Ruud Posted 17 december 2013 Report Share Posted 17 december 2013 Ik heb ook weleens een dergelijke opname gehoord in Baarn. Dure B&W speaker rondom evenals het koor. Niets voor mij. Ik ben toeschouwer en hoef niet tussen de uitvoerenden te zitten. Overigens waren de meeste luisteraars laaiend enthousiast, ik snap er niets van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 17 december 2013 Report Share Posted 17 december 2013 Ik heb ook weleens een dergelijke opname gehoord in Baarn. Dure B&W speaker rondom evenals het koor. Niets voor mij. Ik ben toeschouwer en hoef niet tussen de uitvoerenden te zitten. Overigens waren de meeste luisteraars laaiend enthousiast, ik snap er niets van. Ik ben er ook een keer geweest. Violen links achter mij. Hoeft voor mij niet. Dan maar wat beperkingen met stereo. Dat het applaus dan vanachter het orkest komt, moet dan maar. Het orkest zit tenminste niet achter/rond-om mij. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 december 2013 Report Share Posted 17 december 2013 Toen m'n zoon vorige week toevallig even naar mijn installatie noemde omschreef hij het als een "heel grote 3d geluids TV". Daarmee is dacht het meeste betreffende de mogelijkheid van stereo wel gezegd. Ik heb van alle muziekdemo's die ik met surround hoorde slechts één goede demo gehoord. En ondanks dat ik vaak op de sweetspot kon zitten bij de andere demo's vond ik het erg matig. Maar die ene keer was goed. Dit was bij een demo van de High End society in Bielefeld. Ook al weer jaren geleden. Hier demonstreerde men met 5 gelijke maar wel grote monitoren en een subwoofer. De apparatuur was van Sony en de demo werd door die Nederlandse man van Polyhymnia gedaan. Bij stereodemo's komt het regelmatig voor dat we in een rij achter elkaar zitten. Die rij is ook altijd het snelst gevuld met leden. De plaatsen daarnaast komen daarna aan de buurt en de buitenste plaatsen vaak als laatste. Maar zelfs op die buitenste plaatsen heb je met sommige sets toch nog een heel redelijk stereobeeld. Het trekt wat scheef, maar daar vind ik dat er wel met de leven is. Bij surround hoor ik dan altijd maar één luidspreker. Tenzij het geluid alleen van de andere kant komt, maar dat is dan meer effectbejag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martijn-Synergy Acoustics Posted 17 december 2013 Report Share Posted 17 december 2013 Dat er slechte surroundopnames bestaan (met muzikanten achter je), bestrijd ik niet. Het punt dat ik wil maken is dat surround meer mogelijkheden biedt dan stereo en dat het beter (realistischer) kan klinken, mits goed gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 december 2013 Report Share Posted 17 december 2013 Van alle opnamen die ik hoorde, waren de oude Philips Quadrafonie op Pentatone toch wel heel erg mooi. Maar wel hoofdzakelijk stereo, met een klein beetje achter geluid en geen centre of subwoofer. Dan het erg goed kan klinken ontken ik niet, maar het is nog een stuk lastiger om goed te krijgen dan bij stereo al het geval is. Je hebt immer nóg een paar factoren om rekening mee te houden. En bij stereo opnamen zijn er al zo weinig echt goede. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 december 2013 Report Share Posted 17 december 2013 Ik heb ook weleens een dergelijke opname gehoord in Baarn. Dure B&W speaker rondom evenals het koor. Niets voor mij. Ik ben toeschouwer en hoef niet tussen de uitvoerenden te zitten. Overigens waren de meeste luisteraars laaiend enthousiast, ik snap er niets van. Niet bij alle opnamen zat je tussen de musici (dat is idd wat vermoeiend). Er was er ook 1 waarbij het orkest in een nis aan de reachterkant van de ruimte zat zat/stond en die illusie werd erg goed opgewerkt imo. De opname kwam overigens van HD. Het is overigens zeker 10 jaar geleden Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 17 december 2013 Report Share Posted 17 december 2013 Stereo en surround vallen wat realistische ruimtelijkheid betreft in het niet bij dit: Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 december 2013 Report Share Posted 18 december 2013 dit is gods laster .spido Beste Wol, Nee, dit is géén godslastering, want ik zeg hier helemaal niets beledigends over de Allerhoogste Zèlf, noch over Zijn Zoon, noch over Zijn Moeder (wat voor jou ongetwijfeld nog het àllerbelangrijkste zal zijn, o perfide Palmzuipende Zuiderling!), maar alleen iets over Jongensdroom, die beweert zich talloze malen te hebben dóódgeërgerd en - nochtans & desalniettemin, min-of-meer & desondanks - tenminste énigszins - nog steeds wat men noemt "in leven" lijkt te zijn... waardoor Jongensdroom, voornoemd, zichzelf op gelijke hoogte lijkt te willen stellen met de Zoon, die immers ten derde dage opstond uit den dood, volgens De Schriften, zodat het verwijt aangaande godslastering veeleer op hèm - op Jongensdroom, dus - betrekking zou moeten hebben. Bovendien is godslastering sinds kort wettelijk toegestaan, door onze tegenwoordig overwegend goddeloze volksvertegenwoordiging, in ons tegenwoordig godvergeten land... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 december 2013 Report Share Posted 18 december 2013 Amen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 18 december 2013 Report Share Posted 18 december 2013 Geen wonder dat Jozus niet in de bijbel worst vermeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 18 december 2013 Author Report Share Posted 18 december 2013 Ging dit topic niet over een XTZ-Divine luidsprekers ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 18 december 2013 Report Share Posted 18 december 2013 Hier loopt nog al eens een keer van alles door elkaar. n.b. Nooit grappen over politiek en geloof op een forum zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 december 2013 Report Share Posted 18 december 2013 Hier loopt nog al eens een keer van alles door elkaar. n.b. Nooit grappen over politiek en geloof op een forum zetten. Laten we het forum transformeren tot een lange off topic draad maar dan wel met pics.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 december 2013 Report Share Posted 18 december 2013 Geen wonder dat Jozus niet in de bijbel worst vermeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts