($222). Maar hij doet t niet zo goed lees ik. http://www.ebay.com/itm/harman-kardon-ST7-Vintage-Turntable-W-Rabco-Tonearm-St-7-PARTS-REPAIR-/380821844884#ht_579wt_1224 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Voor e450 heb je een perfecte. Een kennis van mij heeft er een. Hij verkoopt hem omdat het hem visueel niets doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Ik had alweer te snel gereageerd, eenof andere opmerking over dat korte armpie.... Is ja tangentiaal (bloos). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Ja,tis geen 15" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 januari 2014 Author Report Share Posted 27 januari 2014 Op marktplaats staat er ook een. Dat zal die van de kennis van Groovy dan wel zijn. Ik vind het principe van aansturen van de arm erg slim gemaakt. Puur mechanisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 27 januari 2014 Report Share Posted 27 januari 2014 Op marktplaats staat er ook een. Dat zal die van de kennis van Groovy dan wel zijn. Ik vind het principe van aansturen van de arm erg slim gemaakt. Puur mechanisch. Nee die is het niet,hij adverteerd er niet mee maar wil hem wel verkopen als iemand daar belangstelling in heeft. Ook een marmeren console voor een Garrard 301. En ook een Mission draaitafel,de beste uit de serie. Van Douglas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts