fester Posted 4 juli 2001 Report Share Posted 4 juli 2001 Hallo, Kan iemand mij helpen om door de (leuke) bomen het bos te zien? Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker van ongeveer 2000,-. Al snel kom je dan bij merken als NAD, Marantz enz. , maar zijn de merken Arcam, en Rega ook de moeite waard om te beluisteren? Of is het zinvol om door te sparen voor een Naim set? of zelfs Plinius? P.S. de weergevers zijn van Acoustic Research (206 HO) De bron is een Marantz 6000OSE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 juli 2001 Report Share Posted 4 juli 2001 Hallo Fester, Voor 2000,- is 't absoluut mogelijk om 't goede versterker te bemachtigen. NAD heeft altijd al 'n zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding gehad. ook de Van Medevoort MA-222 is 'n goede (en fraaie,en superdegelijke) versterker voor rond de 2000,-. Als je (net als ik) voor Naim wilt gaan,dan zou ik eens gaan kijken of je 2e hands een Naim Nait-2 of 3 kunt vinden. De nieuwte Naim Nait-5 kost iets van 3000,-. Of....wat je ook kunt doen,en wat volgens mij DE meest muzikale versterker is onder 3000,- is de Sonneteer "Champion". Voor zover ik nu weet alleen te koop bij "Rinsma" in Lippenhuizen,(Fr) (=ook Naim-dealer trouwens) Een dijk van 'n versterker die er ook nog 'ns fraai uit ziet. (nog 'n tip: 2e hands Unison Research buizenversterker van 3300,- voor 1750,- bij De Groef in Groningen!) SUcces, Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 4 juli 2001 Report Share Posted 4 juli 2001 Hoi Fester, Als je vast zit in het bos moet je of gaan kappen (keuzes reduceren) of met een goede gids/boswachter door het bos lopen. Volgens mij kun je al jouw vragen met "Ja" maar ook met "misschien" of "nee" beantwoorden want dat hangt van jou af. En afhankelijk van de voorkeur van andere lezers zal een ieder z'n favoriete lijstje gaan geven. Daar wordt het niet gemakkelijker van :-) Volgens mij hoeft het niet moeilijk te zijn om een dealer te vinden die de meeste van deze merken demonstratie gereed heeft opgesteld. Als je op een rustig moment een afspraak maakt neem je direkt je weergevers mee. Tenslotte heb je er niet veel aan dat je weet wat ik mooi vind, het gaat erom wat jij mooi vindt (klinken). Er zijn vast mensen op dit forum die weten waar in de buurt van Rotterdam je zo'n zaak vindt. suk6, Maarten PS. Maar ik heb een Marantz :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
fester Posted 6 juli 2001 Author Report Share Posted 6 juli 2001 Bedankt voor de vlotte reacties, mijn computer moest weer eens raar doen, vandaar mijn late reactie. Beluisteren van app. is nog niet gelukt (druk enzo) mvg Fester Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 juli 2001 Report Share Posted 6 juli 2001 Hoi Fester, Misschien is een AVM Competition AMP iets voor jou. Op de site van Poulissen ( www.poulissen.nl ) staat wel de Evolution A2, getest door Musichome, maar de Comp. is een lichter broertje daarvan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flip Posted 11 juli 2001 Report Share Posted 11 juli 2001 Zou de Sphinx Myth 5 iets zijn? Ik heb hem nooit beluisterd, maar ken wel enthousiaste verhalen van een kennis. RAF heeft op dit moment een aanbieding: 1799,- grt AdB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 juli 2001 Report Share Posted 13 juli 2001 Hallo Fester. BUITENKANSJE! Bij Art in Sound in Roden (Groningen) staat een ingeruilde Naim Nait-3 voor maar 750,-! (nieuw iets van 2100,-) En ook nog 'n Van Medevoort MA222 voor slechts 600,- (nieuw ook iets van 2100,-) (ziet er mooi uit en is oerdegelijk) check it out op "2e hands" Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fester Posted 15 juli 2001 Author Report Share Posted 15 juli 2001 Tja, De Naim Nait 3 is misschien / waarschijnlijk wel wat ik zoek, zeker voor zo'n grandioze prijs... maar, zijn er misschien nog "forummers" die toevallig vanuit Delft richting Groningen of vice versa gaan? 't is namelijk nogal ver op de fiets . Met de auto ook eigenlijk. Bovendien heb ik in het noorden van Ned. geen kennissen wonen die het apparaat kunnen beoordelen of het in orde is en het mee kunnen nemen. groet en toch bedankt, Fester Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 15 juli 2001 Report Share Posted 15 juli 2001 Klopt als 'n bus, Henk Maar... 'n Naim is zowel muzikaal als helder. In die zin dat de Naim niet warm of terughoudend in 't hoog klinkt. Ze klinken open,dynamischn,en voor sommige mensen zelfs iets te "forward" (helder) ps. Fester? Ik zou gewoon "Art in Sound" opbellen en vragen of ze de Nait-3 op kunnen sturen onder rembours. Als een van de weinige officiele Naim-dealers in 't noorden zullen ze al je vragen rond deze versterker kunnen beantwoorden. Succes! Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fester Posted 15 juli 2001 Author Report Share Posted 15 juli 2001 Leuk dat ome henk zo snel reageert! Het moeilijkst van deze hobby vind ik het omschrijven in woorden wat er nu zo mooi, helder, goed, wollig enz. klinkt aan bepaalde onderdelen van een installatie. Vroeger was ik blij met m'n kenwood versterker en zelfbouwspeakers, daarna met m'n technics versterker met...enz. ,maar dit zal wel bekend klinken. Eigenlijk zoek ik weer naar het "Oooh, wat klinkt dit mooi!" gevoel wat ik had bij m'n quad33/303 samen met de acoustic research speakers. Een tijd geleden heb ik naar een top naim set geluisterd en vond het erg lekker klinken, dus vandaar de reactie op de Nait 3. (Prijsverschil is ongeveer 25.000 gulden tussen de Nait 3 en de beluisterde set , dus waar heb ik het eigenlijk over? ) groeten Fester Link to comment Share on other sites More sharing options...
fester Posted 15 juli 2001 Author Report Share Posted 15 juli 2001 Ook Alco bedankt, jouw bericht stond er al terwijl ik ( nog ) met twee vingers aan het tikken was. Fester Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bert Kamphuis Posted 15 juli 2001 Report Share Posted 15 juli 2001 Doorsparen voor de Naim is best aan te raden, ofschoon er tweedehands best wel ergens een Nait 3 versterker te koop zal zijn voor minder geld. Anders zou je ook eens moeten gaan luisteren naar de Rega Mira in combinatie met de Marantz CD-speler. Groeten en succes. Bert Link to comment Share on other sites More sharing options...
fester Posted 15 juli 2001 Author Report Share Posted 15 juli 2001 De rega mira / marantz combinatie heb ik ook al aan gedacht! Het schijnt dat de mira maar weinig verschilt met een arcam DiVA 75. ( heb ik me laten vertellen, dus nog niet gehoord ) Fester Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans R. Posted 21 juli 2001 Report Share Posted 21 juli 2001 helemaal met alco eens dat de sonneteer campion wel wat is voor je als je een folder wil hebben dan kan ik je die wel opsturen via e-mail weet niet exact wat deze versterker kost maar ik denk zo rond de 3000,- gulden ik heb hem gister beluisterd en hier viel mijn mond werkelijk van open hansrijpma@hotmail.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts