Jump to content

Interview Christian Feickert

carl
 Share

Recommended Posts

Op 28 december geeft Christian Feickert een demo bij A10. Puresound doet daar verslag van en de bedoeling is dat er ook een interview komt. We kunnen wel wat hulp hebben bij het stellen van vragen. Dus als jullie iets van hem willen weten, laat het horen

1. Je zou hem eens kunnen vragen wat de levensduur van een naald is, daar krijgen we de meest uiteenlopende antwoorden op. Misschien kan hij dit wat onderbouwen.

2. Je kunt hem vragen waarom hij geentussenwieldraaitafels bouwt. Misschien heeft hij daar wel een goede reden voor.

3. En wat is nou de invloed van de modulatie op de plaat op de draaisnelheid.

4. Ik las dat de meeste naalden niet haaks in de cantilever staan en dat daarom de VTA eigenlijk altijd wat hoger dan verwacht afgesteld moet worden. Wat is zijn ervaring daarmee.

5. Wat zijn voorkeur is voor een naaldvorm. Microridge, Gyger, Shibata en v.d. Hul, of nog andere. Of dat misschien een ronde naald helemaal zo slecht nog niet is. Denk daarbij aan de Denon 103.

6. Je zou het over de armbekabeling kunnen hebben. Aangezien er kennelijk ook een arm van Feickert komt lijkt me dat wel een aardige vraag.

7. Draaitafelmatten zijn ook al van die discussieachtige dingen. De een zweert bij kurk, de ander bij kunststof en weer de volgende bij vilt.

8. Of over de zin en onzin van motorsturingen.

9. Nog meer...??

:)

- Hoe ben je begonnen?

- Wat is je bouwfilosofie?

- Waarom analoog?

- Wat zijn de toekomstige ontwikkelingen/producten?

- Waarom een zwaar loopwerk?

- Waarom niet geveerd?

- Waarom 78 toeren als optie op je speler?

- Wat maakt een goede motor?

- Wat is jullie oplossing voor motortrillingen?

- Snaar,  waarom geen tussenwielaandrijving of directdrive?

- Wat is je favoriete arm/element combinatie?

- Waar speel je thuis mee?

- Welke phono versterker adviseer jezelf of heb je thuis?

- Hoe test je een nieuw model?

- Hoe kies je de bouwmaterialen?

- Wat is het moeilijkste materiaal om mee te werken?

- Wat is het moeilijkst te maken onderdeel van de platenspeler?

- Wat draai je zelf het liefst aan muziek?

- Draai je wel eens 45 toeren singles?

- Wat de best verkopende speler en waarom?

- Hoe kom je op nieuwe ideeën?

- Waarom software om je platenspeler af te regelen?

- Kan iedereen een platenspeler afregelen?

- Welke andere fabrikant bewonder je?

- Met welke andere speler zou je ook kunnen leven?

- Als je geen platenspelers maakte wat zou je dan willen maken?

- Wat zijn de leukste klanten wereldwijd?

- waar leer je van?

Maak wat thema's, rubriceer de vragen naar belangrijkheid, en gaan met die banaan.

Waarin is uw draaitafel beter dan anderen en waarin is hij slechter?

Wat zijn de directe concurrenten?  Heeft u die ter vergelijk bij U, zodat wij overtuigd kunnen raken?

Met welke arm / element combinatie klinkt hij het best?

Wat is de levensduur van de tafel?

Waarom heeft Jongensdroom nog nooit van het merk gehoord en er ook nog nooit eentje gehoord?

Kunt U hem eens laten horen?

Moet ik nou echt alles voorzeggen? :D

Welke overwegingen hebben geleid tot de keuze van:

+ snaaraandrijvingen?

+ de gebruikte materialen in het chassis? 

+ een massaloopwerk?

+ de prijsstelling?

Hoe ver moeten we gaan in:

+ reductie van wow en rumble?

+ reductie van motortrillingen en chassisresonanties?

Hoe ver bent u daarbij gegaan?

Waarom bij een bepaald model 3 motoren.

Wat is daar de meerwaarde van.

Klinkt elke Feickert draaitafel in dezelfde configuratie(arm element phonostage) eender.

Als er al klankmatige verschillen zijn tussen de drie dt's welke reden heeft dat dan.

Ik heb gisteren net een cursus mindmappen gehad en ga die vragen eens in zo'n mindmap brengen. Ik zal ze niet allemaal kunnen stellen maar een deel zeker.

Bedankt!

zit er geen scheu lager in  :D  :D  :ph34r:

hebben jullie nog meer van die slimme vragen of gaan jullie nog een cursus volgen ,hoe leer ik logisch denken  :D  :D  :D

Nog vragen?

Geen vragen?

Ingerukt mars! :D

Ik heb gisteren net een cursus mindmappen gehad en ga die vragen eens in zo'n mindmap brengen. Ik zal ze niet allemaal kunnen stellen maar een deel zeker.

Bedankt!

Het helpt je zeker structuur in de vragen te brengen en als jet het goed opbouwt kan je schat ik 90% uit het hoofd reproduceren.....  ;)

Het helpt je zeker structuur in de vragen te brengen en als jet het goed opbouwt kan je schat ik 90% uit het hoofd reproduceren.....  ;)

Doe ik pas 30 jaar, maar ik moet zeggen dat ik dat mindmappen wel een slimme methode vond. Wel leuk bij een cursus van 700 euro de hele dag net zo bezig te zijn als op de kleuterschool.

Carl, laat je ons nog wat antwoorden van de beste man weten?

Artikel op Puresound volgt, maar eerst het weekend een artikel over de Einstein. De mindmap heb ik al klaar.

PS ik zit al op een opmerking over mindmappen van Spido te vlassen.

Doe ik pas 30 jaar, maar ik moet zeggen dat ik dat mindmappen wel een slimme methode vond. Wel leuk bij een cursus van 700 euro de hele dag net zo bezig te zijn als op de kleuterschool.

Is een koopje, zo'n kleuterschool kost de belastingbetaler vele malen meer. Blijkt dan maar weer zonde van het geld te zijn geweest als wat je daar op die kleuterschool geleerd hebt je dat later nog eens over moet doen :D

Niet zo denigrerend Peter. Is voor een hoop mensen een prachtoplossing om structuur in je gedachten/ideeën aan te brengen. Lastig om je eigen te maken overigens. En niks daarvan op de kleuterschool gehad.

Niet zo denigrerend Peter. Is voor een hoop mensen een prachtoplossing om structuur in je gedachten/ideeën aan te brengen. Lastig om je eigen te maken overigens. En niks daarvan op de kleuterschool gehad.

Dat is een dwaalspoor. Geen structuur in je gedachten/ideeën aan kunnen brengen is in 99% van de gevallen een karaktereigenschap waar weinig aan te veranderen is. En dan wil je die mensen met een per definitie structureel middel structuur aan gaan laten brengen?

Ik weet het, daar verdienen dan weer veel mensen hun geld/brood mee, maar echt opschieten doet dat niet. Ben je een chaoot dan blijf je dat en is de enige manier naar progressie dat te accepteren.

Zo'n mindsetmap is alleen handig voor mensen die van nature al structureel kunnen werken. Dan kan het een stukje gereedschap zijn om uit een grote hoeveelheid details de hoofdzaken te kunnen uitsorteren.

Gat in de markt? Mindset training voor audiofielen? :D