WanFie Posted 14 januari 2014 Report Share Posted 14 januari 2014 Fair use policy ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 januari 2014 Author Report Share Posted 14 januari 2014 Fair use policy ?? Dat geldt vaak voor het gebruik van de ADSL lijn Hans die je bij een provider afneemt . Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 januari 2014 Report Share Posted 14 januari 2014 Dat geldt vaak voor het gebruik van de ADSL lijn Hans die je bij een provider afneemt . Dat geld meer over de hoeveelheid data dat je af kan nemen bij een mobiel abonnement. Dat zegt niets over de stabiliteit van de verbinding die voor multicast uitzendingen zo belangrijk is. Een gemist bitje wordt namelijk niet op nieuw verzonden als deze niet is aangekomen. Je kunt dus wel een 20MB verbinding hebben maar als deze brak is dan kan je dus prima problemen hebben met radio streams. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 14 januari 2014 Report Share Posted 14 januari 2014 Wáár worden ze ontkracht? En dat het alleen mijn bevindingen zijn klopt! Er zal altijd iemand het eerste zijn. Misschien helpt het als je ook eens leest wat anderen schrijven. Bij Pjotr komt die easy listening stream namelijk vloeiend binnen en ik heb zojuist vastgesteld dat het bij mij ook vloeiend gaat. Dat maakt jouw waarneming een stuk minder representatief. Dus als je mailtjes gaat sturen naar de AVRO graag ook even vermelden dat het bij Pjotr en bij mij wel werkt. De AVRO is immers gebaat bij goede feedback. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 januari 2014 Author Report Share Posted 14 januari 2014 Misschien helpt het als je ook eens leest wat anderen schrijven. Bij Pjotr komt die easy listening stream namelijk vloeiend binnen en ik heb zojuist vastgesteld dat het bij mij ook vloeiend gaat. Dat maakt jouw waarneming een stuk minder representatief. Dus als je mailtjes gaat sturen naar de AVRO graag ook even vermelden dat het bij Pjotr en bij mij wel werkt. De AVRO is immers gebaat bij goede feedback. Dat doe ik ook R.a.v.o.n. De andere web kanalen van de Avro komen wel goed binnen. Ook daar zie je dat de data stroom zakt naar 150Kbit maar dat dit de volgende seconde weer goed gemaakt wordt door b.v. een blok met 250Kbit. Doordat die data in je pc of internet radio gebufferd word is er dan niets aan de hand. Komen er echter zo weinig pakketjes binnen dat die buffer het ook niet meer kan verwerken dan stopt de muziek gewoon. Verder hangt het volgens de handleiding van de gebruikte software af van het aantal connecties op dat moment. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 januari 2014 Author Report Share Posted 14 januari 2014 Ik heb net de " volgens de Consumenten Bond de beste internet provider" gebeld. Na vele elektronische menu's en codes werd na 8 minuten in de wacht werd de verbinding verbroken! Je hebt er niks aan Gelukkig heb ik optie 1 meegegeven .... Feedback over het gesprek. In het kort : Ik was niet tevreden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 januari 2014 Author Report Share Posted 14 januari 2014 Na voor de 2e keer 19! minuten aan de lijn "gehangen" van mijn ISP waarvan zeker de helft: "in de wacht" Geen stap verder opgeschoten. Of ik het probleem maar wou mailen de 3e lijn had er toch geen tijd voor.... Had ik zelf ook kunnen verzinnen. *"zucht"* Het goede nieuws is dat er op de VDSL2 lijn nagenoeg nul errors zijn. Dat wist ik ook al.... maar toch én dat de datastream om 21:06 een diepte punt bereikte van 86Kbit invoer. Het probleem zit dus waarschijnlijk tussen de AVRO en mijn ISP . Ik heb een uitgebreide mail gestuurd met schermafdruk gestuurd en jullie bevindingen dat het probleemloos werkt Duurt max 5 dagen Tot zover bedankt voor jullie input Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 januari 2014 Author Report Share Posted 21 januari 2014 We staan op het punt om naar een andere provider te gaan, dus momenteel 2 data lijnen Een 24Mb VDSL 2 van XS4ALL en een 60Mb van UPC die nog geüpgraded wordt naar 120Mb. Precies dezelfde problemen. Geen betrouwbare internet stream http://icecast.omroep.nl/radio6-easylistening-bb-mp3 Van XS4ALL heb ik een link gekregen naar een tool om te kijken in welke hop van het netwerk het probleem zit. Helaas voor windows http://winmtr.net/ (probleem zit de server van de NPO) Volgens mij wordt de server gewoon overbelast hier staat alle info. http://icecast.imux.net/viewtopic.php?t=7977&highlight=connections Als je hier naar toe gaat http://145.58.53.152/server_version.xsl En je drukt op Stream Directory dir.xiph.org Dan zie een een overzicht van streams die ook icecast gebruiken. Helaas staan die van de NPO er niet tussen. Dit is een link van een blijkbaar populair Russisch internet station http://dir.xiph.org/listen/205/listen.m3u Het is een 48K AAC+ stream klinkt kwalitatief niet eens beroerd. Het maximum aantal connecties dat ik het weekeinde gezien heb is ongeveer 20.000 ..:: RUSSIAN HIT ::.. [19075 listeners] wat klopt met een datalijn en/of netwerkkaart van 1Gb (48K x 20.000 + wat overhead) Soms is er dan ook een extra stream van hetzelfde station met 64K mp3 hier zie je dan zo'n 10.000 luisteraars. Schakelen ze die bij? Als het druk is? Mijn Russisch is niet zo goed... Op het forum ben ik niets tegengekomen over grote streaming clusters al dan niet met een proxy. M.i. heeft internet radio zo zijn beperkingen. Werkt het, dan heb je of mazzel dat je dichtbij een bron zit of dat je mee betaald aan voorzieningen binnen het bereik van het netwerk van je provider. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts