Jump to content

Mooie Nummers: Origineel + (Geweldige) Covers

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Dit draadje gaat over bekende nummers maar "luister ik wel naar het origineel ?"

Niettemin, welke (goede) covers bestaan er en vind ik sommige zelf beter als het origineel

Ik zal aftrappen !

Enigszins actueel is het nummer "I love you more than you ever known"
omdat deze op de nieuwe CD van Joe Bonamassa + Beth Heart staat.

- Het origineel is echter van Al Kooper
- Mijn favoriete uitvoering is van Solution + guest/singer Peter Schneider  

Als je gaat goochelen kom je nog diverse andere vertolkingen tegen o.a. van:

Amy Winehouse, Gary Moore, Donny Hathaway

Origineel: Al Kooper

Van Nederlandse bodem: Solution

Joe Bonamassa + Beth Heart

http://www.youtube.com/watch?v=z0st6lGHXVc

Songwriter and musician, Al Kooper was the genius behind the original Blood, Sweat & Tears album, Child Is Father to the Man, released in February 1968 by Columbia Records. With its fusion of jazz, rock, blues, and soul, it was unique at that time, though it was less commercially successful than their subsequent releases without Kooper's leadership. "I Love You More Than You'll Ever Know" is from this album, which is available on CD on the Sony label. This sound recording is administered by SME. . No copyright infringement is intended. The purpose of this upload is for viewer enjoyment and education not for monetary gain.

Onlangs heb ik weer eens een aflevering gezien van de enige detectiveserie die humor, absurditeit en diepe levenswijsheid combineert: Monk.

De aflevering had als titel "The Naked Man" en ging over een moord waarbij het slachtoffer was gedumpt op een nudistenstrand.

De titelmuziek van de serie ("It's a Jungle Out There!") is van de geniale hand van Randy Newman, die qua absurditeit, humor en wijsheid wonderwel bij de serie past.

Maar aan het eind van deze aflevering, bij de aftiteling, werd het spannende "Naked Man" afgespeeld. (Album "Good Old Boys", 1974.)

In aansluiting op mijn vorige reactie wil ik graag wijzen op de prachtige, romantische & gevoelige bewerking die Blood, Sweat & Tears hiervan maakte.

(Album: "New City", 1975.)

Met dank aan Wolfgang Amadeus Mozart (Serenade voor Strijkers nr. 13 in G, breder bekend als "Eine Kleine Nachtmusik")

• 3 weeks later...

Covers...

L'Aigle Noir  van Barbera (Barbara was de artiestennaam van Monique Andrée Serf)

Het origineel is nu niet echt mijn "cup of thea" maar gezongen door Patricia Kaas
in de uitvoering zoals die staat op de live DVD/CD  "Toute La Musique" gewoon een pareltje

Patricia Kaas die zo veelzijdig is, in de muziekkeuze de ze brengt maar ook op de wijze waarop
ze een bepaalde nummer qua uitvoering ten gehore kan brengen, maakt het de ze CD,s heeft
uitgebracht die me niet kunnen bekoren en andere die me de rillen over de rug laten lopen.
(maar per saldo is Patricia  :wub: ) 

Patricia Kaas die ook weleens een kruising wordt genoemd tussen Madonna en Edith Piaff

Barbera (origineel)

Patricia

Voor Patricia Kaas - full concert "Toute La Musique" ook op CD --> zie link onder !
(bijv op ca. de 51e minuut een mooie medley akoestisch)

http://www.youtube.com/watch?v=TTtReD6UIQg

oke nog eentje, omdat het woensdag is   + vraag ?

Iedereen (de meeste Nederlanders) kennen het nummer "Still Believe" als hit van Herman Brood.

Herman Broods hit Still Believe is een compositie van Bertus Borgers (saxofoon) en Paul Smeenk (gitaar)
die in de originele uitvoering te horen is op de 2e lp/cd "Friction" van de formatie Sweet D'Buster

Mijn vraag is het volgende, ik weet (dacht) dat er in het verleden een live lp is geweest met een zeer lange uitvoering
van "Still Believe" van Sweet D'Buster, ik ben op zoek hierna, maar op CD.   Ik zoek me suf, wie weet raad ?

"Still Believe" van Sweet D'Buster

oke nog eentje, omdat het woensdag is   + vraag ?

Iedereen (de meeste Nederlanders) kennen het nummer "Still Believe" als hit van Herman Brood.

Herman Broods hit Still Believe is een compositie van Bertus Borgers (saxofoon) en Paul Smeenk (gitaar)

die in de originele uitvoering te horen is op de 2e lp/cd "Friction" van de formatie Sweet D'Buster

Mijn vraag is het volgende, ik weet (dacht) dat er in het verleden een live lp is geweest met een zeer lange uitvoering

van "Still Believe" van Sweet D'Buster, ik ben op zoek hierna, maar op CD.   Ik zoek me suf, wie weet raad ?

"Still Believe" van Sweet D'Buster

Volens mij is het dit album

http://www.discogs.com/Sweet-dBuster-Gigs/release/855775

Er is ook een cd van vlgs. de site van Sweet D'Buster, Sweet d'Buster - Gigs (CD)

(Ariola 258845).

gigscd.jpg

Ik kan geen andere live-versie van Still Believe vinden. Succes met de aanschaf.

Why can't we live together, van Timmy Thomas. Vaak gecovered, o.a. door Sade.

Deze uitvoering, door Sabina Sciubba en Antonio Forcione vind ik schitterend. Mooie stem, geweldige gitarist en heel mooi opgenomen op het Naim label, nog gemastered door Julian Vereker in 1997/98.

Mijn vraag is het volgende, ik weet (dacht) dat er in het verleden een live lp is geweest met een zeer lange uitvoering

van "Still Believe" van Sweet D'Buster, ik ben op zoek hierna, maar op CD. Ik zoek me suf, wie weet raad ?

Ben lang op zoek geweest naar die albums, maar niet gevonden. Er is alleen een verzamel cd uit de Collections collectie. Daar staat de studio-versie op.

Ook albums van Solution zijn trouwens dun gezaaid...

Ben lang op zoek geweest naar die albums, maar niet gevonden. Er is alleen een verzamel cd uit de Collections collectie. Daar staat de studio-versie op.

Ook albums van Solution zijn trouwens dun gezaaid...

yep,  van Solution heb ik alle CD,s die ik wou hebben al reeds lang in bezit :D  

GIGS van Sweet d,Buster is geen haalbare kaart  :(  maar ik bedenk me net dat een collega van mij,

de zwager is van Hans van Deinum (bassist toentertijd van Sweet d,Buster, Cuby and the Blizzards)

wellicht kan ik via deze kanalen nog wat ritselen ? 

yep, van Solution heb ik alle CD,s die ik wou hebben al reeds lang in bezit :D

GIGS van Sweet d,Buster is geen haalbare kaart :( maar ik bedenk me net

dat een collega van mij de zwager is van Hans van Deinum (bassist toentertijd)

wellicht kan ik nog zo wat ritselen ?

Dus van Solution is wel meer te vinden dan die driedubbel verzamelaar?

Collega die zwager is van... Niet heel dichtdicht meer bij het vuur, toch? :)

Ik vond 'iets' beter dan niets, van dat ene verzamelaartje van Sweet 'd B mag je wel een kopie als je wil.

yep,  van Solution heb ik alle CD,s die ik wou hebben al reeds lang in bezit :D  

GIGS van Sweet d,Buster is geen haalbare kaart  :(  maar ik bedenk me net dat een collega van mij,

de zwager is van Hans van Deinum (bassist toentertijd van Sweet d,Buster, Cuby and the Blizzards)

wellicht kan ik via deze kanalen nog wat ritselen ? 

Mooi is dat hè? Die jongens speelden toen overal met elkaar in het clubcircuit.

Dus van Solution is wel meer te vinden dan die driedubbel verzamelaar?

Ik vond 'iets' beter dan niets, van dat ene verzamelaartje van Sweet 'd B mag je wel een kopie als je wil.

Nog bedankt voor het aanbod, dat verzamelaartje lukt me wel.

Gaat me ook vooral om die lange live-uitvoering van Still Believe

Begrijp ik goed dat je albums zoekt (lp's) van Solution ?

Mijn automatische piloot staat altijd op CD's en dit is bij Solution geen probleem en is bijna alles nog wel verkrijgbaar.

Google is your best friend ?

Nog bedankt voor het aanbod, dat verzamelaartje lukt me wel.

Gaat me ook vooral om die lange live-uitvoering van Still Believe

Begrijp ik goed dat je albums zoekt (lp's) van Solution ?

Mijn automatische piloot staat altijd op CD's en dit is bij Solution geen probleem en is bijna alles nog wel verkrijgbaar.

Google is your best friend ?

Nee, geen elpees. Voorlopig voldoet de verzamelaar van Solution wel.

Er zijn momenteel toch andere muziekprioriteiten, ook moeilijk te vinden...

Vind t eigenlijk een van zijn mindere songs, maar NY's "Rockin' in the free world" is ook nogal regelmatig gecovered

http://en.wikipedia.org/wiki/Rockin'_in_the_Free_World

Oh het topic was mooie nummers  :)

Dit wist ik trouwens echt niet:

Dit wel (stond op mn 1e DP lp)

Als ik aan de rechterkant van het scherm kijk zijn er nog flink wat covers van (ZZ Top, Gilmour, Slash (natuurlijk) etc.)