Jump to content

Classic Turntable Meeting

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Over welk lucht-armpje gaat het.

Van Kappa7. De winkelprijs is € 3000,00  :angry:

Inmiddels het halve internet afgespeurd: welke arm is beter dan de SME 3009 i MK2 :unsure:

Alleen maar tegengestelde adviezen :mad2:.

De combinatie met het element is natuurlijk ook mede bepalend ;)

Al hoe wel men een tweedehands Eminent ET-2 (air) vaak adviseert :wub:

Advies aan mezelf:  eerst luisteren, voor je ook maar iets koopt! ;)

Ja, inderdaad ik ben weer een beetje enthousiast over vinyl en het gebruik van Smiley's geworden :D

e3000 tja dat zal vast een prachtige en zeer goede toonarm zijn maar wel duur.

Voor e1000 moet je ook een hele mooie en goede arm kunnen kopen,zie de tip van Arden.

Het is alleen de vraag of je een Jelco op je Thorens wilt hebben gezien het tijdsbeeld van productie.

Ik denk wel dat er betere armen  zijn dan een klassieke sme b.v de nieuwe.

Een Ortofon vind ik ook prachtig en dat zijn ook gewaardeerde armen.

Ik heb zelf nooit een nieuwe arm gekocht,dus kan ik niets over de kwaliteit vertellen.

Het zal allemaal wel beter kunnen maar ik ben tevreden met mijn sme armen.

Maar een luchtgelagerde zoals Ruud op zijn Garrard 401 heeft vind ik ook mooi.

Dat is qwa prijs ook haalbaar.

O ja, http://oswaldsmillaudio.com/schick

Hier $1675 alweer

Maar hier hebben ze t over een vanaf prijs van 850 euro

http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=7109.15

Holy Mozes,e850 is een mooie prijs,dat ben je ook ongeveer kwijt voor een gebruikte Sme3012.

Heel mooi ook op de Emt al vind ik een Emt 927 banana nog mooier kost e2000.

dromertje,jij moet wat meer geduld hebben en ik heb bijna nooit een vaste planning die veranderd altijd dus ik moet altijd schuiven mijn vrouw vindt dat verschrikkelijk en ik weet niks beters  :)

dromertje als jij een de kat uit boom kijk en meer geduid hebt dan koop je een kappa  zoiets gebruikt voor 500 t/m 700 euro,s

dromertje,jij moet wat meer geduld hebben en ik heb bijna nooit een vaste planning die veranderd altijd dus ik moet altijd schuiven mijn vrouw vindt dat verschrikkelijk en ik weet niks beters  :)

dromertje als jij een de kat uit boom kijk en meer geduid hebt dan koop je een kappa  zoiets gebruikt voor 500 t/m 700 euro,s

Ja zeg, luister eens even Wollie, je belt steeds af als ik ook kom. Wat moet ik daar nou van denken? Over 10 jaar hebben we elkaar nog niet ontmoet.

Ik voel mee met je vrouw, het arme kind.

Ja ik wil een gebruikte Kappa voor 495 euro. Of een Jelco 750L. Of een arm van Douglas.

Eens even kijken wat een Audiomods is.

• Members

Arden ,schick mit feikert ist beliebt in Germany  <_<  :)

Een Garrard met SME ook. Na und? Nicht alles von die Heimat is immer besser (wel veel trouwens)!

Zo'n Schick zet je idd op een Thorens 124, Garrard 3- of 401 etc, op een Feickert zet je een modernere arm (shit, kom ik alweer op zo'n 12 inch Jelco uit)...

• Members

Nope! Tonar doet Jelco. Van den Hul en Bob Jansen zijn mijn leermeesters wat analoog betreft, Eddy Driessen helpt af en toe ook nog een handje, bij elkaar zo'n 120 jaar analoge ervaring waar ik dagelijks van leer en uit kan putten. Wil je nog meer achtergrond informatie? Of andere dingen die ik erg mooi vind van collega distributeurs? Dan zijn we nog wel even bezig hoor. Enig idee waar mijn nick-name vandaan komt btw?