Jump to content

Classic Turntable Meeting

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

• Members

mooi!

Alleen een houten elementje? Is dat ala grado met een houten body?

Dat lijkt me niet! Echter, gezien de effectieve massa van een 15 inch gedeeltelijk houten arm denk ik dat je wel een vermoeden hebt van wie dat voor me moet bouwen?

Wol, kom er maar in!

als je wodka drinkt dan klinkt altijd goed ik zou steigerplank gebruiken dat is hot op de dag van vandaag,kloek kloek.

ik zou een night audio show organiseren dan kom spido beslist  :D

• Members

Juist daarom dat zijn toch over het algemeen open elementen en zie ik dat hout nog niet zo snel.

tonabnehmer_van_den_hul_the_crimson_bild

Zoiets, maar dan in Massakar Ebony...

He Wol, ik sta al 22 jaar droog! Waar zou die euforische stemming dan toch vandaan komen?

Mijn ''nieuwe'' klassieker is ook bijna klaar...

8758384407_ce2bdd6259_c.jpg

... een Garrard 401 met Massakar plinth gemaakt door Thomas Blumenhofer!

Een zekere meneer Feickert is een armboardje hiervoor aan het maken, Reed heeft de laaste hand gelegd aan een 15 inch (!) arm, nu nog een elementje uit hetzelfde hout als de plinth en arm, en voila, mijn verjaardagskado!

Waarom een 15 inch arm? Dat weet ik nog niet, vanuit een bepaalde hoek is mij ingefluisterd dat dit het summum zou moeten zijn, daar ga ik nu dus vanzelf achter komen.

Dat is een hele mooie.

tonabnehmer_van_den_hul_the_crimson_bild

Zoiets, maar dan in Massakar Ebony...

He Wol, ik sta al 22 jaar droog! Waar zou die euforische stemming dan toch vandaan komen?

Die heb ik 2 maanden geleden nog ingebouwd in een 12" Musical Life Vocalitas, (al was het toen een houten Canary), die ik op een Clearaudio Master Reference moest zetten. Speelt erg mooi

Hoe goed is eigenlijk die oude HK draaitafel met Rabco arm? Zal wel niet zo degelijk zijn als de 124s, garrads, lenco's etc,

Deze dus

rabco-st-7.jpg

Ze vragen er niet veel voor ($222). Maar hij doet t niet zo goed lees ik.

http://www.ebay.com/itm/harman-kardon-ST7-Vintage-Turntable-W-Rabco-Tonearm-St-7-PARTS-REPAIR-/380821844884#ht_579wt_1224

Op marktplaats staat er ook een. Dat zal die van de kennis van Groovy dan wel zijn.

Ik vind het principe van aansturen van de arm erg slim gemaakt. Puur mechanisch.

:)

Nee die is het niet,hij adverteerd er niet mee maar wil hem wel verkopen als iemand daar belangstelling in heeft.

Ook een marmeren console voor een Garrard 301.

En  ook een Mission draaitafel,de beste uit de serie.

Van Douglas.