Jump to content

Interview Christian Feickert

carl
 Share

Recommended Posts

• Members

Ik vind ook dat Arden zijn producten teveel ophemelt. Op een dergelijke actie reageer ik altijd op een geheel eigen wijze.

En ik vermoed dat je eerst op mijn website moet gaan kijken om uit te vinden wat mijn producten nu eigenlijk zijn!

Ik wil hier niet vervelend over doen, maar de merken die ik erg mooi vind en promoot, zijn echt niet allemaal producten die ik zelf voer... De meesten hier weten wat mijn favoriete luidsprekers zijn, weten jij en Wol dat ook? Ik zal jullie helpen, de Tannoy Westminster Royal SE. Die voer ik niet! Enig idee wat ik bij kans de mooiste tonearm en het mooiste element vind? Ook die voer ik niet, de Kuzma 4Point en de Air Tight PC-1.

Zo heb ik ook de armen van Graham, de elementen van Koetsu, de tafels van EAT, de versterkers van Sonore, Gryphon, Jeff Rowland en Sovereign extreem hoog zitten, dat meld ik ook met enige regelmaat. Allemaal producten welke ik zelf niet voer. Sommige producten kan ik via mijn leveranciers idd als package deal leveren aan mijn afnemers, maar daar verdien je dan ook geen pepernoot meer aan. Toch vind ik ze zo mooi, dat ik dat simpelweg doe als een klant dat wil. Zo ook met van den Hul en Jelco. Ik kies dus niet voor het product met de hoogste marge, maar voor de hoogste kwaliteit voor de klant naar mijn idee van deze kwaliteit.

Mijn eigen producten noem ik hier in veel mindere mate, hooguit als het idd een doel dient. Maar als men daar problemen mee heeft kan ik die shows ook voor een andere doelgroep gaan organiseren hoor, dan kom ik hier alleen nog wat modereren, ook een optie...

@ sparringsmaat Wol: Dat ik wat opgewonden raak van die nieuwe spullen van vdH, het is gewoon bizar goed! Heb jij ze al gehoord dan? Nee he, kan ook niet want de enige set tot nog toe staat in Vaassen. Toevallig ga ik een show organiseren waar ze compleet staan, misschien moet je dan eerst maar eens langskomen voordat je een oordeel velt?

Over die Naim set, daar kan ik nog niets over zeggen, ik heb ze namelijk nog niet gehoord. Zou zo maar heel mooi kunnen zijn ja. En die prijs? Ik heb wel gekkere dingen gezien.

Als laatste nog even China en de bouwkwaliteit aldaar, ik weiger dergelijke apparatuur nog te verhandelen om de hele simpele reden dat de betrouwbaarheid bijna NUL is. Wat ik al voor gedonder heb gehad met producten vanuit die hoek, dat wil je niet eens weten. Er zal hier in ons kikkerlandje ongetwijfeld hier en daar een apparaat uit China staan wat al enkele jaren probleemloos speelt, maar ik durf met jou te wedden dat die apparaten absoluut niet meer standaard zullen zijn, daar is op zeker meer dan 1-maal een soldeerbout doorheen gegaan voor de nodige modificaties. En kijk eens wat dat 2e hands dan nog waard is?

nee arden,het kookproces gaat in je bolletje stijgen ----net als die presentatie op you tube----  net als alle andere merkenfreaks je verwacht dat het super gaat klinken maar gaat het super klinken in vaasen dat moet je nog af wachten,jij verwacht dat die hoog zal scoren want dat heb jij al in je bolletje  in  geprent en dat is normaal bij merkenfreaks ,daar is niks mis mee.,jullie hebben gewoon een te hoge verwachtingspatroon

en jij had het over keten ik noem dat mensen prikkelen om ze wakker te schudden dat ze toch met de voeten op aarde moeten staan

• Members

Wel goed lezen Wol, er staat duidelijk dat er nu een set in Vaassen staat. Die hebben ik en enkele anderen al gehoord, dat was echt fantastisch goed. Met diezelfde spullen organiseren wij een show in Wapenveld, waarbij de Blumenhofer Gran Gioa's en de Pluto 10A en 12A worden gebruikt. Hoe dat gaat uitpakken? Daar kom je alleen achter als je dan langs gaat komen, uit de 2e hand geneuzel hebben we nu wel genoeg gehad. Alleen al het feit dat de 10A en 12A tijdens deze show naast elkaar staan te spelen is al uniek in Nederland, dat de nieuwe elektronica lijn van vdH deel uitmaakt van deze set maakt het zelfs nog interessanter. Misschien zouden we weer eens trots moeten zijn op wat onze Nederlandse producenten maken in plaats van commentaar schreeuwen vanaf de zijlijn?

arden.het gaat over merken freaks ,die hebben een te hoge automatische  verwachtings- patroon, dat jij daar

een mooie markerting technisch verkoopverhaal aan bindt om aandacht te krijgen , vindt ik prima ,dat mag

arden is het verkoop argument dat ik negatief bent op de schow heb ik jou verteld waar meerdere bij stonden dat ik jou speakers in de midrange speaklers goed klonken en ook de signertur en wollie heeft lekker final tool en wollie heeft lekker een pluto en wollie heeft lekker en dynavector arm en dan zegt jij wollie is negatief ,wollie is gewoon kritisch

En ik vermoed dat je eerst op mijn website moet gaan kijken om uit te vinden wat mijn producten nu eigenlijk zijn!

Ik wil hier niet vervelend over doen, maar de merken die ik erg mooi vind en promoot, zijn echt niet allemaal producten die ik zelf voer... De meesten hier weten wat mijn favoriete luidsprekers zijn, weten jij en Wol dat ook? Ik zal jullie helpen, de Tannoy Westminster Royal SE. Die voer ik niet! Enig idee wat ik bij kans de mooiste tonearm en het mooiste element vind? Ook die voer ik niet, de Kuzma 4Point en de Air Tight PC-1.

Zo heb ik ook de armen van Graham, de elementen van Koetsu, de tafels van EAT, de versterkers van Sonore, Gryphon, Jeff Rowland en Sovereign extreem hoog zitten, dat meld ik ook met enige regelmaat. Allemaal producten welke ik zelf niet voer. Sommige producten kan ik via mijn leveranciers idd als package deal leveren aan mijn afnemers, maar daar verdien je dan ook geen pepernoot meer aan. Toch vind ik ze zo mooi, dat ik dat simpelweg doe als een klant dat wil. Zo ook met van den Hul en Jelco. Ik kies dus niet voor het product met de hoogste marge, maar voor de hoogste kwaliteit voor de klant naar mijn idee van deze kwaliteit.

Mijn eigen producten noem ik hier in veel mindere mate, hooguit als het idd een doel dient. Maar als men daar problemen mee heeft kan ik die shows ook voor een andere doelgroep gaan organiseren hoor, dan kom ik hier alleen nog wat modereren, ook een optie...

@ sparringsmaat Wol: Dat ik wat opgewonden raak van die nieuwe spullen van vdH, het is gewoon bizar goed! Heb jij ze al gehoord dan? Nee he, kan ook niet want de enige set tot nog toe staat in Vaassen. Toevallig ga ik een show organiseren waar ze compleet staan, misschien moet je dan eerst maar eens langskomen voordat je een oordeel velt?

Over die Naim set, daar kan ik nog niets over zeggen, ik heb ze namelijk nog niet gehoord. Zou zo maar heel mooi kunnen zijn ja. En die prijs? Ik heb wel gekkere dingen gezien.

Als laatste nog even China en de bouwkwaliteit aldaar, ik weiger dergelijke apparatuur nog te verhandelen om de hele simpele reden dat de betrouwbaarheid bijna NUL is. Wat ik al voor gedonder heb gehad met producten vanuit die hoek, dat wil je niet eens weten. Er zal hier in ons kikkerlandje ongetwijfeld hier en daar een apparaat uit China staan wat al enkele jaren probleemloos speelt, maar ik durf met jou te wedden dat die apparaten absoluut niet meer standaard zullen zijn, daar is op zeker meer dan 1-maal een soldeerbout doorheen gegaan voor de nodige modificaties. En kijk eens wat dat 2e hands dan nog waard is?

Je geeft aan goudeerlijk te zijn. Dat is mooi. Daarmee behoor je meteen tot een kleine minderheid in de zakenwereld. Door de meeste handelaren wordt je belazerd waar je zelf bij staat. Ik ben dan ook altijd op mijn hoede. Dat is helaas nodig en dat heb ik moeten leren. Vroeger geloofde ik alles en iedereen.

Het is telkens een hels karwei, om uit te vinden aan welke apparatuur ik mijn zuur verdiende spaarcentjes het beste uit kan geven. Iedereen (behalve Arden) zegt  het beste product te verkopen.

Het zou kunnen, dat ik wat teveel op mijn hoede ben en daardoor een paar verkopers onrecht aan doe!?

Als er een klant bij je komt, adviseer je die dan eerst eens bij de concurrent te gaan kijken, omdat dat beter voor de klant is? Hoe goudeerlijk ben je?

Een verkoper hoeft natuurlijk niet in zijn eigen voet te schieten.

Je kunt zelf ook bedenken dat je ook bij de concurentie je licht op kunt steken.

Dat doe ik ook mbt het reviseren van mijn Emt element.

Prijsverschillen tot e300 :wub:

Blijkbaar heeft iedereen met de Audiohobby gaandeweg wel eens een paar bokken geschoten.

Daar wordt je voorzichtig(er) van. Ik neem toch heel graag kennis van hetgeen Arden heeft te melden.

Koester deze man een beetje zodat hij op het forum blijft, in zijn plaats had ik allang mijn conclusies getrokken.

Ik ben dan wel een "groentje" op dit forum met weinig recht van spreken, maar ik vind dat bepaalde forummers hun algemene standpunt richting de handel nu wel hebben gemaakt.

Zonder de fabrikanten en de handel is deze hobby m.i. minder de moeite waard.

Je hoeft geen licht te zijn om te weten dat handelaren en winkeliers voor eigen parochie spreken.

Dat is logisch en zakelijk.

Een groentje kan daar de mist in gaan.

De wat gelouterde kopers moeten daar doorheen zien te prikken.

Een goede verkoper geeft je info over elk apparaat waar je belangstelling voor toont.

Maar hij heeft ook zijn stokpaartjes en misschien ook terecht.

Als er een klant bij je komt, adviseer je die dan eerst eens bij de concurrent te gaan kijken, omdat dat beter voor de klant is? Hoe goudeerlijk ben je?

Allemachtig, moet Arden een heilige zijn?! Hij geeft altijd een evenwichtig visie en ja dat gaat ook door een persoonlijke 'geluidsfilter' heen, zoals iedereen op dit forum. En ik denk dat Arden al heeft aangegeven hoe hij te werk gaat, ja hij is ook voor het verkopen van niet-Music2 assortiment producten als hij daarmee de beste combinatie kan maken voor de klant.

Maar goed misschien wordt het wel veranderd in: Ja, ik ben een audio-heilige en sta mijn omzet graag af aan andere importeurs, want mijn eigen producten zijn zo sh*t. LOL :blink::D Maar Arden heeft wel mooie sh*t, zoals Octave. ^_^

lie0.jpg

Nu bij de volgende X-Fi check je importeur of dealer, bij HighEnd's Polygraaf, met deze leugendetector weet je of jouw hifiadviseur echt te vertrouwen is!

laten we eerst voorop stellen dat arden een zeer patente man is hij heeft kennis van zaken ,hij heeft mooie producten waar eek hele goede service achter zit en zakelijk is die oké en hij houd zich aan de afspraken

dat wij wij een andere kijk cq visie cq mening verschil hebben over  vd hull en over higend  dat mag en dat kan,

hebben jullie nooit een mening verschil met jou vrouw cq vriend of vriendin

hebben jullie nooit een mening verschil met jou vrouw cq vriend of vriendin

Het percentage echtscheidingen ligt landelijk ergens rond de 35%. Valt het nog mee in de audiobiz :lol:

Jongens waar gaat het over? Slechte service en cowboys vind je overal. Programma's als Kassa en Radar varen er wel bij. Het is ook prima om op fora het daarover te hebben en je ervaring te delen. Maar schiet dan wel op de cowboys en minder frisse jongens en in niet in het wilde weg om je heen.

In de handel geldt altijd fair play. Zonder dat overleef je het uiteindelijk niet.

• Members

[...]

Niet letterlijk, maar meestal gaat dat als volgt: Een klant komt bij een dealer met zijn verzoek, vraag, opdracht of wat dan ook, de dealers benaderen daarna mij (voor de laatse maal ook: ik ben geen dealer, ik lever aan dealers). Ik geef ze aan wat er in mijn optiek het beste matched met wat de klant al heeft of zoekt. Doen zij geen zaken met de importeur in kwestie benader ik ze om dit in specifieke gevallen wel te doen. Willen of kunnen ze dat niet, lever ik dat door (en nogmaals, daar zit dus geen marge op).

Ik denk dat ik wel vaker heb aangegeven wat ik dan zo allemaal kan adviseren, daarvan komt misschien de helft daadwerkelijk uit mijn pakket. Een bepaalde eerlijkheid heeft, buiten je benen uit je lijf lopen, namelijk zakelijk gezien ook een meerwaarde, dit wordt rondverteld en daardoor krijg ik het nog drukker. Enig idee hoeveel (of eigenlijk hoe weinig) parijen in deze handel nog groeien? Dit is mijn business model, en het werkt!

Tevreden zo? Ik ben het namelijk idd wel een klein beetje zat hier steeds het hoe, wat en waarom uit te moeten leggen. Een beetje sparren met Wol vind ik niet zo erg, dat houdt leven in de brouwerij (al wordt het wel wat eentonig), maar het verdedigen van mijn manier van werken (en poeh wat een hoop ik in deze post) heeft hier niets meer mee van doen, en is hierbij ook klaar. Daar zal vanaf nu niet meer door mij op worden ingegaan...

• Members

Dat probleem heb ik in Internet Explorer ook, maar als met je rechtermuisknop klikt en dan kiest voor openen in nieuw tabblad, dan doet hij het wel. De Webmaster is op vakantie, dus ik kan niet bij hem controleren of het een instellingsfout is...

Dat probleem heb ik in Internet Explorer ook, maar als met je rechtermuisknop klikt en dan kiest voor openen in nieuw tabblad, dan doet hij het wel. De Webmaster is op vakantie, dus ik kan niet bij hem controleren of het een instellingsfout is...

Dank je.